Citroën zakończył wrzesień notując tendencję zwyżkową w sprzedaży w Brazylii, głównie dzięki wprowadzeniu na rynek nowego C3. Marka cieszy się ze wzrostów wielkości sprzedaży i udziału w rynku zarówno pod względem wyników skumulowanych za dziewięć miesięcy, jak i w porównaniu z sierpniem bieżącego roku.
We wrześniu, podczas gdy cały brazylijski rynek odnotował 7-procentowy spadek liczby zarejestrowanych pojazdów w porównaniu z poprzednim miesiącem (181.592 vs 195.030), Citroën zarejestrował łącznie 3.953 pojazdy, co stanowi wzrost o 66% w porównaniu z poprzednim miesiącem, z udziałem w rynku wynoszącym 2,2%. 41% z tego wolumenu przypada na sprzedaż nowego C3, który znalazł 1.604 nabywców. Nawet przy pierwszych lokatach, które pojawiły się dopiero w drugiej połowie miesiąca, jedyny na brazylijskim rynku hatchback z lekko uSUV-ioną stylistyką zdobył już 4% rynku w segmencie.
W porównaniach między wrześniem a sierpniem nie sposób nie wyróżnić również C4 Cactusa, który odnotował 7-procentowy wzrost wolumenu sprzedaży (2.118 vs 1.983), zamykając miesiąc z udziałem w rynku na poziomie 1,2%. W segmencie lekkich pojazdów użytkowych (LCV) Citroën zakończył wrzesień z 231 rejestracjami takich pojazdów, co odpowiada średniej sprzedaży z trzeciego kwartału.
Porównanie 2022 vs 2021
Porównując okresy od stycznia do września ubiegłego roku i analogiczne miesiące bieżącego roku brazylijski rynek odnotowała 5-procentowy spadek w łącznym wolumenie, podczas gdy francuska marka odnotowała wzrost o 25% – sprzedała 19.600 samochodów w porównaniu do 15.600 egzemplarzy sprzedanych w tym samym okresie w ubiegłym roku.
Nawet przy stabilności segmentu SUV C4 Cactus odnotował doskonałe wyniki: wzrost sprzedaży o 21% i 4,7% udziału w segmencie (+0,9 punktu procentowego), co plasuje go wśród czterech kompaktowych SUV-ów o największym wzroście w trzech pierwszych kwartałach bieżącego roku w porównaniu do okresu od stycznia do września 2021 roku.
W segmencie samochodów dostawczych Citroën Jumpy utrzymał stabilną pozycję, podczas gdy rynek odnotował w tym okresie 17-procentowy spadek. Sprzedano 2.300 sztuk tego modelu, w tym wersje elektryczne ë-Jumpy.
Nowy Citroën C3 jest już w sprzedaży w całej Brazylii, z różnymi opcjami kolorów, silników, skrzyń biegów i wykończenia, w cenie od 68.990 reali. Jest to również jeden z najtańszych modeli w swojej klasie w zakresie serwisowania, napraw i ubezpieczenia.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze