Dziś na targach Solutrans 2023 zadebiutował Nowy Renault Master. Samochód stanowi nową jakość w segmencie dużych lekkich pojazdów użytkowych. Bestseller w swoim segmencie na wielu rynkach, w tym w Polsce, teraz będzie miał jeszcze więcej zalet, które z pewnością zachwycą użytkowników dotychczasowych generacji, a pewnie i przysporzą mu nowych fanów.
Nowy Renault Master, to przede wszystkim nowa platforma multienergetyczna zaspokajająca wszystkie potrzeby, obejmująca silniki wysokoprężne Blue dCi o mocy od 105 do 170 KM (znacznie obniżające emisję i zużycie CO2), silniki elektryczne o mocy 96 lub 105 kW wraz z akumulatorami o pojemności 40 lub 87 kWh zapewniającymi ponad 410 km zasięgu (wg WLTP), a także wersja wodorowa.
Nowy Renault Master wyposażony będzie także w nową 9-biegową przekładnię dla większego komfortu pracy kierowcy.
Na pokładzie znajdzie się też 20 wyrafinowanych systemów wspomagających kierowcę zapewniających optymalne bezpieczeństwo oraz innowacyjny układ dynamicznego hamowania, który zwiększa skuteczność niezależnie od obciążenia furgonetki, skracając o połowę czas hamowania i zwiększając wygodę kierowcy.
Wersje elektryczne będzie można nie tylko – co oczywiste – ładować z sieci, ale wykorzystać także jako swoisty magazyn energii elektrycznej (V2G)
Nowy Renault Master to także eleganckie, zaawansowane technologicznie mobilne biuro z blatem skierowanym w stronę kierowcy dla dodatkowej wygody oraz do 135 litrów przestrzeni do przechowywania w schowkach.
System multimedialny OpenR Link, 10-calowy ekran, kompatybilność z bezprzewodowymi systemami Android Auto i Apple CarPlay oraz zdalne połączenie z pojazdem za pośrednictwem aplikacji My Renault są standardem w każdym modelu gamy; ultranowoczesny OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google (ponad 50 aplikacji z Google Play, Mapy Google i naturalna interakcja głosowa z Asystentem Google), różne inne usługi internetowe i bezprzewodowe ładowarki do smartfonów są dostępne jako opcjonalne dodatki.
Niezbędne wyposażenie samochodów dostawczych wyższego poziomu: wybór ponad 40 sylwetek i nieograniczone możliwości konwersji, większa ładowność (do 4 ton z napędem na przednie koła), powierzchnia ładunkowa od 11 do 22 metrów sześciennych z napędem na przednie lub tylne koła oraz większa, najlepsza w swojej klasie szerokość i długość załadunku.
Jedyny pojazd w swojej kategorii produkowany we Francji: trzy wersje energetyczne i wszystkie nadwozia produkowane są na tej samej linii produkcyjnej w Batilly (niedaleko Metz, wschodnia Francja).
Nowy Renault Master będzie dostępny u dealerów wiosną 2024 roku (we Francji, na innych rynkach premiera handlowa może nastąpić nieco później).
Od 1980 roku Renault sprzedało ponad 3 miliony samochodów dostawczych Master i od samego początku produkuje je w Batilly we wschodniej Francji. Bogata historia i sukcesy modelu na przestrzeni ponad 40 lat i trzech pokoleń plasują go na pozycji wieloletniego lidera w swojej kategorii w Europie. Od 1990 roku samochody dostawcze Renault Master jeżdżą po drogach w ponad 50 krajach, w tym w Ameryce Południowej. Czwarta generacja Renault Master ma dużą szansę przedłużyć ten sukces.
„Naszym celem w przypadku zupełnie nowego Renault Mastera było jak największe zbliżenie się do idealnego vana. Handlowcy, wykonawcy i menedżerowie flot zobaczą prawdziwy krok naprzód, ponieważ pojazd będzie do ich dyspozycji zawsze, gdy będą go potrzebować, aby zmaksymalizować ich produktywność. To furgonetka, na której mogą polegać podczas pracy dzień po dniu, niezależnie od rodzaju energii, jaką wybiorą” – twierdz Hélène Carvalho, liderka programu Renault Master.
Kokpit – świetne stanowisko pracy
„W centrum wszystkiego, co robiliśmy, stawiamy klienta i upraszczanie jego codziennego życia. Nie cofnęliśmy się przed niczym, aby mieć pewność, że zupełnie nowy Renault Master sprawdzi się jako odpowiednie, praktyczne, wygodne, a przede wszystkim bardzo wysokiej jakości stanowisko pracy” – obiecuje Louis Morasse, dyrektor ds. projektowania gamy lekkich pojazdów dostawczych w Renault.
Wysokiej jakości wnętrze, jakim cechuje się Nowy Renault Master, jest zbliżone do tego, jakie oferują samochody osobowe. Deska rozdzielcza w kształcie litery S zwrócona w stronę kierowcy zwiększa przestronność wnętrza. Materiały są eleganckie, a 10-calowy ekran – będący standardem w całej gamie – dodaje przyjemnego wizualnie akcentu high-tech. Ciemna tapicerka zwiększa wrażenie kokonu w ultranowoczesnym kokpicie. Kierownica pochodzi z kolekcji samochodów osobowych, a jej wysokość i głębokość można regulować, aby znaleźć dokładnie taką pozycję, jaka będzie dla Ciebie idealna. Wersje ze skrzynią automatyczną mają teraz dźwignię zmiany biegów przy kierownicy, co zapewnia jeszcze więcej miejsca na konsoli środkowej.
Całkowita pojemność schowków wynosząca 135 litrów – wzrost o 25% – plasuje tę generację jako lidera na rynku. Wszystko, czego potrzebujesz, Nowy Renault Master zmieści w kokpicie: w jednym z wielu schowków na desce rozdzielczej, bocznych uchwytach na kubki, szufladach schowka podręcznego, schowku sufitowym i dwóch poziomach schowków w drzwiach.
Nowy Renault Master z łatwością zamienia się w biuro na kołach. Oparcie środkowego siedzenia można złożyć, tworząc biurko, w podstawie znajduje się miejsce do przechowywania laptopa, a porty USB-C umożliwiają zasilanie urządzeń. Każdy detal przeznaczony jest do intensywnego codziennego użytkowania. Na przykład nieścieralne i wytrzymałe krawędzie siedzeń wyłożone materiałem TEP ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z furgonetki – i będą wyglądać nieskazitelnie, gdy miesiące zmienią się w lata. Szeroki wybór siedzeń obejmuje warianty amortyzowane i obrotowe, indywidualne siedzenia i trzy rodzaje kanap (dwie z tkaniny i jedna TEP).
Wygląd zewnętrzny: mocna, pewna osobowość
„Ogólne założenie nowego Renault Master jest wzmocnione przez imponujące pionowe osłony chłodnicy, poziome reflektory LED i wyjątkowo wytrzymałe zderzaki. Pracowaliśmy z inżynierami nad nawet najdrobniejszymi szczegółami, aby połączyć uderzający design z wydajnością i wydajnością” – zdradza Louis Morasse, dyrektor ds. projektowania gamy lekkich pojazdów dostawczych w Renault.
Nowy Renault Master oferuje zapierający dech w piersiach design, który dodaje mocnej osobowości, atrakcyjnego wyglądu i nowoczesnego charakteru codziennym obowiązkom każdego profesjonalisty. I narodził się, aby napisać kolejny rozdział w historii sukcesu Master.
Ten van charakteryzuje się także niezawodnością, trwałością i bezpieczeństwem. Jego masywne oblicze obejmuje nowe logo Renault i wyjątkowo duże, w pełni diodowe reflektory w charakterystycznym układzie w kształcie litery C wokół oszałamiającej osłony chłodnicy. Wstawka w kształcie litery U pod osłoną chłodnicy może być ziarnista czarna lub, w górnej części gamy, w tym samym kolorze co nadwozie. Klienci mają do wyboru 7 kolorów nadwozia w standardzie i ponad 300 odcieni specjalnych.
Proporcje zostały starannie dobrane, aby zapewnić właściwą równowagę dla każdego typu sylwetki. Tył jest węższy, aby zoptymalizować aerodynamikę, ale mimo to otwór tylny i przestrzeń ładunkowa są wyjątkowo duże. Tylna szyba jest asymetryczna – typowa cecha Mastera – a tylne światła mają charakterystyczny wzór w kształcie litery C, podobnie jak te z przodu.
Wiele pracy włożono w postrzeganą jakość i wytrzymałość. Na przykład fakt, że każdy panel boczny stanowi pojedynczą część, dodaje solidnego wyglądu – szczególnie w dłuższych wersjach – a ponadto są one wyjątkowo sztywne, więc nie wypaczają się. Postrzegana jakość w przestrzeni ładunkowej jest również wyższa, aż do fazowania, wzmocnień i innych szczegółów.
Konstrukcja Aerovan zwiększa efektywność energetyczną
Nowy Renault Master, to także niezwykła ilość pracy włożona w aerodynamikę. Efekt stawia jego wydajność na szczycie w swojej klasie, niezależnie od zużycia energii. Jego Scx jest o ponad 20% niższy i znacznie niższy niż w przypadku poprzedniej generacji i wszystkich obecnych rywali.
W osiągnięciu celu pomogły nawet najmniejsze detale: maska jest krótsza, przednia szyba wysunięta bardziej do przodu i pochylona, lusterka boczne, wloty powietrza w zderzaku i nachylenie linii dachu mają opływowe kształty, a tył jest węższy. Poprawiona aerodynamika poprawiła również komfort akustyczny w kokpicie.
Ponieważ pojazd jest za duży dla tunelu aerodynamicznego, z którego zwykle korzysta Renault w Saint-Cyr, badania nad rozwojem aerodynamiki przeprowadzono przy użyciu modeli w skali 83%. Pełnowymiarowe samochody dostawcze zostały następnie przetestowane w tunelu zbudowanym w celu oceny aerodynamiki samolotu.
Cała ta praca znacznie poprawiła wydajność. Emisja CO2, jaką może się pochwalić nowy Renault Master z silnikiem spalinowym, jest znacznie niższa – o aż 39 g/km – i obecnie wynosi poniżej 200 g/km. Jego niezwykła aerodynamika zapewnia również znacznie niższe zużycie energii w wersjach elektrycznych, co stanowi poprawę o 20% w porównaniu z obecnym Masterem.
Platforma multienergetyczna
Niezależnie od wybranego układu napędowego klienci Nowego Renault Mastera będą jeździć najbardziej wydajnym pojazdem w swojej kategorii (dane na chwilę premiery nowego Mastera w listopadzie 2023 roku). Obniży to koszty ich eksploatacji, a ich vany będą mogły przewieźć większy ładunek (do 2 ton).
Wszystkie wersje powstają na tej samej linii montażowej, co zapewnia dużą elastyczność w obsłudze zamówień wymagających dostosowywania do potrzeb klientów. Całkowicie nowy Renault Master to jedyny pojazd w swojej klasie produkowany we Francji: trzy wersje energetyczne i wszystkie nadwozia pochodzą z tej samej linii w Batilly (niedaleko Metz we wschodniej Francji). Układy napędowe i skrzynie biegów produkowane są we Francji, akumulatory są montowane we Francji, a 84% dostawców ma swoją siedzibę we Francji.
Diesel Blue dCi
Nowy Renault Master oferuje cztery zespoły napędowe Diesel Blue dCi o mocy 105, 130, 150 lub 170 KM. Zużywają znacznie mniej oleju napędowego (średnio 1,5 litra mniej na 100 km) i emitują mniej CO2 (39 gramów mniej na km, poniżej 200 gramów na km). Skrzynia biegów może być konwencjonalna, manualna, lub szczególnie wydajna w postaci nowej 9-biegowej automatycznej przekładni z konwerterem EAG9.
