Film reklamowy wprowadzający na rynek model 207 CC został przygotowany przez Thierry’ego Poiraud z agencji Paranoid Projects, który w 2005 roku stworzył reklamę 206 CC oraz nakręcił dwa filmy dla 207. W przypadku 207 CC, Thierry Poiraud wyobraził sobie romantyczny, choć surrealistyczny scenariusz, który potwierdził pozycję firmy Peugeot w sektorze samochodów ze składanym dachem.
Historia miłosna
Lata trzydzieste XX wieku, widzimy parę wsiadającą do samochodu Éclipse 401, pierwszego auta ze składanym dachem, wyprodukowanego przez firmę Peugeot. Pod przykrywką wydłużonego pocałunku, kochankowie przenoszą się do roku 2007 i znajdują się w samochodzie 207 CC. W międzyczasie, mija siedemdziesiąt lat, ale Peugeot ze składanym dachem wciąż jest na swoim miejscu. Widzowie oglądają mijający czas między tymi dwoma momentami – to spektakularne przyspieszenie, które Thierry Poiraud nakręcił w studiu w Pradze. Autor ujawnia nam kilka sekretów swojej sztuki filmowej.
Ekscytujący projekt
„Do pracy pobudziły mnie dwie rzeczy- dwa wyzwania. Pierwszym było wyzwanie techniczne. Przyspieszenie czasu, sprawienie, żeby minął w mgnieniu oka, oraz wyzwanie historyczne. Cała opowieść ma miejsce w Paryżu, w XX. dzielnicy, między 1935 i 2007 rokiem. Musiałem dokładnie zrekonstruować każdą scenę, wszystko, co znajduje się na ulicy i co zmienia się wraz z upływem czasu – plakaty, szyldy sklepowe, ludzi, detale, itd. To było prawie jak lekcja historii.”
Znajomość pracy w studiu
„Na początku nie wiedzieliśmy, czy będziemy kręcić reklamę w plenerze czy w studiu. Biorąc jednak pod uwagę liczne zmiany scenografii, które wymuszał scenariusz, szybko zdecydowaliśmy się na to drugie rozwiązanie. Wybraliśmy Pragę z kilku powodów. Po pierwsze, finanse, stawki są tam zdecydowaie niższe, ale były również przyczyny techniczne. We Wschodniej Europie pracuje się w wielkich studiach. Istnieje tam prawdziwa tradycja kręcenia filmów w studiu, zwłaszcza w tych dużych, z realistyczną i naturalnej wielkości scenografią. Długoletnie doświadczenie tamtejszych ekspertów zagwarantowało naszemu projektowi najwyższy standard.”
Długie przygotowania
„Zanim zaczęliśmy kręcić na dobre, pracowaliśmy nad trójwymiarowymi scenopisami obrazkowymi, biorąc pod uwagę różne ujęcia kamery, ruchy aktorów oraz szczegóły, które zmieniają się z upływem czasu. W tym samym czasie przygotowywano scenografię. Ta część ulicy w XX. dzielnicy Paryża została skonstruowana tak, aby wyglądała jak najbardziej realistycznie. Sztuczne płyty chodnikowe, ale prawdziwy asfalt, budynki, witryny sklepowe, plakaty, latarnie, ubrania, itd.”
Dwa filmy w jednym
„W rzeczywistości film składa się z dwóch części. Pierwsza, „żywa”, jak w prawdziwym filmie, pokazuje rzeczywistą sytuację i opowiada konkretną historię w konkretnych realiach. Druga, natomiast bardzo techniczna część, to przyspieszony upływ czasu. Nakręcenie jej zabrało bardzo dużo czasu. Każde ujęcie, sfilmowanie każdego elementu scenografii, który się zmieniał powtarzane było około piętnastu razy. A takich elementów było naprawdę sporo. Film wydaje się krótki, ale wszystko zmienia się w jednym ujęciu.”
Idealna para
„Poświęciliśmy bardzo dużo czasu, aby wybrać odpowiednich aktorów. Po pierwsze, musieliśmy znaleźć osoby, które wyglądały tak, jak chcieliśmy. Musieli przenieść się w czasie o siedemdziesiąt lat i być wiarygodni zarówno na początku, w latach trzydziestych XX wieku, jak i na końcu, w roku 2007. Musieli także dobrze wyglądać jako para – albo między ludźmi jest chemia, albo jej nie ma. Dlatego nagraliśmy kilka scenek próbnych, żeby znaleźć idealną parę.”
Nie każdy zobaczy ten sam film. Aby mógł być on prezentowany we wszystkich krajach, musieliśmy przygotować dwie wersje: z pocałunkiem i bez.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze