Blisko pół miliona nowych samochodów sprzedanych w okresie od stycznia do września, zbliżająca się premiera nowej Dacii Duster oraz wysokie wskaźniki satysfakcji klientów oznaczają jedno – marka odniosła duży sukces.
W pierwszych 9 miesiącach 2023 roku Dacia odnotowała sprzedaż 493.511 samochodów, co stanowi wzrost o 16,7% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Tylko w trzecim kwartale Dacia odnotowała sprzedaż 148.124 sztuk, co stanowi wzrost o 2,4% w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 r., który był najsilniejszym kwartałem roku pod względem udziału w rynku.
Wszystkie 4 główne modele marki odnotowały wzrost w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku: Spring o 40,6%, Sandero o 18,3%, Duster o 4,1% i Jogger o 76,1% a udział Dacii w europejskim rynku samochodów osobowych pozostał stabilny w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2023 r., pomimo ostrej walki konkurencyjnej w kanale klientów indywidualnych.
Sprzedaż modelu Dacia Sandero wyniosła 199.516 pojazdów, co stanowi wzrost o 18,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od 2017 roku Sandero utrzymuje pozycję numeru jeden wśród samochodów sprzedawanych klientom prywatnym w Europie*.
Ze 154.460 sprzedanymi egzemplarzami Dacia Duster odnotowała wzrost o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Utrzymuje swoją pozycję na podium SUV-ów sprzedawanych klientom prywatnym w Europie.
Ze sprzedażą 70.932 sztuk w pierwszych 9 miesiącach roku, Dacia Jogger odnotowała wzrost o 76,1%. Jest teraz nr 1 w segmencie C-Retail z wyłączeniem SUV-ów.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje
Ze sprzedażą na poziomie 44.262 sztuk, Spring odnotował wzrost o 40,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Utrzymuje swoją pozycję na podium pojazdów elektrycznych sprzedawanych klientom prywatnym w Europie.
Europejskie wyniki sprzedaży marki Dacia z podziałem na kraje
Na europejskim rynku samochodów osobowych Dacia odnotowała wzrost o 19,6% na rynku, który wzrósł o 16,9%. Dacia ma obecnie 4,4% udziału w europejskim rynku samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 0,1 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r., pomimo niekorzystnego doboru kanałów sprzedaży.
W swoim tradycyjnym podstawowym segmencie sprzedaży klientom indywidualnym Dacia pozostaje na europejskim podium z udziałem w rynku wynoszącym 8,4%.
We Francji, największym rynku Dacii, marka zarejestrowała 118.495 aut w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku, co stanowi wzrost o 23,2% w porównaniu z 2022 rokiem. Udział w rynku osobowym, wynoszący 9,1%, wzrósł o 0,5 punktu, dzięki czemu Dacia potwierdziła swoje 3. miejsce.
- Dacia jest marką nr 1 we Francji pod względem sprzedaży klientom indywidualnym.
- Sandero jest modelem nr 1 sprzedawanym klientom prywatnym i nr 3 we wszystkich kanałach.
- Spring jest 2. najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym pod względem sprzedaży klientom prywatnym i we wszystkich kanałach.
- Duster jest 1. SUV-em sprzedawanym klientom indywidualnym.
- Jogger jest nr 1 w sprzedaży klientom prywatnym w segmencie C.
We Włoszech w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2023 r. sprzedano 66 160 sztuk, co stanowi wzrost o 29,3%. Udział w rynku aut osobowych wzrósł o 0,3 punktu procentowego. Na rynku klientów indywidualnych Dacia utrzymała pozycję nr 1, z udziałem w rynku wynoszącym 9,3% i dwoma modelami w pierwszej trójce: Sandero nr 2 i Duster nr 3.
W Niemczech wolumeny aut marki Dacia wyniosły łącznie 51.703 sztuki, co stanowi wzrost o 25,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Udział w rynku aut osobowych wzrósł o 0,2 punktu procentowego.
- Dacia zajmuje 4. miejsce pod względem sprzedaży klientom prywatnym, z 3 modelami w Top 15.
- Sandero jest 3. najlepiej sprzedającym się pojazdem dla klientów prywatnych,
- Duster 3. najlepiej sprzedającym się SUV-em w tym kanale.
Hiszpania również odnotowała wzrost o 23%, sprzedając 34.624 samochody w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2023 roku. Udział w rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego.
- Dacia zajmuje 4. miejsce pod względem sprzedaży klientom prywatnym.
- Sandero był najlepiej sprzedającym się pojazdem na rynku marek prywatnych i we wszystkich kanałach w pierwszych 9 miesiącach roku.
W Rumunii marka sprzedała 36 069 sztuk samochodów co stanowi wzrost o 29,2%. Udział w rynku aut osobowych wzrósł o 3,0 punkty w porównaniu do 2022 roku. W kanale detalicznym udział w rynku wzrósł o 4,6 punktu procentowego i wyniósł 40,1%.
- 5 modeli Dacia znajduje się w pierwszej piątce na rynku samochodów osobowych.
- 4 modele Dacia w pierwszej piątce na rynku klientów indywidualnych.
- Dacia zajmuje 1. miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych.
- Wszystkie modele marki są nr 1 w swoich segmentach.
A w najbliższych tygodniach zostanie zaprezentowany nowy Duster. Sprzedaż powinna skoczyć mocno w górę.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze