Z połączonymi rundami Mistrzostw Polski i Słowacji mieliśmy do czynienia podczas ubiegłorocznego Rajdu Rzeszowskiego, ale tym razem to polscy kierowcy będą musieli walczyć z czeską konkurencją na obcym terenie. I będzie to skok na głęboką wodę, bowiem Rajd Bohemia, to jeden z najdłuższych i najtrudniejszych rajdów w rajdowym kalendarzu naszych południowych sąsiadów. W porównaniu do skróconej przez opady śniegu edycji 2009, tym razem problemów z pogodą być nie powinno, ale nawet sucha i przyczepna nawierzchnia odcinków specjalnych w okolicach Mladej Boleslavi nie będzie stawiała niemałe wyzwanie przed polskimi załogami.
W międzynarodowy charakter czwartej rundy RSMP doskonale wpisuje się rozgrywany w wielu europejskich krajach cykl Citroën Racing Trophy. Po raz pierwszy będziemy mieli okazję do porównania tempa czołowych załóg z Polski i Czech. Pewnym ułatwieniem dla kierowców zza południowej granicy będzie lepsza znajomość trasy rajdu, ale znani z wysokiego poziomu rywalizacji Polacy z pewnością nie oddadzą czeskim kolegom pola i powalczą na obcym terenie jak równy z równym.
Bogata lista zgłoszeń Rajdu Bohemia imponuje frekwencją nie tylko w najmocniejszych klasach, ale również wśród samochodów z napędem na przednie koła, czyli popularnej „ośce”. W tym doborowym gronie nie brakuje rajdówek kategorii S1600, więc poprzeczka dla teoretycznie wolniejszych C2-R2 Max będzie zawieszona wyjątkowo wysoko. Na start w XXXVII Rajdzie Bohemia zdecydowało się pięciu polskich i siedmiu czeskich kierowców „cedwójek”. Krajową stawkę otwiera posiadacz priorytetu B FIA Michał Bębenek, za nim ustawiono Jana Chmielewskiego, Szymona Kornickiego, Tomasza Gryca oraz Marcina Dobrowolskiego. Czeskiej klasyfikacji CRT przewodzi Jan Černy, a uzupełniają ją: Antonin Matys, Tomáš Pletka, Miroslav Březik, Jakub Koudela, Michal Křemen i Pavel Přibyl.
Michał Bębenek (nr 5): Wracamy na asfalty. 37. Rajd Bohemia będzie dla nas dobrą okazją do porównania się z czołówką zawodników w Citroënach C2 R2 Max z naszymi południowymi sąsiadami. Tak naprawdę nie wiem czego się spodziewać. Trasy w okolicach Mladá Boleslav będą dla wszystkich z krajowego podwórka nowe. Start ten pokaże, czy nasza dotychczasowa szybkość jest wystarczająca, aby powalczyć o czołowe lokaty w Pucharze Citroëna i „ośce”.
Jan Chmielewski (nr 66): Przed nami czwarta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym razem pościgamy się na, nieznanych dla uczestników Citroën Racing Trophy Polska, odcinkach Rajdu Bohemia. Do pucharowej stawki dołączą koledzy z czeskiej edycji CRT, których szybkość poznałem podczas Rajdu Hustopece. Liczę, że dzięki temu rywalizacja będzie jeszcze bardziej interesująca, a to jest w rajdach najwspanialsze.
Szymon Kornicki (nr 68): Po dwóch rajdach szutrowych trochę stęskniliśmy się za asfaltowymi rajdami. Rywalizacja z mocną czeską „ośką” zapowiada się bardzo ciekawie, więc trzeba będzie dać z siebie 150 procent, żeby polską flagę dowieźć na wysokim miejscu. Po trzech rundach RSMP wylądowaliśmy na trzecim miejscu w Citroën Racing Trophy Polska i klasie R, zatem konkurenci, którzy są za nami też będą chcieli tę klasyfikację jak najszybciej zmienić.
