Pierwsza połowa bieżącego roku okazała się bardzo korzystna dla Renault w Algierii. Francuska marka ma ponad 50% rynku nowych aut w tym afrykańskim kraju. Podczas pierwszych sześciu miesięcy br. Renault Algérie sprzedała 39.585 samochodów, co przełożyło się na 52,5-procentowy udział w rynku.
Taki wynik, to nie tylko efekt popularności francuskich samochodów i wpływy francuskiej kultury. Ponad 50% rynku Renault Algérie zdobyło przede wszystkim dzięki produkcji samochodów lokalnie. Zaspokaja to zarówno wewnątrzkrajowy popyt, jak i pozwala na eksportowanie samochodów do krajów regionu. W produkcję zaangażowani są także lokalni poddostawcy, a tzw. lokalizacja produkcji sukcesywnie się zwiększa.
Efektem tak dobrej sprzedaży Renault w Algierii jest awans tego kraju do dziesiątki największych rynków zbytu francuskiej marki.
Spółka Renault Algérie Production ma fabrykę w Oued Tlelat. Działa ona od listopada 2014 roku. Powstają tam aktualnie trzy modele: Renault Symbol i Clio oraz Dacia Sandero Stepway. Renault Algérie Production jest w zasadzie prekursorem produkcji samochodów w tym kraju. Mimo to krążą plotki, że gdyby spółka chciała rozbudować swoją fabrykę i wprowadzić do produkcji kolejne modele, to władze Algierii nie byłyby przychylne takiemu projektowi. Dlaczego? Czyżby bały się monopolu?
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Dzaïr Auto
Najnowsze komentarze