Citroën zaprezentował nowy model koncepcyjny, który nawiązuje do korzeni marki a w szczególności do słynnego 2CV. Niezwykły jest zarówno pojazd, jak i materiały, z którego został wykonany. Koła powstały z tarcz, zawieszenie z żołądków dzika a oświetlenie dostarczają świetliki. Citroën zaprojektował koncepcyjny… rydwan na potrzeby filmu „Asteriks i Obeliks: Imperium Smoka”.
Citroën nawiązał współpracę przy produkcji najnowszego filmu o przygodach Asteriksa i Obeliksa. Koncepcyjny rydwan będzie można zobaczyć na ekranie już na początku 2023 roku. Sylwetka modelu jest bardzo dobrze znana, nawiązuje bowiem do słynnego modelu 2CV, z tym że ma dwa koła a nie cztery.
Aby zapewnić odpowiedni poziom wygody dla słynnych Galów, zastosowano zawieszenie z żołądków dzika, otwierany dach oraz reflektory inspirowane galijskimi hełmami. Światło dostarczają świetliki wzmocnione magiczną miksturą. Na kołach wykonanych z tarcz a więc pochodzących z recyklingu, możemy zobaczyć słynne szewrony.
Zobacz także: Konrad Dula: moja przygoda z Citroënem trwa nadal: Traction Avant, DS, C4, HY
Logo a’la Asterix
Koncepcyjny rydwan można zobaczyć w kilku sekwencjach filmu m.in. w scenie, w której bohaterowie przygotowują się do opuszczenia swojej wioski, by udać się do Chin. Cetautomatix przedstawia Obelixowi rydwan z innowacjami wprowadzonymi w celu zapewnienia komfortowej podróży.
Gdy armia Cezara przybywa do Chin, na granicy pojawia się pierwszy billboard promujący najlepszy środek transportu tamtych czasów: 2CV, potężny rydwan wykonany w Galii ciągnięty przez dwa konie. Jest to ukłon w stronę słynnego filmu reklamowego Citroëna nakręconego na Wielkim Murze Chińskim. Aby podkreślić współudział w tym partnerstwie, nowe logo marki otrzymało skrzydła z hełmu Asterixa.
„Mieliśmy niesamowitą okazję stworzyć i zbudować od podstaw pierwszy „koncepcyjny rydwan” i świetnie się bawiliśmy pracując nad tym projektem! Rezultatem jest hołd dla legendarnego 2CV, który reprezentuje Citroëna w całej okazałości” – powiedział Pierre Leclercq, Dyrektor ds. designu marki.
Za kulisami też Citroën
Współpraca producenta i ekipy filmowej miała miejsce również poza ekranem. Citroën dostarczył ekipie Asterixa flotę 10 samochodów: trzy ë-C4, trzy C5 Aircrossy Plug-in Hybrid, dwa ë-SpaceTourery, jeden Ami i jeden ë-Jumpy. Marka brała również udział w budowie stacji ładowania dla tych pojazdów w miejscach kręcenia filmów w Bry-sur-Marne i Brétigny-sur-Orge.
Zobacz także: 2CV był produkowany przez 42 lata. Dzisiaj jest symbolem niespiesznego trybu życia
Citroën i Asterix są integralną częścią francuskiej kultury. Założona w 1919 roku przez André Citroëna firma zaznaczyła się w historii motoryzacji m.in. modelami: Traction, 2CV i CX a i obecnie jest znana z bardzo komfortowych aut. Asterix to seria komiksów stworzona w 1959 roku w gazecie Pilote przez scenarzystę René Goscinny’ego i francuskiego artystę Alberta Uderzo.
Pierwszą adaptacją Asteriksa na potrzeby kina był w 1967 roku film „Asterix the Gaul” w reżyserii Raya Goossensa. Do dziś saga o Asteriksie obejmuje 15 filmów i kreskówek, które obejrzało ponad 25 milionów widzów we Francji i ponad 70 milionów na całym świecie. Asterixa i Citroëna łączy niezwykła umiejętność zjednywania sobie widzów dzięki nieokiełznanemu poczuciu humoru.
Długa podróż Asteriksa i Obeliksa w Chinach przypomina również misję Citroëna w Azji Środkowej, zwaną również Żółtą Ekspedycją. Wyprawa z Bejrutu do Pekinu trwała od 4 kwietnia 1931 r. do 12 lutego 1932 r. Była to trzecia tego typu wyprawa z inicjatywy Citroëna, po przeprawie przez Saharę i Czarnej Ekspedycji.
„Asteriks i Obeliks: Imperium Smoka” trafi na ekrany kin we Francji 1 lutego 2023 roku, a potem do innych krajów świata.
Najnowsze komentarze