Nowy Peugeot 208 potrafi zachwycić wyglądem zewnętrznym oraz projektem wnętrza a jak sprawdził się podczas pierwszych jazd testowych? Poniżej przedstawiamy opinie dziennikarzy motoryzacyjnych na temat nowego konkurenta Renault Clio, Forda Fiesty i Volkswagena Polo.
Peugeot 208 II generacji zadebiutował w tym roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. W porównaniu do poprzednika zmieniło się bardzo wiele: od sylwetki i wyglądu zewnętrznego ze światłami w kształcie kłów, które pożyczono od modelu 508 po wnętrze z i-Cockpitem i klawiszowym systemem obsługi multimediów. 208 trafił już do polskich cenników a pierwsi dziennikarze mieli okazję odbyć jazdę testową konkurentem Renault Clio. Doceniali przede wszystkim wygląd zewnętrzny pojazdu, wykończenie wnętrza i szeroki wybór jednostek napędowych. Małemu Peugeotowi obrywało się najczęściej za niedostateczną przestrzeń wewnątrz pojazdu oraz funkcjonowanie systemu multimedialnego.
Brytyjski portal AutoExpress ocenił małego lwa na cztery z pięciu możliwych gwiazdek. „W obliczu ostatnich sukcesów modeli 3008 i 508, Peugeot stoi przed wysokimi oczekiwaniami wobec nowego 208 i udaje się to na wielu poziomach. Design zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz jest wyjątkowy, a jakość wykończenia imponująca. Szkoda tylko, że wrażenia z jazdy są zbyt nijakie. Mimo to, 208 ma swój urok i własny styl w zatłoczonym segmencie B” – czytamy w ostatecznej opinii.
Top Gear przyznał pojazdowi 7 ma 10 możliwych punktów i uznał nowego Peugeot 208 za sympatyczny samochód. Wśród pozytywnych cech wymieniany jest duży wybór jednostek napędowych, świetny wygląd i jakość wykończenia, na który powinien zwrócić uwagę zwłaszcza Volkswagen. Dziennikarze Top Gear dostrzegli w 208 także minusy, do których należy przestrzeń, działanie systemu multimedialnego oraz kołysanie nadwozia podczas jazdy, także w modelu elektrycznym.
„Samochód jest dobrze wykonany, trafiony pod względem technicznym i wystarczająco dobrze się prowadzi. Potrzebujesz więcej miejsca? Kup Ibizę. Potrzebujesz zabawy? Weź Fiestę. Dłuższą gwarancję? Kia Rio będzie dla Ciebie odpowiednia. Oczywiście, są małe bitwy, których 208 nie wygra, ale nie ma wątpliwości, że jest to niezwykle pożądany samochód ze względu na złośliwą skłonność Peugeota do robienia wszystkiego po swojemu”.
Magazyn Motor1.com przyznał 208-ce 8 na 10 możliwych punktów. „Jak to często bywa, także w Peugeocie 208 II generacji jest światło i cień. Zalety pojazdu to elegancki wygląd, świetne kolory, szlachetne wnętrze z unikalnym i niezwykle atrakcyjnym wyświetlaczem 3D. Minusem jest przede wszystkim skromna przestrzeń, która była już obiektem krytyki dla 206 i 207, model ma także nieco twarde zawieszenie”.
Motoringresearch: „Werdykt skopiowany z większości recenzji Peugeot 208 brzmi: „mniej zabawy niż Fieście i nie tak elegancko jak w Polo”. Cóż, 208 nie daje takiej frajdy z jazdy jak bestsellerowy Ford, ale wydaje się bardziej ekskluzywny niż Volkswagen z dodatkową dawką francuskiego stylu. Wygląda również znacznie ciekawiej niż nowa Corsa. Jeśli uwodzi Cię design, najprawdopodobniej najlepszym wyborem będzie 208, czy to benzyna, diesel czy elektryk. Z pewnością jest to samochód warty rozważenia, a teraz, panie Tavares porozmawiajmy o GTI…”
Najnowsze komentarze