W ciągu ośmiu miesięcy bieżącego roku Peugeot sprzedał w Hiszpanii już osiem i pół tysiąca egzemplarzy modelu 208. Na ogarniętym kryzysem rynku należy to uznać za bardzo dobry wynik, który do końca roku może się przeistoczyć w sprzedaż dziesięciotysięczną. Tym bardziej, że producent właśnie rozszerzył gamę silnikową tego udanego modelu o silniki trzycylindrowe, bardzo przyjemne w prowadzeniu, oszczędne i kulturalnie pracujące.
Co znamienne, w pogrążonej w recesji Hiszpanii aż 90% klientów wybrało którąś z dwóch najbogatszych wersji Peugeota 208, a 2/3 zamówień dotyczy aut z silnikami wysokoprężnymi. Ta ostatnia tendencja może się jednak zmienić z uwagi na wprowadzenie wspomnianych jednostek benzynowych określanych przez PSA Peugeot Citroën mianem PureTech.
Na rynkach europejskich Peugeot 208 sprzedał się jak dotychczas w liczbie przeszło 154.000 egzemplarzy plasując się na drugim miejscu segmencie B i to dopiero wchodząc na rynek, a więc mając ograniczoną dostępność zarówno wersji, jak i sprzedaży w ogóle. Zapowiada się więc na kontynuację dobrej passy serii 2xx u Peugeota, ze słynnymi modelami 205, 206 i 207.
Klienci chętnie wybierają odmiany z 7-calowym dotykowym ekranem i oprogramowaniem Peugeot Connect Apps, które zapewnia dostęp do wielu ważnych w podróży informacji, nie tylko związanych z samymi drogami, ale także z cenami paliw, warunkami atmosferycznymi, czy informacjami turystycznymi. System zresztą ma być rozwijany o nowe funkcjonalności.
Kolejne mocne uderzenie w Hiszpanii Peugeot planuje na wiosnę. Na przełomie marca i kwietnia wprowadzone zostaną bowiem wersje GTI z silnikami benzynowymi o mocach 156, 175 i 200 KM.
KG
Najnowsze komentarze