Tomasz Gryc (nr 75): Po Rajdzie Polski wprowadziliśmy parę zmian w naszym zespole. Miejsce Krzyśka Zubika na prawym fotelu zajmie Michał Kuśnierz. Jesteśmy bardzo ciekawi czeskich odcinków specjalnych i już nie możemy się doczekać startu. Interesująca będzie nie tylko walka między polskimi i czeskimi zawodnikami, ale również w samej polskiej stawce Citroën Racing Trophy, która startować będzie na nieznanych dotąd oesach.
Marcin Dobrowolski (nr 76): Rajd Bohemia jest dla nas nowością i tak na prawdę nie wiemy czego możemy się tam spodziewać. Na pewno odcinki są bardzo długie jak na rajd asfaltowy i będą premiować zawodników z niezłą kondycją. Podobnie tyczy się to sprzętu, który w wysokich temperaturach będzie maksymalnie obciążony. Zagadką również jest walka jaką stoczymy z czeskimi zawodnikami CRT – gwarantujemy że nie będą mieli z nami łatwo i dotyczy się to również naszych polskich konkurentów.
RAJD BOHEMIA – informacje:
♦ XXXVII Rajd Bohemia 2010 – czwarta Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy oraz eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Czech i Pucharu Europy Centralnej. Organizatorem jest Autoklub Bohemia Sport w ACR. Oficjalna strona internetowa rajdu: www.rallybohemia.cz
♦ Nawierzchnia: asfalt.
♦ Miejsce: Mladá Boleslav.
♦ Informacje praktyczne: Biuro Rajdu oraz Park Serwisowy znajdować się będzie na stadionie FK Mladá Boleslav. W tym samym miejscu odbędzie się również ceremonia oficjalnego startu i mety zawodów.
♦ Zapoznanie z trasą: od godziny 10:00 w środę 30 czerwca.
♦ Odcinek testowy: piątek 2 lipca w godzinach od 9:00 do 14:00 – Autodrom Česká Lípa.
Trasa: Całkowita długość 780,17 km, rajd podzielono na szesnaście odcinków specjalnych: Superoes w piątek oraz dziewięć OS pierwszego i sześć drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 227,56 km.
♦ Program szczegółowy:
Piątek 2 lipca: Odcinek Super Specjalny Sosnová (2,4 km), godzina 17:05.
Dzień I, sobota 3 lipca: w sumie 419,19 km, w tym 9 odcinków specjalnych (5 różnych) o długości 111,36 km. Serwis A (10 minut): 8:00; OS2: Varta – Bzi 1 (7,77 km) godz. 9:00; OS3: Best Drive – Smržovka 1 (11,07 km) 9:23; OS4: VODAFONE – Šumburk 1 (16:45 km) 9:47; Serwis B (20 minut): 11:45; OS5: Varta – Bzi 2 12:55; OS6: Best Drive – Smržovka 2 13:18; OS7: VODAFONE – Šumburk 2 13:55; Serwis C (20 minut): 15:40 OS8: Sheron – Vinec 1 (16,77 km) 16:33; OS9: Mladá Boleslav – Staroměstská (4,84 km) 17:26; OS10: Sheron – Vinec 2 18:20; Serwis D (45 minut): 19:00.
Dzień II, niedziela 4 lipca: razem 360,98 km, w tym 6 prób sportowych (3 różne) o długości 116,20 km. Dzień rozpocznie 10 – minutowy Serwis E o 8:30. OS11: Pewag – Chloudov 1 (7,47 km) godz. 9:26; OS12: Mogul – Navarov 1 (22,22 km) 10:13; OS13: Oni Systém – Sychrov 1 (28:41 km) 11:13; Serwis F (20 minut): 12:35; OS14: Pewag – Chloudov 2 13:41; OS15: Mogul – Navarov 2 14:28; OS16: Oni Systém – Sychrov 2 15:28; Serwis G (10 minut): 16:30.
O godzinie 16:50 rozpocznie się ceremonia mety rajdu.
Zapraszamy na naszą stronę korporacyjną dedykowaną CRTP: http://www.citroen.pl/home/#/citroenracing-trophy-polska/aktualnosci/
Źródło: Citroën Polska
Czytaj nas w Google News:
Zapisz się na nasz newsletter teraz!
Najnowsze komentarze