Peugeot 308 GT Pack z manualną, 6-biegową skrzynią oraz silnikiem benzynowym PureTech 1.2 o mocy 130 KM trafił do naszej redakcji. Samochód przejechał z nami już ponad pół tysiąca kilometra o drugie tyle przed nami. Dzisiaj pierwsze wrażenia z miasta.
Sylwetka Peugeot 308 jest już dobrze znana na ulicach. Ten zgrabny kompakt wyróżnia się jednak w naszej wersji pięknym niebieskim lakierem o nazwie Vertigo (3250 zł dopłaty). Jego odcień jest bardzo intensywny i na tle zimowej szarości i bieli mocno rzuca się w oczy. Auto ma kompaktowe wymiary (4283 mm długości, 1803 mm szerokości, rozstaw osi 2620 mm) a jego główne zalety od strony jazdy to bardzo dobre zawieszenie i dynamika. Zawieszenie nie jest ani za twarde, ani za miękkie a komfortowe fotele dodatkowo pomagają izolować nierówności nawierzchni. GT Line sprawia wrażenie zawsze chętnego do dynamicznej jazdy po zakrętach i wyprzedzania, co potęgowane jest niewielką kierownicę i bardzo lubiany przeze mnie i-cockpit. Bagażnik ma 398 litrów.
Dla wielu osób naturalnym wyborem będzie jednak nie wersja hatchback ale SW (kombi) – ma nie tylko większy rozstaw osi (2720 mm) ale też spory bagażnik o pojemności 556 litrów.
Peugeot 308 zaczyna się w polskim cenniku od 81.400 zł. W wersji podstawowej oferuje 110-konny silnik. Wersja GT Pack nie jest aktualnie dostępna w cenniku, przedostatni poziom wyposażenia to Road Trip (cena katalogowa 102.400 zł). Zarówno GT Line jak i Road Trip oferują m.in.
- Tapicerkę siedzeń z tkaniny, skóry ekologicznej i Alcantary
- Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
- Pedały i progi wykończone aluminium
W testowanej przeze mnie wersji GT Line znalazła się skrzynia manualna, która ma przełożenia dobrane tak, że sprawdza się zarówno w mieście jak i na trasie. Na autostradzie, przy 140 km/h, silnik pracuje w okolicach 3 tysięcy obrotów, co zapewnia niski poziom hałasu i rozsądne zużycie paliwa. Ale do tego jeszcze przejdziemy. Peugeot 308 GT Line wyposażony jest m.in. w aktywny tempomat z trzema poziomami odległości, który ułatwia jazdę w trasie.
Ile Peugeot 308 pali w mieście przy dynamicznej jeździ? Ponad 150 kilometrów przejazdów na krótkich z powodu świąt i ograniczeń dystansach (2-6 km) dało spalanie na poziomie 7,9 litra na 100 kilometrów, przy średniej prędkości 30 km/h. Są to dane z komputera pokładowego, spalanie rzeczywiste mierzone przy dystrybutorze podam w kolejnej części dla dłuższej trasy.
Wersja po faceliftingu różni się m.in. zegarami – są one elektroniczne i nawiązują do innych modeli Peugeot, chociaż nie są tak rozbudowane. Kierowca ma do dyspozycji m.in. liczniki, nawigację wyświetlaną na ekranie w zegarach, tryb jazdy oraz dwa ustawienia własne. Wygląd tych zegarów jest elegancki, panuje tu jednak – podobnie jak w całym wnętrzu – wizualny minimalizm. Dla wielu osób może być to zresztą spora zaleta – ilość przycisków ograniczono do minimum. Jest fizyczne pokrętło głośności a większość operacji realizowana jest na ekranie dotykowym. Design wnętrza opiera się na prostych liniach i asymetrii, wygląda to wszystko bardzo estetycznie a użyte materiały są dobrej jakości.
130-konny silnik zapewnia bardzo dobre wrażenia z jazdy. Auto rozpędza się dynamicznie, chętnie wchodzi w zakręty, lubi przyspieszać. Jest przyjemne w prowadzeniu.
Pełny test samochodu opublikujemy za dwa tygodnie.
dziękuje firmie Peugeot Polska za udostępnienie auta do testu.
Najnowsze komentarze