Czy nowy Citroën C4 z silnikiem BlueHDi 1.5 o mocy 130 KM to dobry wybór dla rodziny? Aby się o tym przekonać, portal motoryzacyjny Passionnement Citroën pokonał kompaktowym modelem 4000 km.
Nowy Citroën C4 cieszy nietuzinkowym wyglądem i komfortem, ale czy sprawdzi się podczas dalekich rodzinnych wyjazdów? Dziennikarz portalu Passionnement Citroën zapakował do kompaktowego modelu czteroosobową rodzinę wraz z bagażami i przejechał 4000 km. Poniżej znajdziecie wrażenia z jazdy testowej.
Nowy Citroën C4 oferuje dużą i bardzo wygodną przestrzeń dla każdego pasażera. Nie mogłem się doczekać, aby sprawdzić, czy do 380-litrowego bagażnika uda się zapakować bagaże czteroosobowej rodziny i odpowiedź jest jednoznacznie twierdząca. Głęboki i szeroki bagażnik ma odpowiednie wymiary i jest w stanie pomieścić trzy walizki wraz z dodatkowymi przedmiotami.
Wnętrze C4 jest bardzo ustawne i oferuje królewską przestrzeń z tyłu dla dzieci, które doceniły fakt, że mają dwa gniazda USB do ładowania swoich konsol, smartfonów i tabletów. Przydają się zwłaszcza w długiej trasie. To samo dotyczy miejsca z przodu. Szerokie, wygodne fotele zapewniają każdemu pasażerowi wystarczająco dużo przestrzeni, aby czuć się swobodnie. Dzięki licznym regulacjom pozycja za kierownicą jest wręcz idealna i dostosowana do osób różnego wzrostu. Jedynie konsola środkowa i schowek mogłyby być nieco większe.
Zobacz także: Nowy Citroën C4 znów drożeje. Cennik listopad 2021
Autostrada, drogi górskie i krajowe
Silnik wysokoprężny jest stosunkowo cichy, głośniej robi się tylko przy mocnym przyspieszaniu. Wibracje są mniejsze niż przy jeździe z benzynowym silnikiem Puretech. Dzięki mocy 130 KM, C4 bardzo dobrze radzi sobie w wysokich prędkościach m.in. dzięki doskonałej skrzyni biegów EAT8, która jest płynna, inteligentna i zmienia biegi we właściwym momencie. Citroën C4 Blue Hdi 130 dobrze sprawdza się w transporcie całej rodziny. Podczas 4000 kilometrów testu, który łączył drogi autostradowe, górskie lub krajowe, C4 nie zawiódł, zawsze okazywał się wystarczająco dynamiczny, aby wjechać na autostradę lub wspiąć się na przełęcz, nawet z dużym obciążeniem.
To właśnie na krętych drogach nie mogłem się doczekać przetestowania nowego C4 i sprawdzenia jego umiejętności na drodze. Na autostradzie C4 jest niewzruszony, ale na drogach górskich wykazuje wyraźne przechyły ze względu na miękkość zawieszenia. Można zauważyć też lekką podsterowność.
Zużycie paliwa
W ciągu całego testu Citroën C4 chwalił się swoim komfortem, który niezależnie od stanu drogi był niesamowity, bez względu na to, czy jechał z obciążeniem, czy bez. C4 jest niezwykle wygodny i nie powodował zmęczenia jazdą. Spędzić w samochodzie 11 godzin i wysiąść świeżym i dyspozycyjnym? Tylko Citroën to potrafi. Owszem, duże 18-calowe felgi sprawiają, że nierówności na drodze czasem dają się we znaki, zwłaszcza pasażerom siedzącym z tyłu, ale ogólny komfort C4 jest wyjątkowy, zwłaszcza dla samochodu tej klasy.
Pod koniec liczącego 4000 kilometrów testu, który odbył się z poszanowaniem ograniczeń prędkości, ale bez ekonomicznej jazdy, Citroën C4 Blue HDi 130 zużywał średnio 5,5 l/100 km. Czasami schodził do 4,5 l na autostradzie, oferując tym samym autonomię 900 km na zbiorniku o pojemności 50 litrów.
Źródło: Passionnement Citroën
Najnowsze komentarze