Elektryfikacja jest jednym ze znaków rozpoznawczych marki DS Automobiles. Zarówno wersje zelektryfikowane typu plug-in, jak i odmiany z napędem całkowicie elektrycznym, oznaczane są przez DS Automobiles mianem E-Tense. Nowy SUV marki, DS 7, oferuje co najmniej trzy silniki z technologią Plug-In Hybrid. Coś wyjątkowego wśród SUV-ów z segmentu C-Premium.
Nigdy nie zastanawiałem się nad tym, który model ma ile rodzajów napędów typu plug-in. Okazuje się, że w segmencie C-Premium takim samochodem jest DS 7 – poliftingowa wersja bestsellerowego SUV-a marki DS Automobiles. Klienci mogą aktualnie wybierać spośród trzech wariantów DS 7 E-Tense:
– DS 7 E-Tense 225
– DS 7 E-Tense 300 4×4
– DS 7 E-Tense 360 4×4
Nowy DS 7 wyróżnia się w segmencie SUV-ów premium nie tylko jakością wykończeń, które łączą w sobie to, co najlepsze z francuskiej tradycji rzemieślniczej, nie tylko przełomowym designem czy pokazem technologii. Dzięki całemu doświadczeniu marki w Mistrzostwach Formuły E FIA, najnowsze dzieło DS Automobiles wzmacnia swój wyjątkowy charakter poprzez zaangażowanie w elektryfikację. Gama wersji E-Tense obejmuje trzy alternatywy Plug-in Hybrid: Nowy DS 7 E-Tense 360 4×4, Nowy DS 7 E-Tense 300 4×4 i Nowy DS 7 E-Tense 225. Trzy opcje, które łączą wysokie osiągi na asfalcie i poza nim, nienaganne zachowanie na drodze i osiągi „terenowe” zaprojektowane dla najbardziej odważnych łowców przygód.
Wersja E-Tense 360 4×4 łączy 200 KM pochodzących z silnika benzynowego ze 110 KM i 112 KM dostarczanymi przez dwa silniki elektryczne umieszczone odpowiednio na przedniej i tylnej osi. Rezultat jest spektakularny: auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy przy zachowaniu zasięgu w trybie elektrycznym do 62 km na trasach miejskich oraz poziomów zużycia i emisji CO2, które pozwalają cieszyć się przywilejami tam, gdzie preferuje się rozwiązania z napędem elektrycznym.
Swoje piętno na nowych jednostkach napędowych dostępnych w gamie DS 7 odcisnął dział DS Performance odpowiedzialny za wydajność i sport. Twórcy dwóch tytułów Mistrzostw Formuły E FIA wprowadzili do tego modelu ekskluzywne ustawienia, które wydobywają to, co najlepsze w sportowym DNA tego innowacyjnego SUV-a. Oprócz systemu zarządzania energią zaczerpniętego z doświadczeń na torze, wysokość nadwozia została obniżona o 15 mm, aby zoptymalizować aerodynamikę, a rozstawy kół zostały poszerzone o 24 mm na przedniej i 10 mm na tylnej osi, aby zapewnić możliwie najlepsze zachowanie na drodze.
Również wersja DS 7 E-Tense 300 4×4 z napędem na wszystkie koła łączy silnik benzynowy o mocy 200 KM i silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi, odpowiednio o mocy 110 i 113 KM. Może pracować w trybie 100% elektrycznym z maksymalną prędkością 135 km/h. Zasięg tej hybrydy plug-in w trybie zeroemisyjnym sięga 81 km na trasach miejskich (WLTP EAER City) i 63 km na trasach miejskich i autostradowych (łącznie WLTP AER). Łączy wydajność z osiągami: jego emisje w cyklu mieszanym wynoszące zaledwie 27 g/km CO2 na kilometr, a potwierdzone w cyklu WLTP zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 1,2 litra/100 km pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Auto osiąga 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,9 sekundy.
Dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła nowy DS 7 E-Tense 225 plug-in hybrid (silnik benzynowy 180 KM i silnik elektryczny 110 KM na przedniej osi) oferuje do 80 km zasięgu (WLTP EAER City) i do 65 km w cyklu mieszanym (WLTP AER mieszany) z emisją CO2 wynoszącą jedynie 28 g/km i zużyciem paliwa 1,2 l/100 km.
Poznaj DS 7 w ofercie dostępnej na polskim rynku
Wszystkie te systemy plug-in hybrid są powiązane z nowymi akumulatorami trakcyjnymi o pojemności 14,2 kWh, których czas ładowania wynosi około dwóch godzin w terminalu o mocy 7,4 kW.
Dodajmy, że gamę nowego DS 7 uzupełnia wersja wysokoprężna wyposażona w silnik BlueHDi 130 współpracujący z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii i wysokociśnieniowemu wtryskowi bezpośredniemu wykorzystuje on najnowszą technologię, aby uzyskać zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,8 litra/100 km i emisję CO2 w cyklu mieszanym na poziomie 149 g/km.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles
Najnowsze komentarze