Citroën to marka, która przyzwyczaiła swoich klientów a także wyznawców do niezwykłych rozwiązań, zaawansowanej techniki zawieszeń i komfortu. Citroën C5 X jest potwierdzeniem, że producent słucha rynku.
Można postawić twierdzenie, że Citroën DS, CX, XM, GS, GSA, BX czy Xantia znalazły godnego następcę. Nie dało się zrobić wszystkiego, ale mimo korporacyjnego pochodzenia i wszechobecnego szukania oszczędności, marka stworzyła coś oryginalnego i komfortowego.
Citroën C5 X to samochód, który spełnia prawie wszystkie życzenia kogoś, kto Citroëna po prostu lubi. Wyróżnia się swoim wyglądem, jest elegancki a przy tym inny o wszystkiego, co porusza się na ulicach. Jego podniesione nadwozie nie wpada jednak w tendencję SUV, zachowując zdrową równowagę pomiędzy wysokością nad drogą, tak dzisiaj modną, a tak potrzebną aerodynamiką.
Na wyglądzie plusy się nie kończą. Miłośnicy marki, którzy chcieliby coś zarzucić temu samochodowi narzekają, że nie ma tu hydropneumatyki. Owszem, od momentu zakończenia produkcji modelu C5 hydro już nie pojawia się pod maską, ale Citroën zastąpił ją bardzo ciekawym i dobrze działającym rozwiązaniem pod postacią progresywnych ograniczników hydraulicznych w amortyzatorach. Dzięki temu wrażenie, jakby drogę naprawiono specjalnie na cześć Citroëna, nadal się pojawia. Różnica pomiędzy zwykłym samochodem a C5 X jest tutaj bardzo duża.
Zobacz: Ile pali C5 X na autostradzie?
Wystarczy wziąć jakieś auto konkurencji i przejechać się po dziurawym asfalcie a potem w to samo miejsce przyjechać Citroënem. Dziury jakoś znikają, jedzie się dużo przyjemniej. Ma na to niewątpliwie wpływ nie tylko konstrukcja zawieszenia, ale też fotele, które są zbudowane z pianek o różnej gęstości, zwiększające doznania komfortu. Mamy też eleganckie i oryginalnie zaprojektowane wnętrze.
Oczywiście, możemy narzekać, że znikają silnika diesla, że za chwile w ofercie będą hybrydy, że to czy tamto, ale mamy XXI wiek, inni producenci robią dokładnie to samo. Citroën C5 X to duże, rodzinne i komfortowe auto, które jednak mocno się wyróżnia na tle dość nudnej oferty – mamy nowy rodzaj nadwozia, przestrzeń, komfort i to poczucie bycia innym, wyróżniania się z tłumu. No i Citroën odważył się na stworzenie oferty w segmencie większych samochodów, to nie jest kolejny kompakt.
Citroën C5 X – skonfiguruj swój model
Citroën C5 X ma swoje plusy i warto wybrać się na jazdę próbną, by się o nich przekonać. Z jednym zastrzeżeniem, że podobnie jak w przypadku hydropneumatyków dość trudno się potem przekonać do zwykłych aut.
Najnowsze komentarze