Nagroda przyznana Nemo stanowi wyraz uznania dla kreatywności Citroëna, który potrafił stworzyć samochód oparty na nowatorskiej koncepcji, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom klienteli małych furgonetek. Jego sympatyczny wygląd, odpowiednio przystosowane funkcje i oszczędna eksploatacja (emisja CO2 na poziomie 116 g/km) pozwoliły mu pozyskać ponad 13.000 klientów od momentu wprowadzenia na rynek głównych krajów europejskich w pierwszym półroczu 2008 roku.
Citroën Nemo uzupełnia szeroką ofertę samochodów dostawczych Citroëna, obok Berlingo First, nowego Berlingo dostępnego w sprzedaży od kwietnia oraz modeli Jumpy i Jumper. Dzięki tej najszerszej w historii marki gamie Citroën zaspokaja większość potrzeb użytkowników lekkich samochodów dostawczych (do 2 ton ładowności i od 2,5 do 17 m3 przestrzeni ładunkowej).
Gama świadczy o znaczeniu, które Citroën przypisuje temu rynkowi: w 2007 roku co piąty samochód sprzedany przez Citroëna w Europie (27 krajów) należał do kategorii lekkich samochodów dostawczych. To żywe zainteresowanie klientów zaowocowało udziałem rynkowym w Europie (27 krajów) na poziomie 9,6%.
Dzięki pomysłowej koncepcji i urzekającemu stylowi Nemo niezaprzeczalnie przyczynił się do sukcesu marki. Nemo to przede wszystkim doskonałe funkcje, które idealnie spełniają wymagania użytkowników małych furgonetek: przestrzeń ładunkowa wynosząca 2,5 m3, ładowność 610 kg, siedzenie pasażera Extenso o różnych konfiguracjach umożliwiające zwiększenie przestrzeni ładunkowej do 2,8 m3 i przewożenie ładunków do 2,5 m.
Zwarta budowa zewnętrzna o długości 3,86 m sprawia, że Nemo przemieszcza się z łatwością po ulicach miast.
Nemo jest nie tylko praktyczny lecz także oszczędny, zarówno przy zakupie jak i w eksploatacji, proponując doskonałe pod tym względem silniki: silnik HDi 70 współpracujący z mechaniczną, sterowaną elektronicznie pięcioprzełożeniową skrzynią biegów SensoDrive wykazuje zużycie paliwa na poziomie 4,4l/100 km i emisję CO2 na poziomie 116 g/km (w cyklu mieszanym). Jest to rekord w tej kategorii samochodów!
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze