Firma Eurocomplex Trucks powstała 15 lat temu w Krakowie. Powołało ją czterech wspólników, którzy wcześniej zajmowali się sprzedażą i naprawą samochodów produkowanych w dawnych „krajach demokracji ludowej”. Świat się zmieniał, więc i oni postanowili postawić na nowego „konia”. Od samego początku firma działa w sieci Renault Trucks jako oficjalny, autoryzowany dystrybutor i serwisant samochodów nowych i używanych. Tu należy przed wspólnikami zdjąć czapki z głów i mocno się pokłonić, bo w tamtych czasach była to decyzja bardzo odważna – polscy przewoźnicy w znakomitej większości dopiero przesiadali się z leciwych Jelczy i Liazów na zachodnie ciężarówki, a większości z nich ten termin kojarzył się tylko z pojazdem niemieckich lub szwedzkich marek. Jak jednak pokazuje życie i sukces krakowskiej spółki, dalekowzroczność i odwaga w biznesie często się opłaca. Już w marcu 1997 roku w Krakowie rozpoczęło działanie jej biuro handlowe, a w kwietniu następnego roku otwarty został pierwszy firmowy serwis samochodów ciężarowych przy ul. Myśliwskiej w Krakowie. Na początku 2003 roku firma przeniosła się do nowoczesnego obiektu znajdującego się przy autostradowej obwodnicy Krakowa. W marcu 2006 do użytku został oddany duży serwis w Lublinie, a teraz dołączył do nich nowoczesny obiekt w Olchowej k. Rzeszowa, znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie krajowej „4” i powstającej właśnie autostrady A4.
Na otwarcie nowego serwisu zjechało niemal 300 gości. W większości byli to klienci Eurocomplexu z Podkarpacia, nie zabrakło też dealerów Renault Trucks działających w innych regionach kraju. Licznie stawiła się reprezentacja centrali, czyli Renault Trucks Polska, na czele z jej prezesem Philippem Gorjux. – Jest mi niezmiernie miło uczestniczyć w otwarciu tego nowoczesnego serwisu i pogratulować firmie Eurocomplex Trucks uporu i konsekwencji w prowadzeniu biznesu – powiedział prezes Gorjux. Działkę, na której stanął budynek, firma kupiła wiele lat temu z zamiarem szybkiego wybudowania warsztatu, jednak przez wiele lat napotykała na różne, niezależne od niej problemy hamujące proces inwestycyjny.
– Kiedy zaczynaliśmy sprzedawać tu ciężarówki i nasi handlowcy mówili klientom, że już za rok pod Rzeszowem będzie serwis, ci w to wierzyli. Tak było w pierwszym roku i w drugim. W trzecim i czwartym już wątpili, a później nikt tego nawet nie słuchał. Większość z naszych klientów jednak przy nas została i dzisiejsza uroczystość, to także podziękowanie za ich zaufanie i cierpliwość – dodał Marian Kołodziejczyk, prezes Eurocomplex Trucks.
Tuż po poświęceniu serwisu przez przedstawiciela podkarpackiej kurii i przecięciu wstęgi, którego dokonali wspólnie prezesi Gorjux i Kołodziejczyk, przez halę przetoczyła się w akompaniamencie klaksonów i fanfar cała gama ciężarówek Renault – zaczynając od najmniejszego Maxity, a kończąc na potężnym Magnum. Chwilę później odbył się jeszcze jeden ważny punkt ceremonii – Philippe Gorjux wręczył kluczyki do nowych ciągników Magnum właścicielom firm transportowych Dom-Trans – Beacie i Mariuszowi Lisom oraz Mega Trans – Małgorzacie i Andrzejowi Ochałom.
Nowy obiekt stanął na działce o powierzchni 1,18 hektara. Większość placu jest utwardzona i ma nawierzchnię z betonowej kostki brukowej. Budynek serwisu ma modułową konstrukcję umożliwiającą w przyszłości jego powiększenie. Do firmy należy też sąsiednia działka inwestycyjna o powierzchni ponad 1 ha. Okazały, z daleka widoczny budynek o długości 40 m, szerokości 25,6 m i wysokości 9 m ma powierzchnię użytkową 1498 m kw. i został zaprojektowany tak, by maksymalnie ułatwiał pracę. Znalazła się w nim obszerna hala serwisowa (ponad 600 m kw., z czego 460 m kw. to warsztat, 53 m kw. zespołownia i 100 m kw. myjnia technologiczna). Warsztat to trzy 25-metrowe stanowiska przejazdowe: jedno z dwoma podnośnikami, drugie z kanałem naprawczym z rolkami i szarpakami, trzecie płaskie. Myjnia wyposażona jest w urządzenie wysokociśnieniowe z gorącą wodą.
Nad całością kanału naprawczego pracuje wciągnik suwnicowy ułatwiający przenoszenie i montaż ciężkich podzespołów samochodowych. Mechanicy mają do swojej dyspozycji pełny zestaw narzędzi podręcznych znajdujących się w indywidualnych wózkach. Oczywiście w wyposażeniu jest też komplet niezbędnych narzędzi specjalnych i urządzeń diagnostycznych przewidziany przez Renault Trucks. W środku warsztatu stoi centralka zautomatyzowanego systemu dystrybucji olejów, płynu chłodniczego oraz odbioru zużytych płynów eksploatacyjnych. Zbiorniki i pompy znajdują się w podziemiach budynku. Podpiwniczenie całego budynku to ciekawe, rzadko spotykane rozwiązanie, które pozwala na zracjonalizowanie pracy serwisu. W piwnicach o pełnej wysokości znalazły się bowiem pomieszczenia magazynowe (magazyn części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, części przeznaczonych do utylizacji itp.). Ich wygodny transport między kondygnacjami umożliwia winda towarowa. – Takie rozwiązanie pozwala przede wszystkim na utrzymanie porządku w serwisie. Nic niepotrzebnego nie zagraca warsztatu i nie utrudnia pracy mechanikom – mówi Mariusz Czarnota, szef serwisu w Olchowej. Docelowo w serwisie ma pracować 18 osób, w tym 12 mechaników.
W dwukondygnacyjnej części biurowo-socjalnej znajduje się obszerna recepcja biura obsługi klientów z wydzieloną strefą odpoczynku dla kierowców, którzy przyprowadzili pojazdy do obslugi lub naprawy. Znajdują się tam także dwa pokoje motelowe dla tych, których naprawa przesunie się na dzień następny. W skład części socjalnej, znajdującej się nad magazynem, wchodzą szatnie mechaników, sanitariaty i stołówka z zapleczem kuchennym. Część biurowa, znajdująca się na piętrze nad recepcją, zawiera miejsca pracy dla handlowców, asystentów, biuro dyrektora placówki i pokój konferencyjny z zapleczem socjalnym.
Kierowcy ciężarowych Renault przemierzających Małopolskę i Podkarpacie mogą też liczyć na pomoc Eurocomplexu, gdy zdarzy im się awaria na drodze. W takim przypadku pomocą służy im furgon wyposażony w kompletne wyposażenie serwisowe. Jego złożona z doświadczonych mechaników załoga pełni dyżur przez całą dobę. Kompetentną obsługę handlową zapewnia klientom Eurocompleksu zespół wykwalifikowanych sprzedawców. Służą oni pomocą w doborze samochodu, zabudowy i dodatkowego wyposażenia stosownie do określonych potrzeb. Jak zapewnia prezes Marian Kołodziejczyk w Olchowej oprócz nowych pojazdów oferowane też będą używane ciężarówki.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze