W dniu 28 października z linii montażowej zakładu w Gliwicach zjechał ostatni Opel Astra IV sedan. Polska fabryka wciąż zajmuje się montażem V generacji, ale kolejne wcielenie modelu, które zadebiutuje w 2021 roku zostało powierzone obiektowi w Russelsheim.
Opel Astra w wersji sedan jako seria pilotażowa zaczął zjeżdżać z linii produkcyjnej fabryki w Gliwicach w listopadzie 2011 roku. W sierpniu 2012 roku rozpoczął się montaż seryjny. Model uzupełnił gamę składającą się z wersji hatchback i kombi. Do oferty dołączył również 3-drzwiowy hatchback.
Z gliwickich zakładów, które były jedynym producentem modelu, wyjechało łącznie 213.637 egzemplarzy Astry IV sedan. Pojazdy dostarczano głównie do klientów z Turcji, Polski i Egiptu. 28 października tego roku zakończyła się historia Astry IV sedan. Ostatni egzemplarz w kolorze czerwonym zostanie dostarczony do klienta z Egiptu.
Fabryka w Gliwicach wciąż zajmuje się produkują Astry V generacji, która w ubiegłym roku przeszła drobny face lifting. W planach marki Opel jest już jednak kolejne wcielenie kompaktu. Samochód powstanie na platformie EMP2, czyli tej samej, na której montowany będzie nowy Peugeot 308 i DS 4. Nowa generacja nie będzie już jednak montowana w Gliwicach, ale w Russelsheim w Niemczech.
Grupa PSA otworzy w Gliwicach nowy rozdział produkcji. Pod koniec 2021 koncern rozpocznie montaż dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroen, Opel i Vauxhall. Nowy zakład ma produkować do 100 tys. pojazdów rocznie.
Najnowsze komentarze