Peugeot 308 II generacji zadebiutował w roku 2013, a cztery lata później przeszedł face lifting. Czy model będzie w stanie konkurować ze świeżą propozycją niemieckiego koncernu, Volkswagenem Golfem 8? Kompaktowe modele porównał francuski L’Automobile Magazine.
W porównaniu wykorzystano Peugeot 308 z silnikiem 1.2 PureTech 130 oraz najnowszego Volkswagena Golfa w wersji 1.5 TSI 130. Niemiecki model doczekał się w ubiegłym roku VIII generacji, francuz na odnowienie musi jeszcze trochę poczekać. Mimo to auto, które zdobyło tytuł Samochodu Roku 2014 wciąż może z powodzeniem stawić czoła rywalowi z koncernu Volkswagena.
Według Automobile Magazine Peugeot 308 posiada superwydajne zawieszenie, które sprawia, że samochód doskonale przylega do asfaltu. Pojazd ma nienaganną stabilność i zapewnia dużą przyjemność podczas wchodzenia w zakręty. Doceniono również pracę benzynowej jednostki 1.2 PureTech 130, która generuje 230 Nm momentu obrotowego już od niskiego zakresu obrotów. 308 sprawnie radzi sobie podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Potrzebuje 10,8 sekundy, aby rozpędzić się od 80 do 120 km/h na 5 biegu (11,1 sekundy w przypadku Golfa) i nie trzeba zbyt często korzystać z drążka zmiany biegów o długich drogach prowadzenia.
W porównaniu do 308, Volkswagen Golf bardziej się przechyla podczas jazdy, ma większe wspomaganie kierownicy i nie pozwala kierowcy aż tak dobrze wyczuć drogi. Czterocylindrowa jednostka kompaktu Volkswagena o mniejszym o 30 Nm momencie obrotowym jest spokojniejsza. Nie dostarcza takiej frajdy z jazdy jak rywal, ale Golf pokonuje konkurenta bardziej precyzyjną manualną skrzynią biegów.
Nowoczesność domeną Golfa
Peugeot lubi piękne wnętrza i nawet model, który znajduje się na rynku od 7 lat zdobywa plusy za staranne materiały wykończeniowe, duży środkowy ekran dotykowy i przejrzystą deskę rozdzielczą. Według Automobile Magazine kabina 308 nie zestarzała się aż tak bardzo. Poza tym samochód posiada dobrze zaprojektowane przednie fotele i odpowiednio wyregulowane zawieszenie, które zapewnia komfort. Wyposażony w dwa duże 10-calowe ekrany Volkswagen Golf jest zdecydowanie bardziej nowoczesny i oferuje, więcej miejsca w kabinie, szczególnie na nogi pasażerów z tyłu (+5 cm). Kompaktowy lew ma wyraźnie większy bagażnik (mizerne 270 dm³ Golfa w porównaniu do 350 dm³ 308-ki).
Volkswagen oferuje liczne regulacje pozycji kierowcy, aby zaspokoić duże grono osób o różnym wzroście, co nie zawsze uda się w 308. Ekrany Golfa reagują szybko, ale ergonomia nie jest tak intuicyjna jak w Peugeocie. Dziennikarzy francuskiego magazynu denerwują oszczędności na materiałach wykończeniowych niemieckiego modelu, szczególnie na konsoli środkowej. Zawieszenia pojazdu słabiej filtruje gorszą nawierzchnię.
Jednostka 1.5 TSI Golfa potrzebuje średnio 6,5 l/100 km i nie więcej niż 6,7 l/100 km w mieście. Francuski konkurent nie ma wielkiego apetytu, ale wypija średnio 1,1 l/100 km więcej!
Peugeot 308 zwycięża o włos
Jeśli 308 i Golf są skierowane do tej samej klasy klientów, to według Automobile Magazine nie używają tych samych argumentów. Niemcy stawiają na poczucie kompromisu, producent spod znaku lwa wybiera przyjemność z jazdy, czyli kryterium, które sprawia, że model jest bardziej atrakcyjny.
Najnowsze komentarze