W lutym Stellantis odnotował znaczny wzrost liczby nowych rejestracji i udziału w rynku w Niemczech, kontynuując tym samym udany początek roku. Według wstępnych danych wewnętrznych, w lutym zarejestrowano prawie 32.000 samochodów osobowych i dostawczych wszystkich marek koncernu, co oznacza wzrost o 13,9%. Udział w rynku wzrósł o prawie 0,8 punktu procentowego do 13,2%.
Oprócz największej marki Stellantis w Niemczech, czyli Opla (wzrost o 26,3%), swoją sprzedaż i udziały w rynku zwiększyły również Citroën (+16,7%) i Peugeot (+11,9%), Jeep (+18,8%), Alfa Romeo (+17,4%) i DS Automobiles (+74,6%). Prawie wszystkie marki koncernu osiągnęły w minionym miesiącu wzrost sprzedaży w Niemczech.
Historia sukcesu Stellantis w segmencie lekkich samochodów dostawczych ma także swoją kontynuację: ogólnie marki Citroën, Fiat Professional, Peugeot i Opel osiągnęły udział w rynku na poziomie 21,4% (+1,5 punktu procentowego) i są łącznymi liderami rynku w pierwszych dwóch miesiącach roku. Nowa jednostka biznesowa Stellantis Pro One sprzedała w tym roku w Niemczech już ponad 10.000 pojazdów użytkowych.
„Udało nam się rozszerzyć nasz program „Szybki Start”. W lutym osiągnęliśmy również ogólny rozwój i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy do tej pory” – powiedział Lars Bialkowski, szef Stellantis Germany. – „Jesteśmy zdecydowanym numerem dwa i w nadchodzących tygodniach i miesiącach chcemy jeszcze bardziej poprawiać naszą pozycję rynkową”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze