czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Tani i oszczędni samochód miejski do trzech tysięcy złotych

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-05-17
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
426 22
3
384
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.

Rynek wtórny zawsze rządzi się swoimi prawami, zwłaszcza w segmencie aut budżetowych spełniających podstawowe zadania komunikacyjne. Przy obecnych absurdalnych cenach paliw jeszcze większą popularnością cieszą się tanie miejskie samochody, których zużycie paliwa i koszty bieżącej obsługi serwisowej nie drenują budżetu właściciela. W cenie przyzwoitego telefonu wciąż bez większego wysiłku kupimy Renault Twingo pierwszej generacji, Clio II czy Peugeota 106.

Jaki tani samochód do miasta?

Renault Twingo

Od 1993 do 2007 roku produkowana była pierwsza generacja Renault Twingo. Jednobryłowe nadwozie nawet dziś ma rzesze entuzjastów ceniących mocno oryginalny design. Jednak to niebywała funkcjonalność wnętrza przy niewielkich rozmiarach nadwozia wsławiła najmniejszy model Renault. Dzięki charakterystycznym okrągłym reflektorom, schowanym klamkom i prostym liniom nie da się pomylić Twingo I z żadną inną konstrukcją z tamtych lat. Egzemplarze z początkowych lat produkcji wzorem innych modeli marki mają problemy z korozją nadwozia. Wnętrze zaprojektowano ascetycznie, bez zbędnych dodatków czy przetłoczeń, każdy element ma jasno określoną funkcjonalność – jak chociażby niewielki cyfrowy prędkościomierz wzbogacony podstawowymi kontrolkami i wskaźnikiem poziomu paliwa.

Co najdziwniejsze, miejsca w zupełności wystarczy dla czterech dorosłych osób – nawet z tyłu dwóch dorosłych pasażerów usiądzie wygodnie. Manewrowanie w mieście ułatwiają duże powierzchnie szyb i wysoka pozycja za kierownicą. W zależności od wersji wyposażenie obejmować może manualną lub automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane szyby, otwierany szklany lub tekstylny dach i hydrokinetyczny automat. Za napęd odpowiada czterocylindrowa jednostka 1.2 która przez lata produkcji przechodziła szereg modernizacji. Początkowo oferowano odmianę ośmiozaworową o mocy 55 KM, w kolejnych latach pojawił się nowy silnik 1.2 8V o mocy 60 KM. Na szczycie gamy plasowała się odmiana 16V o mocy 75 KM, co w połączeniu z niską masą oscylującą wokół 800 kg zapewniała wystarczające osiągi. Zużycie paliwa oscyluje wokół 5 – 8 litrów. Wszystkie silniki wyposażono w wielopunktowy wtrysk paliwa, co pozwala na montaż instalacji gazowej istotnie obniżającej koszty użytkowania.

Peugeot 106

Równie dużym sukcesem rynkowym okazał się Peugeot 106. Charakterystyczny przedstawiciel segmentu A produkowany od 1991 do 2003 roku oferowany był z nadwoziem trzy i pięciodrzwiowym. Początkowo otrzymał typowe dla marki ostre linie przywodzące na myśl większe modele – 405 i 605 – przy okazji liftingu linie nadwozia wyraźnie wyoblono. W kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego 106 nie jest idealny, wszystko zależy od wypadkowej przeszłości i warunków w jakich był przechowywany.

Oczywiście, po latach płowieją nielakierowane zderzaki, lusterka i listwy ochronne. Archaiczny projekt kokpitu jest w pełni funkcjonalny także dziś, w najbogatszych odmianach otrzymamy elektrycznie sterowane szyby, ABS, fabryczne radio, obrotomierz, szyberdach i skórzaną tapicerkę. Zastosowane tworzywa podobnie jak w Twingo są twarde. Paleta napędowa zawierała zarówno proste jednostki benzynowe, diesle a nawet wariant elektryczny o mocy 27 KM. Dziś bezpiecznym wyborem są czterocylindrowe silniki benzynowe 1.0 45 KM, 1.1 60 KM, 1.4 75-94 KM, 1.3 101 KM i 1.6 88-103 KM wyposażone w prosty pośredni wtrysk paliwa i pasek rozrządu.

Renault Clio II

Za niespełna 3 tysiące złotych znajdziemy także Renault Clio II z początkowych lat produkcji. Przebój segmentu B Renault produkowany był w latach 1998-2012 dla europejskich rynków. W ofercie znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, sedana sprzedawano jako Renault Thalia. Obłe nadwozie już na pierwszy rzut oka zdradza że mamy do czynienia z młodszą konstrukcją niż Twingo I czy Peugeot 106, niemniej jednak Clio II boryka się z problemem korozji która atakuje progi, podłogę i dolne krawędzie drzwi. Przy okazji liftingu zabezpieczenie antykorozyjne zauważalnie poprawiono. Na szczęście wszelkie elementy blacharskie są tanie i powszechnie dostępne, co ułatwi utrzymanie auta w dobrej kondycji.

Wnętrze prezentuje przestrzeń typową dla aut miejskich z lat 90’tych. Na przednich fotelach każdy znajdzie dogodną pozycję do dłuższych podróży, z tyłu natomiast wygodnie usiądą niższe osoby. W kwestii jakości i wytrzymałości zastosowanych materiałów Clio II z perspektywy czasu należy ocenić pozytywnie – tworzywa i tekstylia okazały się wytrzymałe. Lista oferowanych dodatków obejmuje klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, skórzaną tapicerkę, ABS, radio z CD, szyberdach i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Mocno ograniczony budżet pozwoli na zakup Clio II z podstawowymi silnikami benzynowymi 1.2 58-75 KM, 1.4 75-95 KM i 1.6 90-110 KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Renault Clio II podobnie jak wcześniej wymienione konstrukcje korzysta z nieskomplikowanego i sprawdzonego układu jezdnego. Przy przedniej osi zaadaptowano kolumny McPhersona, z tyłu natomiast pracuje tania w naprawach belka skrętna. Zaopatrzenie w części zamienne nowe i używane stoi na bardzo wysokim poziomie.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 106ClioPeugeotRenaultTwingoużywane
Udostepnij154Tweet96Udostepnij27
Poprzedni

Cena paliwa codziennie idzie w górę.  Co się dzieje?

Następny

Porażka Carlosa Tavaresa. Stellantis musi wycofać się z restrykcyjnych zapisów umów z dostawcami

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Porażka Carlosa Tavaresa. Stellantis musi wycofać się z restrykcyjnych zapisów umów z dostawcami

Ukryte skarby: tajemnice komór bezechowych Renault

UOKiK: DS 4 do serwisu

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • jjjkkk - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Anonimowo - Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • qwerty - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Jan - Jak oszczędzać paliwo? „Tego lata jeżdżę z prędkością 120 km/h”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?
  • Tak ponad Citroen reklamował swój pierwszy samochód Type A 100 lat temu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.