Francuski rynek lekkich aut użytkowych skurczył w pierwszym kwartale o 14% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, ale Peugeot zanotował na nim nieco większy, niż przed rokiem, udział. Wzrost ów jest nieznaczny, raptem o 0,2 punktu procentowego, ale dzięki temu marka sygnowana kroczącym lwem wykroiła dla siebie 16,3% w tym użytkowym torcie. Najlepiej sprzedawały się oczywiście modele Partner i Boxer.
Jednocześnie rok po wprowadzeniu do sprzedaży modelu 208 Peugeot cieszył się w marcu z najlepszego miesiąca pod względem liczby zamówień od początku oferowania tego auta. W kończącym kwartał miesiącu Francuzi złożyli 11.000 zamówień na 208-ki. Dzięki temu rynkowy udział Peugeota w segmencie B wzrósł w stosunku do pierwszego kwartału 2012 roku o 0,7 punktu procentowego, do poziomu 7,6% na koniec marca br.
Liderami w swoich segmentach są też modele 3008 i 5008, które łącznie zdobyły 3,4% udziału w rynku.
Znakomicie radzi sobie nietani przecież, zwłaszcza w hybrydowych wersjach, Peugeot 508, który zanotował udział w rynku na poziomie 1,3%.
Samochody osobowe (308, 3008, 508, 5008, Bipper Tepee oraz Partner Tepee) oferowane są we Francji w atrakcyjnych promocjach. Z kolei 208-ka proponowana jest w serii specjalnej Urban Soul.
KG
Najnowsze komentarze