W tradycyjnym segmencie C sprzedaż już od kilku lat nieznacznie spada ponieważ klienci interesują się crossoverami i SUV-ami. Według brytyjskiego portalu Auto Express w podobnym kierunku pójdzie Citroen ze swoim nowym kompaktowym modelem C4.
Samochodów o podwyższonym zawieszeniu w ofercie francuskiego producenta nie brakuje, ale Citroen pracuje nad C4, który będzie… kolejnym crossoverem. Model jest zapowiadany jako kompakt o odważnej stylistyce, który może stać się ciekawą alternatywą dla nudnego Volkswagena Golfa. Wizualizacja opublikowana przez Auto Express przedstawia model o opływowej linii, opadającej w tylnej części niczym w modelach coupe. Grafik nie zapomniał o zderzakach AirBump i wykorzystał przód poliftowego C3.
Rezygnacja z tradycyjnego nadwozia typu hatchback i zastosowanie czegoś odważniejszego ma wypełnić lukę w segmencie C. Jedno jest pewne, model będzie zdecydowanie ciekawszy od konserwatywnego C4 II generacji, który zniknął z rynku w 2017 roku.
Szef Citroena o nowym C4
„Dosyć tradycyjny segment C jest prawdopodobnie odpowiedni do zmian. Jednym z pomysłów na sektor jest znalezienie właściwej równowagi pomiędzy atrakcyjną ceną, wszechstronnością, komfortem oraz lepszym dostępem i widocznością. Prawdopodobnie istnieje również potrzeba większej pikantności w stylistyce” – powiedział Vincent Cobee w rozmowie z Auto Express.
O oryginalnym wyglądzie zewnętrznym wspomina także dyrektor ds. produktu i strategii Citroena, Laurence Hansen: „Klienci chcą odnowienia projektu i jest to świetny sposób, aby pokazać naszą kreatywność. Mamy silną spuściznę w tym segmencie i wiemy, co musimy robić i czego unikać. Zaprojektowany przez nas samochód jest najlepszy z różnych światów. – powiedziała. Będzie miał silną osobowość i nową sygnaturę oświetlenia od koncepcji 19_19” – dodaje.
Nowy Citroen C4 zostanie zaprezentowany 30 czerwca tego roku a klienci będą mieli możliwość składania zamówień już w momencie premiery. Pojazd powstanie na platformie CMF Grupy PSA i podobnie jak Peugeot 208 i Opel Corsa będzie oferowany w wersji spalinowej oraz elektrycznej z silnikiem o mocy 136 KM oraz akumulatorem o pojemności 50 kWh.
Najnowsze komentarze