Wersje elektryczne
W pełni elektryczny nowy Renault Master może być napędzany silnikami o mocy 96 kW lub 105 kW, w obu przypadkach zapewniającymi moment obrotowy 300 Nm. Pierwszy zasilany jest akumulatorem o pojemności 40 kWh i ma zasięg 180 km (WLTP), drugi, zasilany akumulatorem 87 kWh, ma zasięg ponad 410 km (WLTP).
W rezultacie zupełnie nowy Renault Master może poszczycić się rekordową ładownością (1.625 kg w samochodzie dostawczym wymagającym prawa jazdy kategorii B), zasięgiem (ponad 410 km wg WLTP) i siłą uciągu (2,5 tony). Jego zużycie energii pozostaje rozsądne i wynosi zgodnie ze standardem WLTP 21 kWh/100 km z dużym akumulatorem o pojemności 87 kWh, dzięki systemowi zarządzania termicznego akumulatorem. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW zwiększa zasięg o 229 km w 30 minut. Domowa ładowarka sieciowa o mocy 22 kW naładuje akumulator od 10% do 100% w niecałe 4 godziny.
Wersja wodorowa
Całkowicie nowy Renault Master został zaprojektowany także z myślą o zamontowaniu w przyszłości silnika wodorowego H2-Tech i ogniwa paliwowego.
Technologia
Unikalny układ hamulcowy
Nowatorski, wspomagany, dynamiczny system kontroli hamowania zastosowany w nowym Renault Master utrzymuje skuteczność hamowania i takie samo wyczucie pedału, niezależnie od ciężaru furgonetki. Szybciej uruchamia także automatyczny system hamowania awaryjnego (czas reakcji skrócony o połowę) oraz usprawnia rekuperację, zwiększając zasięg pojazdów elektrycznych.
20 systemów wspomagających kierowcę
Zestaw 20 systemów wspomagających kierowcę, w jakie wyposażony jest nowy Renault Master, maksymalizuje bezpieczeństwo osób znajdujących się w nim i wokół niego. Jego aktywne systemy bezpieczeństwa są w stanie najwyższej gotowości i obejmują stabilność boczną, automatyczne hamowanie awaryjne i systemy wspomagające stabilność przyczepy. Jest także wyposażony w inteligentnego asystenta prędkości, który pomaga kierowcy utrzymać dozwoloną prędkość.
Funkcjonalność V2X w wersjach elektrycznych
Nowe samochody dostawcze Renault Master będą wyposażone w funkcje Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G). Obejmują one ładowanie innych urządzeń z gniazdka w kokpicie lub przestrzeni ładunkowej, a także adaptery umożliwiające podłączenie elektronarzędzi, komputerów i innych urządzeń do gniazdek ładujących. Można także zasilać niestandardowe części nadwozia (chłodnie, automatyczne drzwi tylne, dodatkowe systemy ogrzewania lub klimatyzacji itp.) bezpośrednio z akumulatora.
Nowy Renault Master będzie także mógł przesyłać energię z akumulatora do sieci (V2G) za pomocą dwukierunkowej ładowarki.
Wszystkie najnowsze usługi łączności
Całkowicie nowy Renault Master to cyfrowy van, fabrycznie wyposażony we wszystkie funkcje zwiększające jego osiągi. System multimedialny OpenR Link – najbardziej intuicyjny na rynku – jest standardem w każdym modelu. Zawiera 10-calowy ekran oraz przewodowe i bezprzewodowe połączenia z systemem Android Auto i Apple CarPlay, które umożliwiają odwzorowanie ekranu smartfona. System ten jest również inteligentny i skalowalny: z czasem będzie się rozwijał i obejmował nowe funkcje, w tym bezpłatne aktualizacje bezprzewodowe (takie jak aktualizacje smartfonów).
OpenR Link z wbudowanym Google: lepsza łączność i wydajność
Po raz pierwszy ultranowoczesny system OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google jest dostępny* w samochodzie dostawczym. Oznacza to, że kierowcy będą mieli dostęp do funkcji nawigacji w Mapach Google, katalogu aplikacji Google Play i sterowanego głosem Asystenta Google zintegrowanego bezpośrednio z samochodem**.
