Raczej nie sądzimy, aby strategia Stellantis na przyszłość obejmowała dodatkowe wersje nadwoziowe Peugeot 408, ale nie przeszkodziło to francuskiemu portalowi Auto Moto w rozważaniach nad designem wariantu kombi.
Z biegiem lat trendy motoryzacyjne uległy dużym zmianom. Tradycyjne sedany, które niegdyś zalewały ulice, straciły w oczach klientów. Czy tego chcemy, czy nie, nabywcy wolą oglądać za samochodami o podwyższonym zawieszeniu. Podczas prac nad nowym Peugeot 408, francuska marka chciała nadać sedanowi bardziej nowoczesną formę, która łączy cechy z tak modnym na rynku segmentem crossoverów. Nie było wyjścia, pojazd musiał przykuwać uwagę, zresztą marka przyzwyczaiła nas już do tego, że w kwestii stylu nie możemy jej raczej niczego zarzucić.
Sprzedaż kombi, podobnie jak sedanów, także spadła. Producenci rezygnują z powiększonego bagażnika lub modyfikują tył pojazdu w taki sposób, by dwa z pozoru różne bieguny projektowania: styl i funkcjonalność znalazły wspólny mianownik. Przykładem jest tutaj Citroën, który nie licząc C5 X nie ma w swojej gamie żadnego modelu oficjalnie nazywanego „kombi”. Producent nie pozbawił jednak flagowca możliwości transportowych, bagażnik ma pojemność aż 545 litrów.
Zobacz także: Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
Nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie z przedłużonego tyłu miał zrezygnować Peugeot. W ofercie znajdziemy wciąż wersje SW modeli 308 oraz 508. Czy Peugeot 408 SW również miałby sens? W ofercie zrobiłoby się chyba zbyt gęsto, choć nieco krótsza i nowocześniejsza wersja 508 RXH zaprojektowana przez Auto Moto rozbudziła naszą wyobraźnię.
Od kiedy z oferty zniknął Talisman, gama Renault również jest uboga w kombi, pozostało jedynie Megane Grandtour i pomyśleć, że jeszcze nie tak dawno temu, nawet Clio było uprawnione do przedłużonego bagażnika. W zamian, marka oferuje inne ciekawe modele. Jest Captur i Arkana będąca bezpośrednim konkurentem Peugeot 408, a wkrótce na rynku zadebiutuje Renault Austral.
Skoro klienci powoli odchodzą od kupowania kombi, producenci nie zamierzają oferować praktycznych pojazdów na siłę. Teraz liczy się design, komfort i bogactwo pokładowych gadżetów, czego w nowym Peugeot 408 z pewnością nie brakuje.
Źródło: Auto-Moto
Najnowsze komentarze