Renault Clio Rally – nowy rajdowy model na bazie Clio RS Line

2 701

Po intensywnym programie rozwojowym Renault Clio Rally jest już gotowe do rywalizacji. Model napędzany silnikiem 1.3 TCe o mocy 180 KM zadebiutuje podczas Rajdu Monte Carlo.

Po kilku miesiącach testów i pokonaniu ponad 10.000 kilometrów nowe Renault Clio Rally, które jest najnowszym samochodem Renault Sport Racing, po raz pierwszy pojawi się publicznie. Debiut odbędzie się w dniach 23-26 stycznia podczas Rajdu Monte-Carlo. Rajdówka spod znaku rombu wystartuje jako samochód zerowy. Za kierownicą zasiądzie Florian Bernardi, który zwyciężył w Clio R3T Trophy France w 2018 roku i zajął piąte miejsce w Rajdowych Mistrzostwach Europy w 2019 roku.

Renault Clio Rally zostało oparte na wersji RS Line miejskiego hatchbacka i jest napędzane za pomocą 4-cylindrowego, 16 zaworowego silnika TCe o pojemności 1.330 cm³. Jednostka generuje 180 KM mocy oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazd został wyposażony w opony Michelin.

Nowy model spełnia standardy kategorii Rally5 i będzie startował m.in. w pucharze Clio Trophy France. Cena pojazdu wynosi 42.000 euro bez podatku. Trzy sportowe wersje modelu: RX, Cup i Rally cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Zarezerwowano już 140 egzemplarzy.

„Jesteśmy dumni, że nowe Clio Rally odbędzie swój debiut w tak legendarnym rajdzie” – powiedział Benoît Nogier, dyrektor Renault Sport ds. klienta wyścigowego. –”Nasze powiązania z Automobile Club de Monaco pozwalają na pierwszą prezentację nowego Clio Rally w warunkach rajdowych podczas tej wspaniałej imprezy”.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
FifekJacek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jacek
Gość
Jacek

Magiczny silnik 1.33 L , Renault sam sobie w stope strzela montując ten silinik do prawie wszystkich modeli.

Fifek
Gość
Fifek

Nie masz racji. Era prostych wysokoemisyjnych silnikow bezpowrotnie minela… i tak dobrze ze w ogole dostepne w sprzedazy sa silniki o zaplonie iskorowym…
1.3 renault to na tle konkurentow jeden z lepszych i trwalszych silnikow obecnie.