Asterix, najsłynniejszy chyba francuski bohater, jeździłby Citroënem. Tak przynajmniej twierdzą twórcy filmu Asterix i Obelix – Imperium Smoka, którzy powierzyli francuskiej marce zaprojektowanie odpowiedniego wehikułu. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania a powstały w ten sposób rydwan nawiązuje do najważniejszych cech Citroëna.
Pojazd bazujący na 2CV przedstawiany jest jako wyprodukowany w 100% w Galii, napędzany jest przez – jakżeby inaczej – dwa konie. Zaprojektowano go i zbudowano w rekordowo krótkim czasie, bowiem projektantom oraz inżynierom zajęło to zaledwie dwa miesiące. Dla porównania, stworzenie typowego pojazdu koncepcyjnego trwa co najmniej rok.
Zobacz: Citroën wraca do korzeni. Klasyczny model w Asterix i Obelix – Imperium Smoka
Citroën przedstawiony w filmie Asterix i Obelix jest pełen nawiązań do przeszłości i współczesności. Naturalne, ekologiczne materiały, to podwozie z dębu i dach z luteńskiego płótna. Amortyzujące kule zrobiono z nadmuchanego żołądka dzika (zjedzonego przez Obelixa) a do reflektorów wpuszczono galijskie świetliki dużej mocy. Do budowy kół wykorzystano tarcze bojowe z recyklingu. Aż chciałoby się, żeby marka wskrzesiła 2CV w formie podobnej do oryginału, prawda?
Zobacz: Nowe samochody Citroën. Promocje, samochody dostępne od ręki
Akcja filmu Asterix i Obelix Imperium Smoka rozgrywa się w Chinach, dzielni Galowie, podróżujący tam Citroënem, zmierzą się oczywiście z Rzymianami, bo tradycji musi stać się zadość. A komfortowy i nowoczesny jak na swoje czasy Citroën 2N odgrywa tutaj bardzo ważną rolę, o czym będzie można przekonać się w kinach. Polska premiera filmu zaplanowana jest na 10 lutego 2023 r.
Najnowsze komentarze