PSA Peugeot Citroen bada nowe akumulatory wysokiej wydajności do zastosowania w samochodach z systemem stop-start i do aut hybrydowych.
Francuski gigant motoryzacyjny zawarł umowę z firmą PowerGenix. Peugeot Citroen będzie badać akumulatory niklowo-cynkowe jako zamiennik dla akumulatorów ołowiowo-kwasowych. Do roku 2017 będzie w system stop-start wyposażonych zostanie około 70 procent samochodów w Europie. System wyłącza silniki, gdy pojazd jest stoi np. na światłach – a następnie uruchamia go natychmiast, gdy tylko kierowca naciska pedał gazu. Aktualnie system pozwala oszczędzić od 5 do 8% paliwa. Nowe rozwiązanie może przynieść dodatkowe oszczędności do 12-15 procent włącznie.
Akumulatory niklowo-cynkowe są wydajniejsze pod obciążeniem i mają nieco wyższe napięcie od standardowych akumulatorów. W celu wprowadzenia tego rozwiązania jako opcji dla systemu stop-start, PowerGenix musiał rozwiązać szereg problemów technicznych. Firma uważa, że dzięki nowemu rozwiązaniu będzie można dalej zmniejszać wagę samochodów – akumulatory niklowo-cynkowe będą mniejsze o 70% od aktualnie stosowanych.
Mówiąc o współpracy, Bernard Sahut, kierownik zespołu innowacji w PSA Peugeot Citroen, stwierdził, że spółka jest zobowiązana do redukcji wpływu swoich pojazdów na środowisko i że „akumulator niklowo-cynkowy posiada potencjał, aby zapewnić idealne zastępstwo dla starych baterii ołowiowo-kwasowych przez zmniejszenie wagi i emisji CO2 w naszych pojazdach z systemem stop-start”.
źródło: Green Car UK
Najnowsze komentarze