Polska fabryka, w której powstaje Opel Astra 5, zostanie zamknięta. Stellantis przenosi wytwarzanie do Niemiec. Zamknięcie produkcji nastąpi wraz z końcem roku.
Stellantis zmienia podział produkcji w swoich fabrykach i reorganizuje produkcję. W Polsce nie będą powstawać osobowe Ople, bo te kompetencje zostały przeznaczone dla fabryki w Russelheim. To wynik restrukturyzacji, która będzie jeszcze trwała wiele miesięcy jeśli nie lat.
Carlos Tavares uważnie analizuje koszty i zmienia sposób funkcjonowania poszczególnych zakładów w kolejnych krajach. Stara się przy tym unikać zwolnień, bo to budzi protesty zarówno załóg jak i lokalnych społeczności. A zadanie nie jest łatwe – szef Stellantis obiecał gigantyczne oszczędności akcjonariuszom a posiadając doświadczenie głównie księgowe najwyraźniej zamierza dotrzymać słowa.
Restrukturyzacja nie dotyczy zresztą tylko fabryk – poważne zmiany dotykają także dealerów na całym świecie, którzy otrzymali wypowiedzenia swoich umów. Na razie nie wiadomo jakie będą nowe warunki współpracy ani kto pozostanie w sieci a kto będzie musiał odejść. Stellantis musi więc sobie radzić z wieloma złożonymi procesami, które są bardzo trudne w zarządzaniu.
W fabryce w Gliwicach będą powstawać samochody dostawcze, a już teraz część załogi pracuje we Francji, gdzie nabiera doświadczenia przy takiej produkcji.
źródło: Samar, własne
Najnowsze komentarze