Miesiąc po ogłoszeniu swoich sportowych planów Citroën poinformował, że w jego szeregach pozostanie – co najmniej na najbliższe trzy lata – Kris Meeke. W przyszłym roku głównym zadaniem kierowcy w Irlandii Północnej będą testy budowanego właśnie nowego samochodu, którym Citroën będzie walczył w sezonie 2017 w cyklu WRC. Jednocześnie jednak wiadomo, że Citroën zastosuje podobne rozwiązanie, jak z Sebastienem Loebem w roku 2006. Wówczas Francuz jeździł w prywatnym zespole Kronos mającym wsparcie producenta. Teraz Kris Meeke zaliczyć ma – w DS3 WRC – 10 rund Rajdowych Mistrzostw Świata w samochodzie przygotowywanym przez PH Sport.
Kris Meeke dołączył do Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team pod koniec 2013 roku, ale i na wcześniejszych etapach kariery startował samochodami francuskimi, m.in. Peugeota 106 Rally, Citroënem C2 S1600, Renault Clio S1600, czy Peugeotem 207 S2000. W Citroënie DS3 WRC odniósł jedno zwycięstwo (Argentyna’2015), siedmiokrotnie stał na podium. Aktualny sezon ukończył na piątym miejscu w klasyfikacji kierowców tracąc do Madsa Østberga cztery punkty.
Chociaż Kris Meeke ma jeszcze stosunkowo małe doświadczenie w WRC (wystartował w 34 rajdach), to jednak woli walki ani szybkości odmówić mu nie można. Widać też wyraźną poprawę zarówno w regularności jego jazdy, jak i w skuteczności. Dlatego właśnie Citroën zdecydował się podpisać z nim umowę aż do końca 2018 roku, w której znalazł się paragraf mówiący o tym, że Meeke będzie kierowcą fabrycznego teamu w latach 2017-2018. Pilotem pozostanie Paul Nagle.
„Miałem różne opcje kontynuacji kariery, ale zdecydowałem się pozostać z Citroën Racing, aby wykorzystać doświadczenie zdobyte w ostatnich latach” – deklaruje Kris Meeke. – „Jest to także sposób na podziękowanie zespołowi za wiarę, jaką mnie obdarzył. Teraz znamy się już bardzo dobrze i to wzajemne zrozumienie będzie mieć zasadnicze znaczenie w rozwoju nowego samochodu. Jestem bardzo podekscytowany tym wszystkim, co czeka nas w nadchodzących miesiącach. Zacząłem moją karierę w motorsporcie jako projektant, ine mogę się więc doczekać, żeby dostać nowy samochód, odkrywać go i współtworzyć praktycznie na każdym etapie. Jestem też podekscytowany nowym regulaminem FIA, który zapowiada mocniejsze i bardziej spektakularne samochody. Naturalnie to wszystko ma służyć odnoszeniu przeze mnie zwycięstw, a w perspektywie sięgnięciu po tytuł mistrzowski dla Citroën Racing – zespołu, który ma na koncie piętnaście mistrzowskich tytułów, w tym osiem w WRC. Cieszę się, że będę częścią tego nowego rozdziału w historii tej prestiżowej marki”.
„Jeśli chodzi o nasz nowy program, to przede wszystkim chcieliśmy mieć doświadczonego kierowcę o możliwie dużej wiedzy technicznej” – twierdzi Yves Matton, szef Citroën Racing. – „Kris Meeke był bez wątpienia najlepszym możliwym dla nas wyborem i cieszymy się, że zdecydował się pozostać z nami. Mamy dużo wspólnej historii, z dwoma sezonami w JWRC, a potem z DS3 WRC. Jednak najważniejsza część jego kariery jest dopiero przed nami – w ciągu trzech sezonów na pewno się rozwinie, i pozwoli nam powtórzyć sukcesy odnoszone przez naszych kierowców w Citroënach Xsara, C4 i DS3. W 2016 roku priorytetem dla Krisa będzie program testowy, który ruszy od kwietnia, kiedy to zaplanowaliśmy pierwsze próby nowego WRC. Ale Kris wystartuje też w wybranych rundach cyklu, żeby zdobywać kolejne doświadczenia i nie wyjść z rajdowego rytmu”.
KG; zdjęcie: Citroën Racing
Najnowsze komentarze