Dla firmy Peugeot odkrywanie przyszłości motoryzacyjnej oznacza sprostanie trzem podstawowym wyzwaniom:
1. PREZENTACJI UNIKALNYCH CECH MARKI.
Peugeot we wszystkich swych działaniach w unikalny sposób potrafi łączyć emocje z nieustannym dążeniem do perfekcji, dzięki czemu jej produkty są zawsze na czasie.
2. SPEŁNIANIE WYMOGÓW OCHRONY ŚRODOWISKA.
Firma inwestuje w szereg nowoczesnych technologii, które pozwalają tworzyć pojazdy spełniające dzisiejsze wymogi transportowe i jednocześnie dające ogromną frajdę z jazdy. Peugeot nieustannie podnosi wydajność swych jednostek napędowych oraz wprowadza rewolucyjne rozwiązania technologiczne. W 2010 roku zaplanowała premierę pojazdu elektrycznego iOn, a w roku 2011 na rynek wprowadzony zostanie Peugeot 3008 w wersji wykorzystującej technologię silników wysokoprężnych HYbrid4 oraz mikrohybrydowy system e-HDi. Zaś w 2012 roku dostępna będzie technologia hybrydowa w wersji plug-in.
3. NOWA JAKOŚĆ ROZWIĄZAŃ TRANSPORTOWYCH.
Peugeot to jedyny producent z branży motoryzacyjnej, który oferuje kompleksową, globalną ofertę rozwiązań transportowych – samochody osobowe, pojazdy użytkowe, skutery oraz rowery, a także rozległą ofertę serwisową.
Firma Peugeot pragnie również zawsze być o krok przed innymi w dziedzinie oferowanych usług, czego najlepszym dowodem jest innowacyjny projekt „Mu by Peugeot”.
W ocenie firmy Peugeot odkrywanie przyszłości motoryzacyjnej wymaga nowego stylistycznego wizerunku, czego dobitnym przykładem pozostaje z pewnością SR1 – ze swą wyrazistą, ekstremalną i czystą formą przyszłościowej Stylistyki Peugeot oraz nowym obliczem Lwa.
Dla firmy Peugeot tworzenie pojazdów przyszłości to także zdefiniowana na nowo tożsamość i wizerunek we wszystkich podejmowanych globalnie działaniach. Dlatego też Peugeot wprowadza nowe oznaczenia graficzne.
Nowa oferta transportowa, nowe wyznaczniki stylu oraz nowa tożsamość wizualna – po 200 latach firma Peugeot potwierdza swe międzynarodowe aspiracje odmieniając oblicze Marki.
I. NOWE OBLICZE MARKI
A. WIZERUNEK ZAPISANY W GENACH PEUGEOT
Przez 200 lat Peugeot we wszystkich swych działaniach w unikalny sposób potrafił łączyć emocje z nieustannym dążeniem do perfekcji. Tą dwutorowość marka ma zapisaną w genach, bowiem na przełomie lat firma Peugeot umiejętnie łączyła:
– drewno i stal by stworzyć swe pierwsze młynki do pieprzu,
– nadwozie typu sedan z silnikiem Diesla, by przyśpieszyć postęp,
– nadwozie typu coupé z kabrioletem, by utworzyć segment samochodów coupé-cabrio i zostać jego liderem,
– nadwozie typu sedan z SUV-em, by wprowadzić na rynek model 3008,
– silnik Diesla z elektrycznym, by zostać pionierem wysokoprężnej technologii hybrydowej,
– nadwozie typu sedan ze skuterem, by stworzyć pojazd BB1.
Peugeot to unikalne połączenie emocji z dążeniem do perfekcji. Celem firmy jest, by każde motoryzacyjne doświadczenie było mocno nacechowane emocjonalnie – żaden Peugeot nigdy nie będzie jedynie zwykłym, funkcjonalnym pojazdem.
B. PEUGEOT, MOTION & EMOTION
Aby opisać i zilustrować na całym świecie nowe oblicze Marki, firma Peugeot stworzyła nowy, międzynarodowy podpis, który wszędzie na świecie będzie taki sam. Podpis ten zostanie użyty we wszystkich działaniach marketingowych i reklamowych Marki.
C. NOWE OBLICZE LWA
Lew, który kojarzony jest z firmą Peugeot od 1858 roku, zmienia się. Stworzony przez projektantów firmy, współczesny Lew na osłonie chłodnicy:
– jest prostszy stylistycznie,
– ma bardziej drapieżny i dynamiczny wygląd, nową pozę oraz jest bardziej opływowy,
– tworzy bimetaliczny efekt dzięki zestawieniu matowych i połyskujących elementów.
Lew ów jest również nowym logo Marki:
– trójwymiarowym by podkreślić jej nowoczesność,
– bez niebieskiej flagi dla bardziej wyrazistego efektu,
– niebieski kolor Peugeot pociemniał i odzwierciedla teraz nową typografię Marki.
Pierwszy pojazd z nowym logo Lwa to Peugeot RCZ, który zadebiutuje wiosną 2010 roku.
D. NOWA WIZUALNA TOŻSAMOŚĆ
Zmiana logo Lwa pociąga za sobą całkowite przewartościowanie i modyfikację wizualnej tożsamości firmy. Celem ma być tu podniesienie wartości Marki oraz utrzymanie konsekwencji w działaniach ją określających, które podejmowane są na całym świecie. Firma Peugeot przyjmuje nowoczesne i eleganckie symbole graficzne.
Znajdą się one na:
– wszystkich produktach i usługach firmy Peugeot,
– w Internecie,
– na wszystkich polach działania Marki,
– we wszystkich kanałach komunikacji.
Cała ogólnoświatowa sieć firmy Peugeot, czyli 10.000 punktów kontaktowych, wprowadzi elementy nowej tożsamości wizualnej do końca 2012 roku.
Zmienia się również oprawa muzyczna wizerunku Marki. We wszystkich spotach reklamowych obecna będzie ta sama melodia. Ponadto zbudowano całkowicie nowy klimat muzyczny.
II. SR1 – MANIFEST STYLU PEUGEOT
Muskularny, wyważony i zmysłowy – Peugeot SR1 uosabia bardziej wyrazistą, ekstremalną i czystszą w swej formie, przyszłościową stylistykę Peugeot.
Ten Roadster GT przypomina pojazd wyciosany ze pojedynczego skalnego bloku – monolityczny, zwarty i jednocześnie niezwykle dynamiczny. Auto przy każdej okazji zaskakuje kontrastami – z jednej strony mamy tu czystość formy, a z drugiej zaawansowane rozwiązania technologiczne, autentyzm ale i kosmiczną technologię, stylistyczną ekspresyjność obok dyskretnych niedopowiedzeń…
Przez celowy dobór barw i materiałów, wnętrze typu „2+1” dodatkowo podkreśla ideę stylistyki opartej na kontrastach. Znajdziemy tu nawiązania do historii motoryzacji połączone z najnowszą technologią, wskaźniki analogowe obok cyfrowych.
Oprócz opartej na przeciwieństwach, odważnej stylistyki, Peugeot SR1 łączy w sobie również różne style technologiczne. Pojazd wykorzystuje na przykład technologię HYbrid4 – z przodu mamy tu benzynową jednostkę THP o pojemności 1,6 litra (160 kW/218 KM), a z tyłu silnik elektryczny generujący 70 kW (95 KM) mocy.
Dzięki zastosowaniu tego drugiego motoru, SR1 w trybie elektrycznym nie emituje do atmosfery żadnych substancji szkodliwych.
Dzięki zastosowaniu tej technologii, SR1 oferuje moc maksymalną 230 kW (313 KM) oraz dodatkowo napęd na wszystkie koła.
Pojazd koncepcyjny SR1 to dowód, iż firma Peugeot ma ogromne zdolności i potencjał, by tworzyć ekologiczne pojazdy dające ogromną radość z jazdy… Innymi słowy stanowi idealną syntezę emocji i dążenia do doskonałości.
III. TECHNOLOGIE „PRO-ŚRODOWISKOWE” – STRATEGIA FIRMY PEUGEOT
Aby zmniejszyć ślad ekologiczny i uzależnienie od paliw kopalnianych, firma zainwestowała w rozwój licznych technologii, które pozwalają tworzyć pojazdy spełniające wymogi transportowe przyszłości i jednocześnie dają ogromną frajdę z jazdy.
A. JESZCZE CZYSTSZE SILNIKI
Obecnie firma Peugeot poprawia wydajność swych benzynowych jednostek napędowych oraz
wysokoprężnych HDi FAP przez ich konsekwentny downsizing. Marka pracuje również nad nowym trzycylindrowym silnikiem benzynowym.
W przyszłości samochody Peugeot będą:
> W 100% elektryczne
Pod koniec 2010 w Europie firma Peugeot zadebiutuje modelem i0n w segmencie pojazdów z napędem elektrycznym. Kompaktowy i bardzo łatwy w prowadzeniu, iOn może pomieścić cztery osoby. Auto oferuje dobre osiągi już od niskich prędkości obrotowych, świetne przyśpieszenie i może rozpędzić się do 130 km/h. Stworzono je z myślą o miejskim lub podmiejskim ruchu ulicznym w dużych europejskich aglomeracjach. Dzięki pojemnym akumulatorom litowo-jonowym pojazd może przejechać do 130 kilometrów, a ich pełne naładowanie zajmuje 6 godzin przy podłączeniu do domowego gniazda zasilania. Baterie można również podładować na szybko do 80% pojemności w zaledwie pół godziny przy pomocy specjalnego terminala szybkiego ładowania.
Potencjalni klienci już teraz wyrażają swe zainteresowanie pojazdem i0n. Dotyczy to zarówno osób prywatnych jak i przedstawicieli władz oraz liczne grono firm leasingowych i wypożyczających samochody.
Co się zaś tyczy lekkich pojazdów użytkowych (ang. LCV), wiosną 2010 roku zadebiutuje całkowicie elektryczny pojazd LCV o ładowności do 3 m³, oparty na konstrukcji modelu Partner Origin.
> Mikro-hybryda
System e-HDi znajdzie szerokie zastosowanie w wielu modelach Marki pod koniec 2011 roku. Technologia ta pozwala ograniczyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2 nawet o kolejne 15%.
> Pełnowartościowa hybryda
Wiosną 2011 roku zadebiutuje model 3008 HYbrid4 – połączenie wszechstronności i pro-środowiskowej wydajności w codziennym użyciu.
Ta innowacyjna technologia pozwala:
– dokonać prawdziwego przełomu w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2 (-35%, 3,8 litra / 100 km, 99g CO2),
– na jazdę z „zerowa emisją”, gdy pojazd porusza się w trybie elektrycznym, co umożliwia znaczną oszczędność paliwa oraz obniżenie poziomu hałasu,
– generować świetne osiągi, bowiem potencjalna moc pojazdu to 147 kW / 200 KM.
Ponadto umieszczenie silnika elektrycznego w tylnej części pojazdu niesie za sobą szereg innych korzyści takich jak np. napęd na wszystkie koła.
Pojazd ten będzie pierwszym hybrydowym dieslem na rynku i wkrótce w ofercie firmy Peugeot pojawią się inne modele w tej konfiguracji układu napędowego.
> HYbrid4 Plug-in
W 2012 roku firma Peugeot wprowadzi technologię HYbrid4 typu plug-in, aby jeszcze bardziej obniżyć poziom emisji substancji szkodliwych – cel to wartości mniejsze niż 50 g CO2/km oraz 2 litry /100 km.
Ta ekologiczna strategia Marki dotyczyć będzie również jednośladów.
B. ELEKTRYCZNE JEDNOŚLADY
Firma Peugeot oferuje rower z napędem elektrycznym stworzony we współpracy z firmą Ultra Motor. Elektryczny silnik tego pojazdu zasila zdejmowany, 36-woltowy akumulator litowo-jonowy, dzięki któremu rower może pokonać dystans 70 km. Nabywca otrzymuje pojazd o trójstopniowym, sterowanym elektronicznie wspomaganiu oraz wyjątkowo komfortowym zawieszeniu.
E-Vivacity, czyli całkowicie elektryczny skuter o mocy porównywalnej z jednośladami wyposażonymi w silniki o pojemności 50 cm³, to zupełnie nowy, ekologiczny środek transportu w rozsądnej cenie. Pojazd oferuje wyjątkowo niskie koszty utrzymania.
Litowo-jonowy akumulator można w pełni naładować w zaledwie 4 godziny. Istnieje również opcja szybkiego podładowania do 80% pojemności baterii, która zabiera tylko 2 godziny i gwarantuje zasięg od 80 do 100 kilometrów.
W porównaniu z tradycyjną wersją z silnikiem o zapłonie iskrowym, E-Vivacity jest dziesięciokrotnie tańszy w utrzymaniu, bowiem pokonanie 100 kilometrów kosztuje jedynie 0,4 euro.
Ekologiczny i cichy, pojazd oferuje dobre przyśpieszenie w pełnym zakresie prędkości obrotowych, prędkość maksymalną 45 km/h i stanowi idealne rozwiązanie transportowe w ruchu miejskim.
Seryjna wersja modelu zostanie zaprezentowana pod koniec 2010 roku, a do sprzedaży wejdzie w roku 2011. Peugeot ma na tym polu niemal 15-letnie doświadczenie.
Dzięki technologii zastosowanej w samochodach i jednośladach, Peugeot może sprostać ekologicznym wyzwaniom dziś i jutro. Jednak nie poprzestajemy na tym, zapewniając kompleksowe rozwiązania, które znajdą zastosowanie w transporcie przyszłości.
IV. NOWY RODZAJ MOBILNOŚCI
Peugeot, to jedyny producent branży motoryzacyjnej, który oferuje kompleksową, globalną ofertę rozwiązań transportowych – samochody osobowe, pojazdy użytkowe, skutery oraz rowery, a także rozległą ofertę serwisową.
A. BB1
BB1, to zupełnie nowe podejście do zagadnienia transportu miejskiego – połączenie cech pojazdu cztero- i dwukołowego.
Rewolucyjna konstrukcja i nadwozie oparte na skuterach firmy Peugeot sprawia, iż BB1 może pomieścić cztery osoby w pojeździe o długości zaledwie 2,5 metra. Innymi słowy pojazd ten jest niezwykle pojemny, oferuje świetne osiągi i znakomicie się prowadzi. BB1 jest całkowicie elektryczny i emituje 0g CO2 na kilometr, dzięki niezwykle nowoczesnej technologii napędowej – dwóm stworzonym we współpracy z firmą Michelin silnikom elektrycznym zamontowanym przy tylnej osi.
Opływowa linia nadwozia nadaje BB1 bardzo dynamiczny wygląd, a wnętrze oferuje kierowcy bardzo dobrą widoczność, dzięki wyjątkowo dużej powierzchni przeszklenia.
BB1 wyróżnia się również zaawansowaną technologią i możliwością współpracy z innymi urządzeniami. Po podłączeniu specjalnego, inteligentnego telefonu, nie potrzeba wiele zbędnego sprzętu, a kierujący może skupić się na tym, co istotne.
ORIAL
Dla firmy Peugeot BB1 to także nowy sposób ekspresji – wyrazisty kanał komunikacji, co szczególnie widoczne było pod koniec 2009 roku:
– niekonwencjonalna kampania promocyjna ze sloganem – „jego matką jest samochód, ojcem skuter, a dziadkiem młynek do pieprzu…”
– obecność w Internecie – 15.000 fanów na Facebooku, własna strona na Youtube, Twitterze oraz
na dedykowanej stronie internetowej
– europejskie tournee – Berlin, Londyn, Madryt, Mediolan i Paryż.
B. SKUTERY PEUGEOT
Firma Peugeot Skutery oferuje motorowery i skutery o pojemności od 50 do 500 cm³, co stanowi jedną z najpełniejszych ofert na rynku.
Zainspirowana przemysłem samochodowym i poddawana nieustannym udoskonaleniom, firma Peugeot Skutery jako pierwsza:
– wprowadziła na rynek skuter elektryczny,
– wyposażyła skutery o pojemności 125 cm³ w system ABS w standardzie,
– zaoferowała produkowany we Francji skuter o pojemności 50 cm³ za mniej niż 1.000 euro,
– opracowała silnik doładowany.
Modele Ludix, Satelis oraz debiutujący ostatnio Vivacity należą do największych sukcesów Marki. Firma Peugeot Skutery prezentuje dwa pojazdy koncepcyjne, które zdradzają trendy przyszłości.
HYbrid3 Evolution, to trójkołowy skuter hybrydowy zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie i osiągach. Tylne koło napędza silnik o zapłonie iskrowym, a przednie koła dwie jednostki elektryczne. Pojazd jest niezwykle funkcjonalny i emituje jedynie 48g substancji szkodliwych na kilometr, a w trybie elektrycznym emisja ta spada do zera.
E-Vivacity – skuter „ekologiczny” w pełnym tego słowa znaczeniu. Jego pojawienie się oznacza powrót firmy Peugeot do segmentu skuterów z napędem elektrycznym. Produkcyjny model zostanie pokazany pod koniec 2010 roku, a do sprzedaży trafi w roku 2011. Peugeot ma na tym polu niemal 15-letnie doświadczenie.
C. ROWERY PEUGEOT
Dzięki umowie partnerskiej z firmą Cycleurope – europejskim liderem produkcji rowerów – Peugeot wraca w wielkim stylu na rynek rowerowy.
Obecnie firma Peugeot przygotowała światową premierę nowej gamy rowerów. Limitowana edycja kolekcjonerska obejmuje cztery modele – wyścigowy, miejski, górski oraz hybrydowy w wersji damskiej i męskiej. Oprócz eleganckiego designu rowery wyróżnia także czarno-biały wzór szachownicy, co jest bezpośrednim nawiązaniem do historycznych sukcesów zespołów firmy Peugeot w Tour de France. Rowery te dostępne będą na wiosnę 2010 roku, a od września tego samego roku pojawią się nowe modele.
Ogólnoświatowa dystrybucja rowerów odbywa się za pomocą dwóch niezawodnych kanałów:
– w salonach dealerskich firmy Peugeot, gdzie rowery zostaną wyeksponowane obok samochodów,
– poprzez sieć sklepów rowerowych kierowanych przez firmę Cycleurope i występujących pod rożnymi nazwami, w zależności od danego kraju w Europie (Francja – 450 Vélo&Oxygen), Ameryce Południowej oraz Azji, ze szczególnym uwzględnieniem Japonii.
Odświeżona oferta modelowa oraz rozbudowana sieć sprzedaży, oferująca usługi na najwyższym poziomie, przekłada się na bardzo ambitne cele jakie firma Peugeot stawia sobie w tym segmencie rynku.
D. KOMPLEKSOWA OFERTA TRANSPORTOWA – PROJEKT „MU BY PEUGEOT”
Wykorzystując szeroką gamę własnych modeli samochodów, skuterów i rowerów, Peugeot wciąż szuka innowacyjnych rozwiązań w zakresie dostępnych usług transportowych. Tak narodził się projekt „Mu by Peugeot”.
Oferta ta skierowana jest do każdego. Nie ma znaczenia, czy dany klient posiada własny pojazd i czy jest to pojazd marki Peugeot bądź innej. Dostęp do szeregu usług transportowych można uzyskać na zasadzie sprzedaży przedpłaconej, przy pomocy karty pre-paid, którą można doładowywać online, a potem wykorzystać w dwójnasób:
– Do wypożyczenia produktów lub akcesoriów z oferty firmy Peugeot:
• pojazd osobowy (coupé, CC, 3008) na weekend
• rower na rodzinną przejażdżkę za miasto
• skuter do jazdy po mieście
• pojazd użytkowy do przeprowadzki
• lub akcesoria na czas podróży, np. GPS, bagażnik dachowy itd.
– Do zakupu usług u partnerów firmy. W porozumieniu z biurem podróży, posiadacz karty może zakupić bilety lotnicze lub kolejowe, zarezerwować pokój w hotelu lub opłacić wycieczkę skrojoną na miarę własnych potrzeb. Istnieje również możliwość wykupienia lekcji eco-drivingu lub zajęć doskonalenia techniki jazdy,
Projekt został już z powodzeniem wypróbowany we francuskich miastach na grupie 20.000 pracowników firmy. W grudniu 2009 roku 27 punktów w Paryżu (m. in. Salony dilerskie, dilerzy firmy Peugeot Skutery, oraz Peugeot Avenue – punkt wystawowy firmy na Polach Elizejskich) wprowadziło go do swej oferty. Obecnie otwierane są punkty obsługowe projektu w najważniejszych europejskich miastach – w Berlinie, Rzymie, Londynie, Brukseli i Madrycie…
Na dzień dzisiejszy 42% użytkowników „Mu by Peugeot” wykorzystuje projekt do wypożyczania różnych samochodów osobowych. Dzięki „Mu by Peugeot” firma wypracowuje nowy typ kontaktów z klientem. Usługi te generują również ruch w salonach sprzedaży przyciągając nowych, potencjalnych nabywców, przez co mogą się przyczynić do powiększania udziałów firmy w rynku.
V. NAJWYŻSZA JAKOŚĆ OBSŁUGI KLIENTA
A. STRATEGIA INTERNETOWA – CZTERY GŁÓWNE OBSZARY ROZWOJU
Peugeot stawia na samorozwój w czterech kluczowych obszarach.
Dzięki nowej stronie internetowej (Peugeot. com) internauci mogą uzyskać i dzielić się wiadomościami z życia Marki. Pełnoekranowe pliki wideo oraz reklamy produktów umieszczono tam obok nowinek i informacji o nowych produktach.
Aby umocnić więź między marką Peugeot a młodymi odbiorcami, którzy bardzo aktywnie udzielają się na Web 2.0, firma nadal czynnie obecna będzie w serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Otrzymaliśmy już bardzo pozytywny odzew na temat BB1, szczególnie w Second Life i Facebooku.
Równocześnie strony internetowe firm podległych koncernowi Peugeot, które obecne są w 70 krajach z tym samym wystrojem graficznym, notują coraz większe zainteresowanie. Nowy salon wystawienniczy prezentujący gamę modeli wzbogacił się o szereg nowych funkcji – tryb pełnoekranowy, nowy konfigurator pojazdów w 3D, funkcję podsumowania w postaci pokazu slajdów lub do przesłania mailem. Ponadto moduł „My Peugeot” umożliwi internautom zapamiętanie wszystkich wizyt.
Mogą oni również uzyskać informacje na temat Marki bezpośrednio przez magazyn internetowy E-mag.
Wreszcie, przy ścisłej współpracy z siecią dealerską w wielu krajach uruchomiona zostanie w 2010 roku strona internetowa PeugeotWebStore – prawdziwa witryna sklepowa dla pojazdów dostępnych w sieci. Zostaną opracowane specjalne moduły do kontaktu z dealerami, a witryna e-dealera pozwoli umówić się online na wykonanie usługi posprzedażowej.
B. STRATEGIA DOTYCZĄCA POJAZDÓW UŻYWANYCH – PLAN DLA EUROPY
Nowy image marki Peugeot idzie w parze ze planem rozwoju i doskonalenia operacji związanych z pojazdami używanymi, co pozwoli w jeszcze większym stopniu wyjść na przeciw konkretnym oczekiwaniom klientów.
Firma Peugeot chce być wzorem wydajności operacyjnej w zakresie obrotu używanymi pojazdami. Modernizacja kanałów sprzedaży, efektywne zarządzanie pojazdami po leasingu Buy-Back oraz pojazdami używanymi, optymalizacja procedur i kosztów logistycznych to część strategii obrotu pojazdami używanymi w 2010 roku.. Tym samym firma spełni potrzeby dystrybutorów pojazdów używanych i podtrzyma w jeszcze większym stopniu wartość rezydualną swoich pojazdów. Sieć staje się coraz bardziej profesjonalna, a jej oferta bardziej konkretna.
Na początku 2010 roku Peugeot będzie wprowadzać na rynek nowe przedsięwzięcie dotyczące pojazdów używanych, które wyróżni bardziej nowoczesny image, szersza oferta, więcej usług oraz sieciowe standardy operacyjne.
Debiut ten zbiegnie się z szeroko zakrojoną akcją szkoleniową oraz kampanią instruktażową w sieci.
W 2009 roku sieć Peugeot sprzedała prywatnym odbiorcom w całej Europie ponad 310.000 sprawdzonych pojazdów używanych. Plany na rok 2010 zakładają zwiększenie sprzedaży pojazdów z drugiej ręki prywatnym użytkownikom o ponad 15%.
Strategia ta w 2010 roku obejmie również Chiny i Amerykę Łacińską, a w okresie od dnia dzisiejszego do końca 2011 roku – wszystkie rynki, na których działa firma Peugeot.
C. STRATEGIA B2B – WZROST SPRZEDAŻY KORPORACYJNEJ
Peugeot wdraża kompleksowy plan działania mający na celu wzrost sprzedaży korporacyjnej, aby sprostać konkretnym potrzebom klientów.
W 2009 roku firma Peugeot uzyskała 7,5-procentowy udział w rynku sprzedaży korporacyjnej. W 2010 roku firma nadal będzie go powiększać do poziomu 8%. Aby osiągnąć te cele, przyjęto pięciostopniowy plan działania.
Silniejsze zespoły B2B
– Wzrasta liczba zespołów operacyjnych (sprzedawcy B2B lub menedżerowie odpowiedzialni za najważniejszych klientów) w większości krajów. Wdrożono również szeroko zakrojony plan szkoleniowy dla sprzedawców.
