Certyfikat określa standardy zgodności z wytycznymi organizacji zajmujących się bezpieczeństwem na drogach. W toku przeprowadzonego audytu potwierdzono zgodność ze standardami CNSIS 2005. Partnerem technicznym projektu były firmy Inter Mutuelles Assistance, Netsize oraz Stéria.
System wzywania pomocy pomaga operatorom szybciej uzyskiwać niezbędne informacje dotyczące zdarzenia a w konsekwencji pomoc może dotrzeć do poszkodowanych szybciej niż do tej pory. Funkcjonalność została zaprojektowana w taki sposób, aby wezwanie pomocy możliwe było zarówno wtedy, gdy samochód bezpośrednio uczestniczy w wypadku jak i wówczas, gdy kierowca jest jedynie świadkiem zdarzenia.
Samochód jest wyposażony w system informatyczny, który we współpracy z odbiornikiem GPS wysyła wiadomość SMS zawierającą informacje o typie samochodu, rodzaju paliwa (ropa lub benzyna) oraz jego dokładne położenie. Możliwe jest natychmiastowe połączenie głosowe ze specjalną infolinią. Według danych Komisji Europejskiej, zastosowanie tego typu systemu we wszystkich jeżdżących samochodach umożliwiłoby uratowanie 2500 osób więcej niż dzieje się to w tej chwili. W samej Francji byłoby to od 250 do 300 osób.
Od chwili wprowadzenia systemu w 2003 roku, Citroen i Peugeot sprzedały 300 tysięcy aut w niego wyposażonych. Od tego czasu platforma zanotowała już ponad 1000 wezwań pomocy.
Najnowsze komentarze