Wzrost udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych
– w Europie Zachodniej z 6,5% na 6,7%
– w Europie Środkowej i Wschodniej z 5,4 na 5,6%
– we Francji z 13,5% na 14%
– w Hiszpanii: pozycja lidera rynkowego: 11,4%
Sukces nowych modeli:
– Przekroczona prognozowana wielkość sprzedaży C4 Picasso
– Citroën liderem w segmencie minivanów w siedmiu krajach
– Wzrost udziału rynkowego Jumpy i Jumpera
– stabilny poziom sprzedaży – 764.000 samochodów
– Wzrost liczby wydanych samochodów klientom o 3%.
Sprzedaż Citroëna w skali światowej, która wyniosła 764.000 egzemplarzy w pierwszym półroczu 2007 roku (samochody montowane i zestawy części) utrzymuje się na stałym poziomie. Stabilność sprzedaży jest owocem wprowadzenia rygorystycznej polityki zmniejszenia zapasów i odzwierciedla dobre wyniki gamy modeli, co przełożyło się na wzrost o 3% liczby wydanych samochodów.
Wzrost udziału rynkowego Citroëna w Europie
Udział rynkowy marki zwiększył się z 6,5% w pierwszym półroczu 2006 roku do 6,7% w tym samym okresie 2007 roku, dzięki sprzedaży 601.000 samochodów, co stanowi wzrost o 1,3 % na rynku europejskim (18 krajów) samochodów osobowych i dostawczych, wykazującym spadek o 0,8% w pierwszym półroczu 2007 roku.
We Francji Citroën zwiększył swój udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych o 0,5%, (z 13,5% w pierwszym półroczu ubiegłego roku do 14% w analogicznym okresie 2007 roku).
Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych wzrosła o 1,6%, na rynku wykazującym spadek o około 2%. Do dobrych wyników przyczynił się sukces C4 Picasso.
W Hiszpanii marka zachowała pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i dostawczych w pierwszym półroczu 2007 roku.
Na rynku wykazującym spadek o 1,3%, Citroën sprzedał 113.000 samochodów. Udział w rynku hiszpańskim wynosi 11,4% w stosunku do 10,8% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2006 roku.
Citroën utrzymał się na pierwszym miejscu (samochody osobowe) przy udziale rynkowym wynoszącym 10% i sprzedaży większej o 3%, na rynku odnotowującym spadek o 1,6%. Citroën zajął również pierwsze miejsce na rynku samochodów dostawczych, osiągając sprzedaż na poziomie 26.000 pojazdów i udział rynkowy na poziomie 17,9%.
Marka jest liderem w segmencie minivanów dzięki sprzedaży wynoszącej 31.300 egzemplarzy, która zapewniła jej udział rynkowy na poziomie 3,7% (samochody osobowe).
We Włoszech Citroën zwiększył sprzedaż o 7,8%, przekraczając w ten sposób poziom wzrostu rynku samochodów osobowych i dostawczych (4,8%). Udział rynkowy we Włoszech zwiększył się do 5,4% (5,3% w 2006 roku).
Na włoskim rynku samochodów osobowych, wykazującym wzrost o 6%, Citroën nadążył za tendencją rynkową utrzymując swój udział na poziomie 5,5%. Marka zajmuje w ten sposób piąte miejsce na rynku i pierwsze wśród marek francuskich. Citroën objął pozycję lidera w segmencie minivanów, w którym oferuje modele Xsara Picasso i C4 Picasso. Kilka lat po premierze C3 nadal zjednuje wielu klientów, osiągając sprzedaż wielkości 30.000 egzemplarzy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2007 roku, czyli większą o 16% w stosunku do 2006 roku.
Na rynku samochodów dostawczych, wykazującym wzrost rejestracji o 50% w porównaniu do pierwszego półrocza 2006 roku, Citroën jest marką, która najszybciej zwiększa udział rynkowy, z rekordowym wynikiem 5% pod koniec czerwca.
Ten wzrost jest wynikiem sukcesu dwóch modeli wprowadzonych na rynek w 2006 roku: nowych wersji Jumpera i Jumpy.
W Wielkiej Brytanii, na rynku samochodów osobowych i dostawczych wykazującym wzrost o 2,1%, sprzedaż marki wzrosła o 4,8%, z 62.000 samochodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2006 roku do 65.000 sztuk w analogicznym okresie 2007 roku. Udział rynkowy Citroëna zwiększył się w ten sposób z 4,4% do 4,5% w pierwszym półroczu 2007 roku.
Na rynku samochodów dostawczych (wzrost o 2% w pierwszym półroczu 2007 roku), sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 4,5%, w szczególności dzięki dobrym wynikom na rynku flotowym (5%).
Citroën wzmocnił jednocześnie swoją pozycję w segmencie małych samochodów, w szczególności dzięki sukcesowi modelu C1, oraz w segmencie M1, który wykazuje wzrost sprzedaży rodziny modeli C4 o ponad 50%. Sukces ten stał się w dużej mierze możliwy dzięki modelowi C4 Picasso, na który złożono już blisko 10.000 zamówień od początku wprowadzenia do sprzedaży w marcu 2007 roku. Na rynku samochodów dostawczych Citroën utrzymał udział rynkowy na poziomie 7,2%.