– Stworzono Peugeot Professional International – centralną jednostkę zarządzania działaniami z zakresu B2B, która odpowiada w szczególności za międzynarodowe umowy z kluczowymi klientami oraz najważniejszymi firmami leasingowymi na rynku.
Innowacyjne usługi
Peugeot modernizuje usługi z zakresu B2B.
Jednym z pierwszych efektów tej modernizacji jest usługa telematyczna Peugeot Active Fleet Data:
– Rzeczywista wiedza o alertach zgłaszanych przez pojazdy flotowe Peugeot,
– Dwa razy w tygodniu kompletne sprawozdania na temat pojazdów Peugeot obejmujące dane takie jak przebieg, zaplanowanie działania serwisowe, zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2.
Wdrożenie oferty Peugeot Professional
– 450 dealerów w Europie bierze udział w programie, który ma na celu podniesienie poziomu profesjonalizmu w działaniach z zakresu B2B. Zostaną oni wyróżnieni tytułem centrum Peugeot Professional w 2010 roku.
– W większości europejskich rynków wprowadzono serie produktów Business Line.
– Tworzenie stron internetowych Peugeot Professional.
Oferta produktowa z myślą o profesjonalistach
– Szeroka gama modeli użytkowych (od Bippera do Boxera) jest stale wzbogacana poprzez rozszerzenie współpracy z firmami zajmującymi się produkcją różnych typów nadwozia.
– Oferta samochodów do użytku prywatnego została niedawno wzbogacona o modele 3008 i 5008 oraz jednostki napędowe o obniżonym poziomie emisji CO2 – model 207 „99 g”, model 107 „106 g”, model 308 Hatchback „120 g”, model 407 „129 g”, model 3008 „130 g” oraz model 5008 „135 g”.
Oferta produktowa przyszłości
Dążenie do obniżenia poziomu emisji CO2 i – w efekcie – zmniejszenia całkowitych kosztów posiadania (TCO) uwidocznia się również w ofercie produktowej przyszłości. W 2010 roku Peugeot będzie pierwszym producentem samochodów w Europie, który zaproponuje nabywcom pojazd elektryczny – model iOn. Do 2011 roku klienci biznesowi będą mogli zainwestować w pojazdy wykorzystujące pełnowartościową technologię hybrydową lub technologię hybrydową typu plug-in.
Tym sposobem do 2010 roku Peugeot zostanie jednym z trzech wiodących producentów cieszących się – pod względem bogactwa oferty produktowej oraz jakości świadczonych usług – największym szacunkiem klientów biznesowych w Europie.
VI. MODERNIZACJA INSPIROWANA 200-LETNIM DOŚWIADCZENIEM
Od 1810 roku najpierw marka Peugeot, a potem jej logo – Lew, były rozpoznawane jako producent pił do cięcia, narzędzi, stalowo-krynolinowych gorsetów, młynków do kawy, rowerów, motocykli, skuterów oraz samochodów. Do świata wszystkich tych produktów firma Peugeot wniosła wiele pasji i innowacyjnych rozwiązań, zawsze kładąc największy nacisk na swe przemysłowe korzenie wsparte w szczególności na trwałych zasadach produkcyjnych i obróbce stali.
Przez 200 lat, dzięki unikalnej zdolności łączenia emocji z dążeniem do perfekcji, która cechowała wszystkie jej poczynania, firma Peugeot:
– zdołała z powodzeniem łączyć kompletnie różne światy – stal z drewnem (narzędzia i młynki), pojazdy dwu- i czterokołowe,
– przebyła długą drogę od modelu Peugeot 201 z niezależnym, przednim zawieszeniem, aż do 3008 HYbrid4, który na tylnej osi wyposażony będzie w motor elektryczny umożliwiając napęd na cztery koła,
– stworzyła model 401 Eclipse będący połączeniem nadwozia coupé i kabrioletu, a dziś jest liderem w tym segmencie dzięki modelom 207 CC oraz 308 CC, już w 1941 roku mogła pochwalić się elektrycznym układem przeniesienia napędu w miejskim modelu VLV, a pod koniec 2010 roku w modelu iOn,
– sprawiła, iż stylistyka nadwozia stała się wartością samą w sobie (modele coupé 402, 504 oraz 406), a obecnie przywraca tą wartość w pojeździe koncepcyjnym SR1.
Inspirowana wieloletnim doświadczeniem firma Peugeot:
– stworzyła seryjnie produkowany silnik wysokoprężny dla modelu 403,
– wprowadziła na rynek model 205 – prawdziwą ikonę motoryzacji w wielu odsłonach, odnoszącą liczne zwycięstwa w sportach motorowych,
– wprowadziła filtr cząstek stałych (FAP) w modelu 607 jako pierwszy producent na świecie (w 2000 roku),
– wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans w 2009 roku – najtrudniejszą imprezę wytrzymałościową na świecie (Peugeot z silnikiem HDi FAP),
– stworzyła model BB1 – miejski pojazd będący połączeniem samochodu i jednośladu.
ANEKSY
PEUGEOT
Firma Peugeot, to jedyny producent z branży motoryzacyjnej, który oferuje kompleksową, globalną ofertę rozwiązań transportowych – samochody osobowe, pojazdy użytkowe, skutery oraz rowery, a także rozległą ofertę serwisową. Firma działa na terenie 160 państw, gdzie posiada 10.000 punktów kontaktowych.
We wszystkich swych działaniach Peugeot łączy emocje z dążeniem do doskonałości. Inspirowana 200-letnim doświadczeniem firma Peugeot w 2010 roku zaplanowała odnowę stylistycznej i wizualnej tożsamości, poszerzenie oferty oraz potwierdzenie swych międzynarodowych ambicji. Firma będzie kontynuować rozwój wprowadzając na rynek pojazd RCZ, wyjątkowy, całkowicie elektryczny model produkcyjny iOn, model 408 w Chinach oraz trzy nowe modele w Ameryce Łacińskiej.
FAKTY I LICZBY ROKU 2009
– działalność komercyjna w 160 krajach,
– 10.000 punktów kontaktowych z klientem,
– rok 2009 to udane premiery modeli:
• 206+ – oferta idealnie dopasowana do obecnej sytuacji ekonomicznej,
• 308 CC – umacnia firmę Peugeot na pozycji lidera w segmencie kabrioletów coupé,
• 3008 – nowy produkt z segmentu kompaktowych crossoverów,
• 5008 – firma Peugeot inwestuje w segment kompaktowych aut klasy MPV.
– Trzeci raz z rzędu tytuł międzynarodowego silnika roku (jednostka benzynowa THP o pojemności 1,6 litra).
PEUGEOT W ROKU 2010
– Nowa oferta, nowa stylistyka i wizualna tożsamość. Po 200 latach Peugeot wdraża nowy projekt modyfikacji Marki i stawia sobie ambitne, międzynarodowe cele.
– 200 rocznica powstania Marki.
– Kampania ofertowa: model RCZ – pierwszy koncepcyjny pojazd wprowadzony do produkcji seryjnej.
– Kampania pro-środowiskowa: model iOn – w 100% elektryczny.
– Kampania międzynarodowa: zwiększenie udziału na rynku chińskim oraz w strefie Mercosur.
FIRMA PEUGEOT I SPORTY MOTOROWE
Po triumfach jakie święcił Peugeot 207 Super 2000 (pierwsze, drugie i trzecie miejsce) w rajdzie Monte-Carlo IRC na początku 2009 roku, Peugeot Sport odniósł historyczny sukces, jakim jest z pewnością pierwsza i druga lokata 908 HDi FAP w wyczerpującym i wyjątkowo wymagającym wyścigu 24H Le Mans w 2009 roku.
MARKA PEUGEOT – OFERTA OGÓLNA
Pojazdy do użytku prywatnego:
107, 206+, 207 (hatchback, SW oraz CC), 308 (hatchback, SW oraz CC), 407 (sedan oraz SW), 3008, 5008, 4007, 607, Bipper Tepee, Partner Tepee, Expert Tepee.
Oferta międzynarodowa:
– Ameryka Łacińska: 206, 207 (hatchback, saloon, SW, Escapade), 307 (hatchback oraz sedan). Na rok 2010 zaplanowano ważne premiery.
– Chiny: 207 (hatchback oraz sedan), 307 (hatchback oraz sedan). Premiera 408.
– Iran: 206 sedan.
Lekkie pojazdy użytkowe:
Bipper, Partner Origin, Partner, Expert, Boxer
Prawie 45 skuterów i motorowerów z silnikami o pojemności od 50 do 500 cm³.
Odnowiona oferta rowerowa.
Źródło: Peugeot Polska
zdjęcia: Peugeot, Krzysztof Gregorczyk, Krzysztof Robert Mijal
Najnowsze komentarze