Carlos Ghosn zapowiedział powrót Renault do wyścigów Formuły 1 z własną stajnią już w 2016 roku.
Marka, posiadająca na swoim koncie 12 tytułów mistrza świata konstruktorów, od blisko 40 lat jest jednym z wiodących graczy w historii Formuły 1 i nadal chce brać aktywny udział w rozwoju tego sportu.
F1 jest doskonałą okazją do zaprezentowania nowych technologii. A także sposobem na przyspieszenie rozwoju innowacyjnych rozwiązań i gamy sportowych samochodów Renault.
Po podpisaniu listu intencyjnego ze stajnią Lotus (ogłoszonym w połowie września) marka Renault kontynuowała równolegle prace nad analizą warunków swojego powrotu do Formuły 1. Skupiono się zwłaszcza na szansach odniesienia sukcesu w tych mistrzostwach oraz ekonomicznych warunkach powrotu z własną stajnią już w 2016 roku.
Renault miało dwie możliwości: albo powrócić z własnym teamem, albo zupełnie zrezygnować. Po szczegółowej analizie podjąłem decyzję o starcie Renault w Formule 1 już w 2016 roku. Ostatnie informacje uzyskane od najważniejszych graczy w Formule 1 pozwalają nam z ufnością patrzeć na to wyzwanie. Mamy ambicję zwyciężyć, nawet jeśli realistycznie patrząc zajmie nam to trochę czasu – oświadczył prezes Carlos Ghosn.
Dzięki wystawieniu własnej stajni marka Renault będzie mogła w pełni korzystać z odnoszonych zwycięstw. Pozycjonowanie w charakterze konstruktora i dostawcy silników miało sens, ale też i pokazało pewne ograniczenia. Zwrot z inwestycji związany z nowymi przepisami dotyczącymi silników i wpływ na wizerunek był słaby.
Prowadzone są prace nad jak najszybszym wykupieniem stajni Lotus F1 Team. Najważniejsze umowy zostały podpisane 3. grudnia 2015 roku. Lotus F1 był najlepszą partnerską stajnią. Firmy Renault i Lotus F1 współpracują od 15 lat i razem zdobyły tytuł mistrza świata w 2005 i 2006 roku.
Marka Renault jest stale obecna w Formule 1 od 40 lat. Zrewolucjonizowała tę dyscyplinę, wprowadzając w 1977 roku silnik z turbodoładowaniem, który błyskawicznie stał się obowiązującym rozwiązaniem, a także zdobyła 168 zwycięstw, 12 tytułów mistrza świata konstruktorów i 11 tytułów mistrza świata kierowców. Startowała w ponad 600 Grand Prix!
Stawiając na Formułę 1, Renault potwierdza po raz kolejny, że sport jest silnie wpisany w geny marki. Formuła 1 stanowi najwyższy wyraz sportowej pasji w dziedzinie motoryzacji. Pasja stanowi niezbywalny element tożsamości Renault, wyrażonej w haśle „Passion for life”. Formuła 1 jest czynnikiem przyciągającym wielu klientów, a także motywującym pracowników. Plasuje się na samym szczycie sportów samochodowych i wymaga doskonałych technologii oraz perfekcjonizmu w działaniu. Dyscyplina ta jest idealnym sposobem na pokazanie doświadczenia Renault w zakresie nowych technologii, które Renault rozwija z myślą o klientach.
Formuła 1 jest również dla Renault sposobem na przyspieszenie rozwoju i utrzymanie wiodącej pozycji pod względem ważnych zmian technologicznych wprowadzanych w tym sporcie. Umożliwia również powiązanie zaawansowanych technologii rozwijanych na potrzeby Formuły 1 z technologiami wprowadzanymi w seryjnie produkowanych samochodach, zwłaszcza w zakresie napędu elektrycznego i hybrydowego. Równolegle do zaangażowania w Formułę 1, Renault będzie zwiększało inwestycje i rozwijało gamę R.S., aby zapewnić sobie obecność na wszystkich kontynentach w większej liczbie segmentów dzięki odpowiednim samochodom.
Formuła 1 jest sportem umożliwiającym zwiększenie rozpoznawalności i poprawę wizerunku marki na wszystkich rynkach świata. Jest jednym z najczęściej prezentowanych w mediach sportów na świecie – na wszystkich kontynentach, a szczególną popularnością cieszy się na wschodzących rynkach. Rocznie gromadzi przed telewizorami 450 milionów widzów. Ma również ogromny potencjał rozwoju dzięki możliwościom, jakie dają nowe technologie, sieci społecznościowe, gry wideo itd.
Szczegółowe informacje na temat nowej stajni podamy w styczniu oraz w marcu 2016 roku z okazji rozpoczęcia nowego sezonu mistrzostw.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze