Peugeot 508 II generacji to samochód, który wprowadził do katalogu charakterystyczne reflektory w kształcie drapieżnych kłów. Chociaż minęły już cztery lata od premiery, marka nie śpieszy się z odnowieniem swojego flagowego modelu i jakby zapomniała, że pojazdowi przydałby się chociażby lekki face lifting. Zanim zobaczymy, co przygotował Peugeot, proponujemy wizję 508 autorstwa grafików portalu Auto-Moto.
Peugeot 508 cały czas potrafi skupić na sobie spojrzenia, ale w porównaniu z 408 może wypaść nieco blado. Aby odświeżyć pojazd, portal motoryzacyjny Auto-Moto zafundował modelowi kurację upiększającą z pomocą programu graficznego. Wizualizacja jest mocno inspirowana modelem 408.
W porównaniu do poprzednika, druga odsłona 508-ki przeszła intensywną metamorfozę. Chociaż samochód jest krótszy, niższy i nieco mniej przestronny, gdy patrzymy na dynamiczną sylwetkę inspirowaną nadwoziem coupe, chyba jesteśmy w stanie pewne rzeczy Peugeotowi wybaczyć. Przyszłość modelu niestety nie jest zbyt różowa. Marka najprawdopodobniej nie przedłuży linii o kolejną generację ponieważ 508 nie przyciąga tak wielkiego grona klientów jak pojazdy w segmencie SUV i crossover. Nowe nadzieje marki budzi jednak Peugeot 408, czyli sedan o smukłej linii i lekko podniesionym zawieszeniu.
Peugeot 508 jeszcze bardziej drapieżny
Zanim jednak Peugeot 508 zniknie z oferty lub zostanie przekształcony w kolejny samochód o cechach SUV-a, doczekamy się jeszcze face liftingu, który powinien być zbliżony do grafiki zaprezentowanej przez magazyn Auto Moto. Świetliste zęby drapieżnika zostaną odnowione a marka przeprojektuje tylne lampy oraz kratkę grilla na większą i pasującą lepiej do gamy nowych lwów. Nie może zabraknąć oczywiście także logo znanego już z Peugeot 308 III.
Na desce rozdzielczej 508 zobaczymy nowy ekran dotykowy wraz ulepszonym systemem multimedialnym. Peugeot wymieni również dźwignię automatycznej skrzyni biegów na selektor, który znamy już z modeli Peugeota, Citroena i Opla.
Zobacz także: Peugeot 4007 – SUV po latach nadal wart jest uwagi. Opinie, awaryjność
Nowe wersje hybrydowe
Nowy Peugeot 508 jest obecnie oferowany ze 130-konnym silnikiem benzynowym, dieslem BlueHDi 130 KM oraz w wersji hybrydowej plug-in o mocy 225 KM. Jest jeszcze 508 PSE o mocy 360 KM dla miłośników szybkiej jazdy. Według Auto-Moto nowy Peugeot 508 powinien wzbogacić ofertę o kolejne wersje hybrydowe o mocy 180, 250, a nawet 300 KM. W planach jest również układ mikrohybrydowy korzystający jednostki 1.2 PureTech. Nie jest jasne, czy po face liftingu Peugeot 508 zachowa diesla.
Aktualnie najtańszy Peugeot 508 z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM pod maską kosztuje 152.400 zł, ale wraz z nadejściem wersji po face liftingu cena najprawdopodobniej wzrośnie.
Źródło: Auto-Moto
Najnowsze komentarze