Nowy Renault Master umożliwia połączenie systemu samochodu ze kontem Google użytkownika – jak to jest możliwe ze smartfonami – w celu zapewnienia optymalnego korzystania z Internetu. Modułowy interfejs domyślnie wyświetla Mapy Google i można dodać dwa widżety (do wyboru m.in. Muzyka, Telefon, Asystent Google, Pojazd, Data i godzina, Ciśnienie w oponach i inne). Następnie można użyć paska menu po lewej stronie ekranu, aby bez wysiłku poruszać się po aplikacjach (ekran główny/Mapy Google, Muzyka, Aplikacje, Pojazd). W kokpicie znajduje się również bezprzewodowa ładowarka do smartfona, która pozwala uniknąć plątaniny kabli.
Asystent Google dla dodatkowej wygody przez cały dzień pracy
OpenR Link jest prosty, intuicyjny i działa jak tablet. Można z nim wchodzić w interakcję za pomocą ekranu dotykowego lub głosu za pomocą Asystenta Google (np. jeśli chcesz posłuchać muzyki). Za pomocą tego wirtualnego asystenta bez użycia rąk Nowy Renault Master pozwala także odsłuchać wiadomości, sprawdzać prognozę pogody, regulować klimatyzację lub włączać i wyłączać odladzacz, na przykład bez odrywania wzroku od drogi. Jeśli połączysz swoje konto Google z OpenR Link, Asystent Google może również działać proaktywnie – na przykład sugerować miejsce docelowe na podstawie Twoich nawyków.
Aplikacje przydatne dla profesjonalistów
Dostępne w Google Play konkretne aplikacje okazują się bardzo przydatne w codziennym, profesjonalnym zastosowaniu:
– przeglądarka Vivaldi, zapewniająca dostęp do Internetu oraz możliwość przeglądania wiadomości e-mail i załączników na 10″ ekranie, edytowania dokumentów, oglądania tutorialu na YouTube podczas przerwy na lunch. 10″ ekran w połączeniu z przeglądarką Vivaldi sprawia, że jest to efektywna alternatywa dla korzystania ze smartfona. Dla dodatkowej wygody strona główna Vivaldi zawiera bezpośrednie łącza do Gmaila, Outlooka, Pack Office i e-przewodnika Renault. Użytkownik może spersonalizować swoje ulubione łącza, aby mieć do nich szybki dostęp, zupełnie jak na tablecie lub komputerze.
– EasyPark dla rozwiązań płatności za parkingi publiczne i doświadczania prostoty i wydajności rozwiązań parkingowych. Dzięki tej aplikacji użytkownicy płacą dokładną opłatę parkingową bezpośrednio na ekranie multimedialnym OpenR Link. Rozpocznij parkowanie jednym kliknięciem na ekranie, a proces zakończy się bezproblemowo po wykryciu ruchu pojazdu.
– aplikacja nawigacyjna Waze.
A to nie wszystko: do katalogu stale dodawane są nowe aplikacje.
Łącze OpenR z narzędziem Convertor Companion
Korzystanie z systemu multimedialnego OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google otwiera również drzwi do tworzenia niestandardowych aplikacji dla przerobionych pojazdów. W chwili premiery dostępne będą trzy aplikacje: jedna dla straży pożarnej, jedna do zabudowy typu warsztat mobilny i jedna dla pojazdów-chłodni.
Dzięki tym aplikacjom, opracowanym przez samych profesjonalistów zajmujących się konwersją, nowy Renault Master pozwala kierowcy mogą sprawdzać i nadzorować swoje niestandardowe funkcje bezpośrednio na 10-calowym ekranie systemu multimedialnego OpenR Link. Ma to kilka zalet: interfejs kierowcy jest lepszy (jest bardziej przejrzysty, a elementy sterujące są lepiej widoczne na kolorowym ekranie), system jest prostszy i bezpieczniejszy, wyświetla tylko te informacje, których potrzebuje kierowca i może być aktualizowany automatycznie. Nie trzeba także podłączać innych urządzeń do deski rozdzielczej.