W Niemczech, pomimo że rynek samochodów osobowych i dostawczych wykazał duży spadek (-8,1%), Citroën utrzymał udział rynkowy na poziomie 2,6%, dzięki dużemu wzrostowi pozycji marki na rynku samochodów dostawczych.
Na rynku samochodów osobowych, charakteryzującym się spadkiem o 9,7%, spowodowanym znaczącym zmniejszeniem sprzedaży dla klientów indywidualnych, Citroën odnotował nieznaczne pogorszenie udziału rynkowego do 2,4% w stosunku do 2,5% w pierwszym półroczu 2006 roku.
Na rynku samochodów dostawczych, modernizacja Jumpera i Jumpy oraz wprowadzenie centrów samochodów dostawczych na początku 2007 roku przyczyniły się do wyjątkowego sukcesu Citroëna, który osiągnął wzrost wielkości sprzedaży o 34% na rynku o tendencji wzrostowej na poziomie 7% oraz zwiększył udział rynkowy z 4,6% do 5,8%.
W krajach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie rynek samochodów osobowych i dostawczych wykazuje wzrost o 8,2%, liczba zarejestrowanych Citroënów wzrosła o 8%, a udział w rynku zwiększył się z 5,4% w pierwszym półroczu 2006 roku do 5,6% w 2007 roku.
W Polsce, na rynku samochodów osobowych i dostawczych charakteryzującym się wzrostem o 25%, Citroën zwiększył o 28,6% liczbę zarejestrowanych samochodów. Udział rynkowy marki wynosi 5,2%.
Sprzedaż Citroëna wzrosła o 14,5% na rynku samochodów osobowych i o 77% na rynku samochodów dostawczych.
W Republice Czeskiej, na rynku samochodów osobowych i dostawczych wykazującym wzrost o 9,7%, liczba zarejestrowanych samochodów marki zwiększyła się o 25% w pierwszym półroczu 2007 roku, a udział rynkowy Citroëna wzrósł do 5,3% w stosunku do 5,0% w 2006 roku.
W Słowenii, na rynku samochodów osobowych i dostawczych odnotowującym wzrost o 11%, liczba zarejestrowanych pojazdów osiągnęła 4 000 sztuk, a udział rynkowy Citroëna zwiększył się do 9% w stosunku do 8,2% w pierwszym półroczu 2006 roku.
W Rumunii Citroën sprzedał 2.460 samochodów w pierwszym półroczu 2007 roku, co stanowi wzrost o 53% w porównaniu do analogicznego okresu w 2006 roku na rynku większym o 22%. Sprzedaż C1, C4 i C4 Picasso oraz ofensywa Jumpera i Jumpy na rynku samochodów dostawczych przyczyniły się znacząco do osiągnięcia tych doskonałych wyników. Filia w Rumunii rozpoczęła działalność z dniem pierwszego lipca 2007 roku.
Kontynuacja dynamicznego rozwoju w skali międzynarodowej
W strefie Mercosuru, jak i na innych rynkach Ameryki Łacińskiej Citroën osiąga wyniki o silnej tendencji wzrostowej.
W Argentynie Citroën sprzedał 10.700 samochodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2007 roku i osiągnął wzrost o 28% w stosunku do tego samego okresu 2006 roku. W tym okresie rynek wzrósł o 20%. Udział rynkowy marki zwiększył się w ten sposób z 3,6% do 3,8%, w szczególności dzięki znakomitym wynikom sprzedaży Berlingo.
W Brazylii, na rynku wykazującym również stałą tendencję wzrostową (+ 26%) w pierwszym półroczu 2007 roku, Citroën zwiększył sprzedaż o 16% (19.500 sprzedanych egzemplarzy). Udział rynkowy marki w Brazylii wynosi 1,9%. Do dobrych wyników przyczyniła się w szczególności sprzedaż C3 1.4i w wersji XTR i Exclusive.
W tych dwóch krajach udział rynkowy Citroëna powinien zwiększyć się w drugim półroczu w wyniku wprowadzenia na rynek trójbryłowej wersji C4 (C4 Pallas w Brazylii), którego linia produkcyjna została uroczyście otwarta w obecności Prezydenta Republiki Kirchnera i Christiana Streiffa w kwietniu tego roku. Spółka Citroën Argentina przyjęła już 3.000 zamówień.
W Chinach, pomimo sprzedaży 17.400 egzemplarzy modelu C-Triomphe w pierwszym półroczu i dużego sukcesu C2 (9.200 sprzedanych samochodów) Citroën nie osiągnął jeszcze wzrostu na poziomie rozwoju rynku, odczuwając dotkliwie spadek sprzedaży rodziny ZX (FuKang i Elysée). W tym kontekście zmodernizowany i lepiej dostosowany do wymogów lokalnego rynku model Xsara Picasso odnotowuje imponujący sukces – ponad 3.000 złożonych zamówień od początku maja.
Dynamizm i atrakcyjność gamy: atuty rozwoju
Citroën oferuje obecnie gamę dziesięciu różnorodnych modeli osobowych, od małego C1 do wysokiej klasy modelu C6. Sprzedaż tych dwóch modeli w pierwszym półroczu wzrosła odpowiednio o 7% i 13%.
Trójbryłowy model C4 potwierdza swój sukces osiągając sprzedaż na poziomie 31.800 egzemplarzy w Chinach od momentu wprowadzenia na rynek C-Triomphe i obiecujące perspektywy w Argentynie, gdzie C4 Sedan zgromadził już 3.000 zamówień.
W segmencie vanów Citroën oferuje 4 modele, wychodząc naprzeciw zróżnicowanym potrzebom klientów. Rodzina minivanów (Xsara Picasso, C4 Picasso i Grand C4 Picasso) znajduje się na pierwszym miejscu w segmencie M1 w siedmiu krajach: Hiszpanii, Portugalii, Belgii, na Węgrzech, we Włoszech, w Danii i w Republice Czeskiej.
Wprowadzenie do sprzedaży C4 Picasso zostało ukoronowane sukcesem wyrażającym się sprzedażą 100.000 egzemplarzy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku. Prasa, klienci i specjaliści z branży motoryzacyjnej na całym świecie przyznali temu modelowi wiele nagród.
W segmencie kombivan Citroën Berlingo nadal pozostaje wiodącym modelem (99.000 sprzedanych egzemplarzy od początku roku).
W segmencie samochodów dostawczych Citroën zaprezentował odnowioną gamę i osiąga dobre wyniki w postaci wzrostu sprzedaży o 18% modeli Jumper. Udział rynkowy tego modelu zwiększył się z 1,9% do 2,2%. Sprzedaż Jumpy wzrosła o 4,4%, a udział w rynku wzrósł z 1,4% do 1,5%. Wielkość sprzedaży Berlingo rośnie w tempie rozwoju rynku, utrzymując udział na poziomie 4,7%.
Citroën, dzięki odnowionej gamie i wzmocnionemu wizerunkowi marki, postanowił również wprowadzić wysokiej klasy SUV, C-Crosser, wyposażony w przyjazny dla środowiska silnik HDi FAP.
Zaangażowana od wielu lat w politykę ochrony środowiska i obniżenia emisji CO2 marka Citroën proponuje w tej dziedzinie nadzwyczaj korzystne parametry: ponad połowa samochodów emituje mniej, niż 140 g CO2 na 1 km i ponad jedna czwarta mniej, niż 120 g CO2 na 1 km.
Wszystkie modele gamy C1, C2 i C3 charakteryzują się emisją CO2 niższą lub równą 120 g/km.
Emisja CO2 w pozostałych modelach, takich jak C4 HDi 110 FAP BMP6 i C5 HDi 110 FAP wynosi odpowiednio 120 g/km i 139 g/km.
Pierwszy oferowany przez Citroëna w Europie model zasilany biopaliwem – C4 BioFlex – zostanie wprowadzony do sprzedaży w ostatnim kwartale 2007 roku. Modele C3 i Xsara Picasso, dostosowane do bioetanolu są już w sprzedaży na rynku brazylijskim.
Ponadto, modele C3 i Berlingo są dostępne na niektórych rynkach w wersji zasilanej benzyną i gazem naturalnym, co pozwala na zmniejszenie emisji CO2 o ponad 20%.
Cała gama samochodów osobowych i dostawczych jest obecnie wyposażona w silniki wysokoprężne HDi, od C1 HDi 55 do C6 HDi 208 FAP. Filtr cząsteczek stałych dostępny w modelach od C3 HDi 110 FAP do C6 HDi 208 FAP znajduje się w ponad 500.000 samochodach Citroën.
Modele C2 i C3 Stop&Start z napędem mikrohybrydowym oraz mechaniczne, sterowane elektronicznie skrzynie biegów MAP i MCP w wersjach sedan i coupé C4, C4 Picasso oraz Grand C4 Picasso przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Nowe sportowe wyzwanie
Citroën wykazuje również zaangażowanie w dziedzinie sportu samochodowego. Po powrocie na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata z zupełnie nowym modelem Citroën C4 WRC, ekipa Citroën Sport, z załogą Sébastien Loeb/Daniel Elena, wygrała cztery z ośmiu rajdów i zajęła dwa pierwsze miejsca w czasie Rajdu Monte Carlo.
W połowie sezonu, Citroën zajmował drugie miejsce w klasyfikacji producentów, a Sébastien Loeb w klasyfikacji kierowców. Dobre wyniki i systematyczność to dwa kluczowe cele w drugiej części mistrzostw, która rozpocznie się na początku sierpnia w Finlandii i zakończy w grudniu w Walii. To osiem rajdów, w trakcie których Citroën C4 powinien wykazać się jeszcze większą konkurencyjnością i niezawodnością.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze