Koncern Stellantis zainwestuje ponad 100 mln funtów w zakład w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii. Od 2022 roku fabryka zajmie się produkcją elektrycznych modeli marek Opel, Citroën i Peugeot.
Fabryka w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii produkuje Opla Astrę, ale jeszcze w tym roku zadebiutuje nowa generacja kompaktowego modelu, którą powierzono zakładowi w Russelsheim w Niemczech. Pomysł na zagospodarowanie przestrzeni produkcyjnej obejmuje inwestycję w wysokości 100 mln funtów, która pozwoli na dostosowanie obiektu do montażu aut elektrycznych. Od końca przyszłego roku w Ellesmere Port będą produkowane zarówno dostawcze, jak i osobowe wersje elektrycznych trojaczków Stellantis, czyli: Opel Combo-e, Combo-e Life, Peugeot e-Partner, e-Rifter oraz Citroën e-Berlingo.
Pojazdy napędza silnik o mocy 100 kW (136 KM), który czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o mocy 50 kWh. Baterie można ładować z mocą do 100 kW, a ładowanie od 0 do 80% zajmuje 30 minut. Zgodnie z cyklem WLTP zasięg wynosi 280 km.
Produkcja aut elektrycznych Opla, Peugeota i Citroena będzie krokiem w kierunku realizacji planu brytyjskiego rządu mającego na celu zaprzestanie sprzedaży aut z silnikiem benzynowym i dieslem do 2030 roku.
Inwestycja obejmuje nową blacharnię, modernizację procesu montażu oraz produkcję zespołu zespołu akumulatorów. Do 2025 roku zakład ma stać się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla i być samowystarczalny energetycznie. Prace nad potencjalnymi farmami wiatrowymi i fotowoltaicznymi rozpoczną się niedługo.
Fabryka w Ellesmere Port będzie obchodzić w przyszłym roku swoje 60. urodziny. Zakład powstał w 1962 roku, a swój pierwszy samochód, Vauxhall Viva, wyprodukował w 1964 roku. Od tego czasu z linii montażowych zjeżdżały kolejne generacje modeli Vauxhall Viva, Vauxhall Chevette a następnie wszystkie generacje Vauxhalla i Opla Astry. Łącznie od 1964 roku zbudowano ponad 5,2 mln pojazdów.
Najnowsze komentarze