Alfa Romeo zamyka niesamowity listopad, potwierdzając trend stałego wzrostu na rodzimym rynku przez cały 2023 rok. W szczególności włoska marka zdobywa udział w rynku na poziomie 2%, co jest drugim najlepszym wynikiem roku, o czym świadczy ponad 2.700 rejestracji, dzięki czemu sprzedaż rośnie o 70% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Co więcej, Alfa Romeo w dalszym ciągu jest marką w sektorze premium, która rośnie najbardziej z roku na rok: wolumen sprzedaży wzrósł nawet dwukrotnie od stycznia do listopada w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, a udział w rynku wzrósł o 0,7 punktu procentowego.
Bohaterem wzrostu jest po raz kolejny Tonale, wielokrotnie nagradzany samochód, który obecnie zdecydowanie zajmuje pierwsze miejsce wśród SUV-ów klasy premium. W listopadzie model ten zbliżył się do 6% udziału w segmencie C-SUV, co jeszcze bardziej umacnia jego pozycję lidera, potrajając wolumen w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku. Najwyższa w gamie gama wersja Plug-in Hybrid 280 KM Q4, która na nowo definiuje pojęcie Efficient Sportiness i już należy do ulubionych hybrydowych modeli premium typu plug-in we Włoszech, niewątpliwie przyczyniła się do sukcesu modelu, który w pierwszych jedenastu miesiącach roku zdobył prawie 18.000 rejestracji.
Rozwojowi marki towarzyszą doskonałe wyniki Stelvio, który to model w listopadzie osiągnął 11,2% udziału w segmencie D-SUV, także dzięki doskonałemu wkładowi sektora B2B, czyli flot korporacyjnych i wynajmu, w którym Stelvio ma prawie 15% udziału. Sukces poparty prestiżowym tytułem „Najlepszego samochodu dla kadry kierowniczej”, przyznanym mu niedawno w konkursie „MissionFleet Awards”. Model cieszący się dużą popularnością w firmach, Stelvio przekonało menadżerów flot, dyrektorów generalnych i graczy na rynku motoryzacyjnym powiązanych z flotami swoim stylem, sportowym charakterem i technologią, pokazując, że korzyści płynące z samochodu służbowego stanowią charakterystyczną i emocjonalną cechę dla średniej klasy i wysokiego kierownictwa, a nie są tylko zwykłym towarem.
Raffaele Russo, dyrektor zarządzający Alfa Romeo we Włoszech, deklaruje: „Jestem bardzo zadowolony z doskonałych wyników listopada, które potwierdzają naszą ścieżkę wzrostu pod względem wolumenów, udziałów i reputacji marki. A wszystko to dzięki pracy zespołowej z naszymi Dealerami i Klientami, którzy z każdym dniem coraz bardziej obdarzają markę pełnym zaufaniem”.
Sprawdź ofertę na samochody Alfa Romeo w Polsce
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze