Okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie zachęca do zakupu pisma przez miłośników francuskiej motoryzacji. Ja jednak i tak kupiłem to wydanie, bo jakże inaczej mógłbym przeprowadzić uczciwie nasz cotygodniowy stronniczy przegląd prasy?
MOTOR nr 24 (3703) z 10.VI.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Cactus, C-Elysee, Nemo, 208, 301, 508, 5008, Bipper, Clio, Master, Modus, Scenic, Scenic E-Tech Electric, Logan, Sandero, Astra, Corsa, Meriva, Mokka
Na stronie 6. MOTOR krótko wspomina o planowanej na przyszły rok Lancii Ypsilon HF, o której pisaliśmy już kilkakrotnie.
Wśród najpopularniejszych od stycznia do kwietnia włącznie w Europie modeli klasy średniej MOTOR na stronie 7. wymienia Peugeota 508, który uplasował się na dwunastym miejscu w segmencie.
Z tej samej strony dowiecie się, że Renault Scenic E-Tech Electric zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.
Renault Master, to niekwestionowany król polskiego rynku lekkich samochodów dostawczych, zarówno nowych, jak i używanych. Zapis wrażeń z pierwszej jazdy najnowszą generacją tego modelu MOTOR opublikował na stronach 10-11. Auto oferowane będzie zarówno w wersji z dieslem, jak i z napędami elektrycznymi. Do sprzedaży trafi we wrześniu i może skusić niejednego przedsiębiorcę, bowiem okazuje się samochodem bardzo dojrzałym, nowoczesnym i funkcjonalnym. Co ciekawe – opracowanym od nowa.
Dostępnych będzie wiele wersji, a należy pamiętać, że we współpracy z partnerami działającymi na rynku zabudów można zamówić Mastera praktycznie pod każdy rodzaj biznesu! To wielka zaleta tego samochodu. Zwłaszcza, że wielu tych partnerów działa w Polsce i tu daje pracę ludziom. MOTOR ocenił nowego Mastera na maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.
Fiat Doblo Combi pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 14-16 Forda Tourneo Couriera.
Alfa Romeo Stelvio stanęła w szranki z Mazdą CX-60. Japoński SUV dysponuje większą mocą systemową i jest – po doposażeniu – droższy, ale przegrywa z innych powodów. Alfa jest wprawdzie mniej przestronna i więcej pali, ale ma lepsze osiągi, lepiej hamuje i znacząco lepiej się prowadzi. Dlatego Stelvio wygrało zarówno przed uwzględnieniem kosztów, jak i po ich uwzględnieniu. Całe porównanie znajdziecie na stronach 18-21.
Renault Clio i Peugeot 208 zostały pokazane jako potencjalni rywale dla opisanej na stronach 22-23 Toyoty Yaris. Clio w hybrydowej wersji o wyższej mocy jest tylko minimalnie droższe od „japończyka”. Różnica w cenie z Peugeotem jest nieco wyższa, ale też wynosi zaledwie 7 tys. zł. A stylu w Peugeocie jest znacznie więcej…
Przód Peugeota 5008 I generacji po liftingu można dostrzec na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Na kolejnej stronie znajdziecie 9 najlepszych modeli aut używanych wg brytyjskiego Warrantywise. Na trzecim miejscu sklasyfikowano Opla Corsę, na siódmym Opla Astrę, a na dziewiątym Nissana Qashqaia.
Ciekawe zestawienie MOTOR popełnił na stronach 36-41. Pokazano tam samochody dla seniorów, a wśród nich… Citroëna C4 Cactusa. W stawce pojawiły się też Citroën C-Elysee (i wzmianka o bliźniaczym doń Peugeocie 301), Fiat Panda, Fiat Qubo (bliźniak Citroëna Nemo i Peugeota Bippera), Dacia Logan (wzmiankowano też Sandero), Mitsubishi ASX, Nissan Pulsar, Nissan Note (wzmianka o Renault Modusie), Opel Meriva, Opel Mokka, Renault Modus i Renault Scenic.
Dobrych 40-50 lat temu był obiektem westchnień w naszym kraju, acz byli ludzie, którzy posiadali takie auto. Fiat 132 został opisany przez MOTOR na stronach 42-43. Wspomniano też jego poprzednika, Fiata 125, oraz następcę, model Argenta.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze