Sprzedaż Alfy Romeo w Portugalii wzrosła w lutym o 456% w porównaniu do tego samego miesiąca 2022 roku. Marka osiągnęła udział rynkowy na poziomie 1,2% w krajowym rynku premium i zajęła 9. miejsce w tym rankingu. W dużej mierze odpowiedzialna za ten wzrost jest nowa Alfa Romeo Tonale, której gama została wzmocniona w lutym wraz z wprowadzeniem silnika hybrydowego typu plug-in na portugalskim rynku.
Wyniki te kontynuują wzrost odnotowany przez Alfę Romeo w styczniu i pozwalają jej zająć miejsce w pierwszej dziesiątce na portugalskim rynku premium, biorąc pod uwagę skumulowane dane za pierwsze dwa miesiące roku. W ten sposób Alfa Romeo potraja liczbę rejestracji zarejestrowanych w tym okresie w porównaniu z rokiem 2022 w segmencie, który odnotował wzrost o 41%.
„Alfa Romeo rozpoczęła rok 2023 na portugalskim rynku z ambicjami, strategią i zasięgiem, który pozwala jej potroić wolumeny i dotrzeć do pierwszej dziesiątki rynku premium. Nowa Alfa Romeo Tonale pokazuje swój ogromny potencjał dzięki znacznemu udziałowi w ogólnej sprzedaży modelu zelektryfikowanych wersji. W lutym zaprezentowaliśmy nową Giulię i Stelvio, które będą wspierać kontynuację tego wzrostu” – mówi David Correia, odpowiedzialny za Premium Cluster Stellantis Portugal.
Nowa Alfa Romeo Tonale, symbol metamorfozy marki, miała bardzo znaczący udział w tym niezwykle pozytywnym wyniku, stanowiąc 93% całkowitego wolumenu sprzedaży marki. Gama pierwszego zelektryfikowanego modelu Alfy Romeo została ostatnio wzmocniona dzięki wprowadzeniu Tonale PHEV, wersji hybrydowej typu plug-in, która stanowiła 47% całkowitej sprzedaży w lutym.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze