Z okazji Paris Motor Show 2022 marka DS Automobiles przypomina o legendarnym DS 19, który w 1955 roku po raz pierwszy został zaprezentowany na tym prestiżowym wydarzeniu z francuską elegancją i savoir faire. Produkowany do 1975 roku flagowy DS 19 sprzedał się w liczbie ponad 1,5 miliona sztuk i towarzyszył gwiazdom międzynarodowego świata jak i głowom państw.
W tym roku DS Automobiles powraca do Paryża z całkowicie odnowioną gamą, symbolizującą młodą markę spoglądającą w przyszłość z nutą wspaniałości i blasku lat 50. i 60.
6 października 1955 r. elegancki DS 19 pojawił się na Salonie Samochodowym w Paryżu, wyznaczając historię marki, która z wyrafinowania i ducha awangardy uczyniła swoje filary, tak dziś, jak i wtedy. Był to samochód bardzo oczekiwany, do tego stopnia, że kiedy na 42. Paryskim Salonie Samochodowym bramy Grand Palais otworzyły się, tłum zgromadził się wokół białej barierki otaczającej nowego DS 19, nie zważając na inne stoiska.
Już na samym początku nowy okręt flagowy – wówczas marki Citroën – przekroczył oczekiwania publiczności i dziennikarzy: w panoramie szarych, czarnych lub niebieskich samochodów, DS 19 zaprezentował się światu z nadwoziem w kolorze świecącej jabłkowej zieleni z białym dachem lub szampańskiej żółci i dachem bakłażanowym. Na kołach i we wnętrzu pojawiły się wyrafinowane materiały i żywe kolory: niebieski, ceglany czerwony, zielony, karmelowy, liliowy. Jego futurystyczne linie, dzieło włoskiego projektanta Flaminio Bertoniego, wydawały się pochodzić z innej planety, a użyte rozwiązania wyróżniały się wysokim stopniem innowacyjności.
Symbol awangardy i francuskiego savoir faire, z domieszką włoskości – dzięki Flaminio Bertoni i Walterowi Becchia, którzy zaprojektowali nadwozie i silnik – rewolucyjny DS 19 został zaprezentowany przez ikonę włoskiej urody, Ginę Lollobrigidę. 5 października faktycznie „Bogini samochodów” po raz pierwszy pojawiła się na okładce francuskiego magazynu Paris Match, w towarzystwie twarzy pięknej aktorki, po latach tajemnicy, w której Citroën powstrzymywał się nawet od zgłaszania patentów, aby uniemożliwić konkurencji kopiowanie pomysłów i rozwiązań.
Już od samego początku niezwykły i uroczy DS 19 cieszył się dużym zainteresowaniem publiczności: pierwszego dnia targów sprzedano 12.000 sztuk, a podczas całego pokazu łącznie 80 000 sztuk. Jego atrakcyjność nigdy nie straciła swojego blasku, osiągając rekordową liczbę 1,5 miliona sztuk zakupionych w czasie długiego życia, które zakończyło się w 1975 roku. Niezwykły sukces komercyjny, wsparty więc uznaniem, jakie okazały międzynarodowe sławy, w tym gwiazdy filmowe Brigitte Bardot i Marcello Mastroianni, postać Ginko, słynnego antagonisty Diabolika z komiksu, a nawet prezydent Francji Charles De Gaulle, który uczynił z niego symbol narodowy.
Dziś DS Automobiles świętuje samochód, który zainspirował historię marki, symbol elegancji, innowacji i rzemiosła. A na Salonie Samochodowym w Paryżu 2022, zaplanowanym na 17-23 października, zaprezentuje całkowicie odnowioną gamę dzięki śmiałemu Nowemu DS 7, Nowemu DS 3, wielokrotnie nagradzanemu DS 4 i eleganckiemu sedanowi DS 9 – ten ostatni, wprowadzony na rynek w 2020 roku, reprezentuje „najstarszego” z rodziny.
Jest to więc młoda marka, która czerpiąc z przeszłości pełnej splendoru i blasku, spogląda teraz w przyszłość elektrycznej i zrównoważonej mobilności, nie rezygnując przy tym z wyrafinowania i osiągów, które zawsze ją charakteryzowały. W szczególności, Nowy DS 7 łączy w sobie wiedzę techniczną i elegancję, prezentując się jako najwyższy wyraz francuskiej sztuki podróżowania z wyrafinowania, szlachetnych materiałów pokładowych i najnowocześniejszych technologii. Nowy DS 7 E-TENSE doskonale reprezentuje wartości marki, która od początku istnienia postawiła sobie za cel ucieleśnienie francuskiego luksusowego savoir-faire w branży motoryzacyjnej.
Zobacz: Luksusowe samochody DS Automobiles
Targi w Paryżu rozpoczynają się 17 października. Redakcja Francuskie.pl będzie obecna na miejscu by relacjonować dla Was to wydarzenie
Najnowsze komentarze