Mapy Google, standard dla profesjonalistów
Google Maps udostępnia między innymi informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i wyświetla ciekawe miejsca (ulubione restauracje lub dostawcy, w tym ich godziny otwarcia, numery telefonów itp.), może być sterowane głosowo, a mapy są stale aktualizowane. Jeśli połączysz swoje konto Google z profilem użytkownika, możesz także odzyskać zapisane miejsca.
My Renault: usługi zdalne, dzięki którym będziesz o krok do przodu
Aby przenieść interakcję i proaktywność na wyższy poziom, możesz także połączyć się zdalnie z nowym Renault Master za pomocą aplikacji My Renault z wielu powodów:
– aby zlokalizować swoją furgonetkę na mapie lub, jeśli znajduje się na przykład na dużym parkingu, spraw, aby migała światłami lub wydawała dźwięk.
– aby śledzić harmonogram serwisowy.
– aby otrzymać ostrzeżenie, jeśli pojazd jest odblokowany (co jest szczególnie przydatne, ponieważ samochody dostawcze nierzadko przewożą cenne przedmioty).
Dodatkowe połączone usługi Mobilize
Mobilize zapewnia inne połączone usługi dla nowego Renault Master:
– Mobilize Connected Insurance, aby modulować składki ubezpieczeniowe w zależności od przebytego dystansu lub stylu jazdy, aby zoptymalizować koszty**.
– Mobilizee Fleet Connect**, platformę internetową i aplikację, aby zoptymalizować zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym – z funkcjami obejmującymi monitorowanie zużycia, geolokalizację, geofencing i wyzwania związane z ekologiczną jazdą – aby uprościć operacje, szybciej reagować i oszczędzać pieniądze.
– Mobilize Fleet Data, które dostarcza surowe dane z pojazdów (przebyty dystans, alerty dotyczące konserwacji, geolokalizacja itp.), aby wprowadzić je do innych narzędzi zarządzania.
Natywna łączność Nowego Renault Master umożliwia udostępnianie tych danych.
Usługi łączności dostępne wyłącznie w pojazdach elektrycznych
Nowy Renault Master w wersjach elektrycznych jest wyposażone w kilka ekskluzywnych funkcji, które ponownie zapewniają użytkownikowi wrażenia podobne do tych dostępnych na smartfonie. Dzięki temu przejście na mobilność elektryczną będzie prostsze niż kiedykolwiek.
Mapy Google uwzględniają podane przez Ciebie preferencje i odpowiednio optymalizują plany podróży. Możesz także skorzystać z planowania tras pojazdu elektrycznego, aby planować przejazdy pojazdem elektrycznym, które obejmują postoje na ładowanie, filtrować stacje ładowania zgodnie z preferowaną metodą płatności lub mocą znamionową, ustawiać dom i miejsce pracy jako punkty ładowania oraz decydować, kiedy ładowanie akumulatora i klimatyzacja włącza się i wyłącza, aby zoptymalizować koszty i utrzymać odpowiednią temperaturę w kabinie.
Dzięki aplikacji My Renault i kilku zdalnym usługom przeznaczonym specjalnie dla pojazdów elektrycznych Nowy Renault Master – zaawansowany technologicznie pojazd, który jest zawsze gotowy do pomocy – jest połączone z Twoim cyfrowym ekosystemem:
– wyświetla pozostały zasięg, aby śledzić rozładowanie w czasie rzeczywistym.
– wyświetla stacje ładowania w Twojej okolicy lub w pobliżu wybranej lokalizacji.
– możesz zaplanować ładowanie zdalnie (na przykład, aby ładować furgonetkę tylko poza godzinami szczytu, a więc w niższych taryfach).
– możesz ustawić czas wstępnego nagrzewania, aby w momencie rozpoczęcia dnia kabina miała odpowiednią temperaturę (bez wpływu na zasięg, jeśli furgonetka jest podłączona do prądu) – co jest szczególnie wygodne dla profesjonalistów, którzy rozpoczynają pracę bardzo wcześnie rano.
– wyświetla stan naładowania i dziennik ładowania (charging date log).
– dzięki karcie Mobilize Charge Pass możesz płacić za opłaty bez konieczności noszenia dużej liczby kart w największej sieci ładowania w Europie (ponad 500.000 punktów ładowania w 25 krajach, z czego połowa ma moc 22 kW). Posiadacze kart mogą także korzystać z preferencyjnych stawek na przy autostradowych stacjach Ionity (ponad 2.600 punktów ładowania), jeśli wykupią opcjonalny abonament.
Wreszcie, dostępnych jest kilka dodatkowych usług Mobilize, które ułatwią Ci życie w całkowicie nowym elektrycznym samochodzie dostawczym Renault Master:
– Mobilize Power Solutions, które upraszcza przejście na mobilność elektryczną dzięki szytym na miarę rozwiązaniom ładowania na terenie firmy, w drodze, a nawet w domach pracowników. Usługi dla profesjonalistów obejmują ocenę, instalację i obsługę terminali ładowania, optymalizację zużycia energii i konserwację. Użytkownicy mogą płacić za usługi za pomocą Mobilize Business Pass, a menedżer floty może zdalnie monitorować zużycie i płacić co miesiąc.
– Smart Charge**, który optymalizuje ładowanie w oparciu o porę dnia i źródło energii elektrycznej, aby zminimalizować koszty i zmniejszyć ślad węglowy podczas ładowania w domu – bez konieczności podejmowania działań przez kierowcę. Oprócz obniżenia rachunków za energię elektryczną, może zapewnić użytkownikom korzyści za elastyczność.
* jako opcja
** w zależności od kraju
*** wskazówki i funkcje nawigacji w Mapach Google mogą być ograniczone w zależności od typu pojazdu
Nowy Renault Master trafi na rynek w pełnej gamie obejmującej wszystkie profesjonalne wymagania. Gama będzie składać się z 20 nadwozi o kubaturze od 11 do 22 metrów sześciennych, z szerszym o 40 mm otworem przy przesuwanych drzwiach bocznych i o 100 mm dłuższą powierzchnią ładunkową – najdłuższą w tej kategorii. Większa ładowność, długość, szerokość i objętość czynią go idealnym vanem i na nowo definiują wygodę w swojej klasie.
W zakładach produkcyjnych dostępnych jest 20 baz konwersji, w których warsztaty mogą bezpośrednio zająć się szeregiem przeróbek (dodanie wywrotek, pogłębienie kabin, zwiększenie objętości itp.). Katalog zestawów montowanych fabrycznie skraca także czas realizacji i upraszcza logistykę transportu.
Krótszy rozstaw osi i przeprojektowana oś przednia zapewniają niespotykaną dotąd zwrotność, w tym wyjątkową o 1,5 metra mniejszą średnicę skrętu. Zupełnie nowy Renault Master przenosi prowadzenie w miastach na nowy poziom komfortu. Klienci mogą nawet wybrać wersję L3 do jazdy miejskiej (L2 to pojazd podstawowy, L3 dostępny jest z napędem na przednie i tylne koła, a L4 ma napęd na tylne koła).
Podobnie jak wszystkie pojazdy elektryczne w tej gamie, zupełnie nowy Renault Master z napędem na prąd zawiera elementy programu Renault „najpierw człowiek”, którego zadaniem jest pomoc zespołom ratunkowym w interwencji w pojeździe w razie wypadku:
– kod QR dla strażaków jest zintegrowany z nadwoziem, aby jak najszybciej pomóc strażakom w reagowaniu;
– dostępna dla strażaków opcja umożliwia zalanie akumulatora wysokiego napięcia, co pozwala uniknąć ryzyka wzniecenia pożaru;
– wyłącznik SD odłącza akumulator, dzięki czemu można w pełni bezpiecznie wykonywać prace przy pojeździe;
– akumulator umieszczony jest w specjalnej, wzmocnionej ramie, która chroni go przed wszelkiego rodzaju uderzeniami.
Całkowicie nowy Renault Master, który będzie dostępny od wiosny 2024 roku, został zaprojektowany tak, aby jechać dalej, przewozić więcej i kosztować mniej. To doskonały, wieloenergetyczny Aerovan nowej generacji.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze