Zespół Alfa Romeo F1 Team Stake przeżył frustrujący wyścig sprinterski podczas Grand Prix Brazylii, a Zhou Guanyu i Valtteri Bottas spędzili większość popołudnia w pociągu DRS, który uniemożliwił im poczynienie jakichkolwiek postępów w 24-okrążeniowym wyścigu.
Był to bardzo rozczarowujący dzień dla zespołu, ale przynajmniej dostarczył pewnych wskazówek co do jazdy przed jutrzejszym głównym wydarzeniem, wyścigiem o Grand Prix Brazylii.
„Każdego dnia, w każdym wyścigu, można się czegoś nauczyć, chociaż dzisiejsza lekcja była trudna do przyjęcia dla całego zespołu. Musimy spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość: nasi bezpośredni konkurenci są obecnie szybsi od nas, a my jak dotąd nie byliśmy w stanie osiągnąć zadowalających wyników. Obaj nasi kierowcy utknęli w pociągu DRS przez większość wyścigu i mieli trudności z atakiem i obroną. Z kolei nasi główni rywale zrobili kolejny krok w klasyfikacji, więc sprawy wydają się teraz dla nas dość trudne. Nie jest to jednak czas na utratę pewności siebie: od jutrzejszego głównego wydarzenia i przez następne dwa wyścigi, wszyscy na torze, nasi kierowcy i zespół w bazie, musimy dać z siebie wszystko, aby zakończyć sezon na pozycji, na którą zasługujemy” – powiedział. Alessandro Alunni Bravi, przedstawiciel zespołu.
Valtteri Bottas (bolid numer 77):
Alfa Romeo F1 Team Stake C43 (podwozie 02/Ferrari)
SQ1: 1:12.303 (5 okrążeń)
SQ2: 14. miejsce / 1:11.872 (3 okrążenia)
Sprint: 19.
Najszybsze okrążenie: 1:15.738 (okrążenie 3)
Opony: Nowe miękkie (25 okrążeń)
„To był trudny dzień, w którym nie mieliśmy tempa, jakiego się spodziewaliśmy, zwłaszcza pod koniec sprintu, i bardzo trudno było nie ślizgać się w zakrętach i nie przegrzewać opon. Wydawało się, że nasze trudności były wywołane dzisiejszymi warunkami, naprawdę mam nadzieję, że spodziewane jutro niższe temperatury pomogą nam się poprawić. Mój wyścig był zagrożony na starcie – próbowałem trochę zyskać, ale zostałem wyciśnięty na drugim zakręcie, co kosztowało mnie całe przyspieszenie na prostej. Potem był to dość frustrujący wyścig, który wydawał się znacznie dłuższy niż 24 okrążenia. Mimo to nie spuszczamy głowy, jutro spróbujemy ponownie: w Brazylii wszystko może się zdarzyć i musimy dać z siebie wszystko”.
Zhou Guanyu (samochód numer 24):
Alfa Romeo F1 Team Stake C43 (podwozie 01/Ferrari)
SQ1: 18. miejsce / 1:12.497 (5 okrążeń)
Sprint: 17.
Najszybsze okrążenie: 1:15.837 (okrążenie 3)
Opony: Nowe miękkie (25 okrążeń)
„Poprawiliśmy tempo w porównaniu do wczorajszego i dzisiejszego poranka i byliśmy nieco bliżej naszych bezpośrednich konkurentów – nawet jeśli nie byliśmy jeszcze wystarczająco szybcy, aby zrobić krok w klasyfikacji w górę, którego potrzebowaliśmy. Niestety, utknąłem w pociągu DRS przez większość sprintu. Patrząc na jutro, wciąż jest o co walczyć; weekend był dla nas niestety dość trudny, a start z tyłu stawki nie jest oczywiście idealny. Mimo to będziemy analizować dane zebrane dziś z toru, aby znaleźć ten dodatkowy element w wydajności i zmaksymalizować to, co możemy uzyskać. Widzieliśmy w sprincie, że może tu być wiele walki i jesteśmy mocno zdeterminowani”.
Najnowsze komentarze