Nowy Peugeot 2008 jest dostępy z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech w kilku wariantach. Najmocniejsza wersja ma 155 KM i zapewnia przyjemne wrażenia z jazdy, o czym pisaliśmy w naszym teście Peugeot 2008 GT. Przyspieszenie to 8,2 s do setki. Postanowiliśmy sprawdzić, ile ten samochód pali na autostradzie.
Nowy Peugeot 2008 to jeden z najładniejszych crossoverów na rynku. Na pewno spodoba się wszystkim tym, którzy cenią nowoczesny, zdecydowany wygląd, ostrzejsze linie nadwozia i technologiczne, wysmakowane wnętrze. Wersja GT rozpieszcza pod tym względem posiadacza, oferując sporo opcji wyposażenia. Pod pewnymi względami nowy 2008 przypomina 508 i 208, z zewnątrz nieco nawiązuje też do większego 3008, który cieszy się nieustannie dużą popularnością wśród klientów.
Nowy Peugeot 2008 prezentuje się na ulicach niezwykle elegancko i świeżo, przyciągając uwagę. Szczególnie ta wersja kolorystyczna – pomarańcz z czernią, wzbogacony z tyłu o czerwień świateł wygląda naprawdę dobrze.
Nowy Peugeot 2008 zapewnia wyjątkowo wygodne wnętrze i nawet 4 wysokie osoby nie będą miały problemu, także na dłuższym odcinku. Postawię tezę, że z tyłu jest więcej miejsca niż… w nowym Peugeot 508. Nawet fakt, że nasza testowa wersja miała szyberdach nie był problemem dla miejsca nad głową (pasażer 188 cm z tyłu swobodnie się mieścił, mając przy tym sporo miejsca na nogi).
Zabraliśmy nowego 2008 w ponad 600 kilometrową trasę po autostradach. Przez większość czasu jechaliśmy ze stałą prędkością 140 kilometrów na godzinę, co wraz z przejazdem przez miasta dało średnią prędkość przejazdu z całej drogi 112 km/h. Ile więc spalił Peugeot 2008 z silnikiem 1.2 PureTech? Na pokładzie mieliśmy dwie osoby i trochę bagażu.
Ile nowy Peugeot 2008 1.2 EAT8 pali na autostradzie?
Wynik był lepszy niż ten, który uzyskaliśmy z nieco słabszą, 130-konną wersją PureTech Citroenie Berlingo. Spalanie średnie, według komputera, wyniosło 8,2 litra na 100 kilometrów. Jak to oceniacie – dużo to czy mało?
Dynamika samochodu, wyprzedzanie
W przypadku nowego Peugeot 2008 155-konny silnik zapewnia bardzo dobre wrażenia i dynamikę jazdę. Wyprzedzanie, nawet przy dużych prędkościach, nie było żadnym problemem. Skrzynia EAT8 świetnie współgra z tym silnikiem, zapewniając wyjątkowo płynną zmianę biegów.
Konfigurator nowego Peugeot 2008
Samochód można skonfigurować na stronie Peugeot.
Dziękujemy firmie Peugeot Polska za wypożyczenie samochodu do testu.
Najnowsze komentarze