środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Auto Shanghai 2017 – Citroën

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-25
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 14 minut
56 2
11
50
UDOSTĘPNIEŃ
166
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Myślę, że wielu z Was czeka na relację dotyczącą tej właśnie marki. Wszak Citroën pokazał na Auto Shanghai 2017 samochód, który wzbudza masę emocji. Po pierwsze – jest w zasadzie następcą zwykłego C5 (jakkolwiek to nie brzmi, choć przecież C5 z samej swojej natury jest niezwykły), ale jest SUV-em, czego wielu miłośników marki zaakceptować nie potrafi i nawet nie chce. Po drugie – jest pierwszym samochodem z nowym typem zawieszenia. Po trzecie wreszcie – przyjdzie nam na ten model czekać bite półtora roku, choć Chińczycy będą się mogli nim cieszyć już za parę miesięcy.

Ale powiem Wam, że rok, to naprawdę niewiele. Nawet półtora roku. Po wizycie w Szanghaju przypomniało mi się popularne w XX wieku powiedzenie brzmiące „jesteśmy sto lat za Murzynami”. Zmienił się wiek na XXI, ale u nas zmieniło się niewiele. I możemy śmiało napisać, że jesteśmy 200 lat za Chińczykami! I to naprawdę optymistyczne stwierdzenie. Szanghaj jest miastem z innej epoki. Powstało w obecnej postaci (mam na myśli rozwiązania nowoczesne) w 25 lat, bo od ćwierć wieku zluzowano tam podejście państwa. My nie osiągnęlibyśmy takiego poziomu przez 250 lat, który oni osiągnęli w ćwierć wieku! Ale dziś o tym rozpisywał się nie będę – dziś czas na kolejną relację z Auto Shanghai 2017.

C5 Aircross, to jedna z najgorętszych premier Auto Shanghai 2017. A przynajmniej w kwestii premier marek wywodzących się z Europy. Samochód wzbudza emocje. Tym, o czym wspomniałem wyżej, ale też swoją stylistyką. Design rozwija to, co zaproponowano już w C4 Cactusie i w Nowym C3. Tutaj jednak projektanci musieli to dostosować do samochodu o 4,5-metrowej długości, wysokiego i okazałego. Trzeba było zrobić to ostrożnie, by go nie przerysować, by nie wyszła karykatura. I muszę przyznać, że gdy na Auto Shanghai 2017 zobaczyłem C5 Aircrossa na żywo, to zrobił na mnie dobre wrażenie. Wprawdzie spodziewałem się auta jakby nieco większego, ale z drugiej strony to dobrze – C5 Aircross nie przytłacza, nie sprawia wrażenia krowiastego, co udaje się niektórym SUV-om niemieckim, ale zachwyca lekkością i nowatorskimi rozwiązaniami.

Elementy kojarzące się z cactusowymi Airbumpsami w C5 Aircross zostały zredukowane do okładzin na dolnych krawędziach drzwi. Zaznaczono je zaokrąglonymi na rogach pojedynczymi trapezami, których styl powtórzono na przednich zderzakach otaczając nimi część wlotu powietrza do komory silnika. Co ciekawe nie znajdziecie w nich lamp przeciwmgłowych – te zlokalizowano ciut niżej i ciut bardziej na bokach zderzaka. Reszta reflektorów znajduje się wysoko i została rozmieszczona „piętrowo” – na dole są lampy główne, na górze, w otoczeniu linii wychodzących z szewronów na środku maski, umieszczono kierunkowskazy.

Lampy tylne – podobnie, jak w odświeżonym na chińskim rynku C5 – dają efekt trójwymiarowy i składają się z czterech elementów świecących na czerwono, a pod prawymi dwoma zapala się kierunkowskaz. Mi osobiście owe lampy bardzo się podobają, ale mam skrzywiony we francuską stronę gust ;-)

C5 Aircross prezentowany na Auto Shanghai 2017 strzeżony był przez ochroniarzy, którzy nie dopuszczali do niego tłumów. Mi oczywiście udało się znaleźć w grupie szczęśliwców, którzy do samochodu się dostali ;-) Nie, żebym się mocno starał – najwyraźniej dobrze wyglądam ;-) A poważniej – podejść do tego auta mógł w zasadzie każdy, kto wykazał odpowiedni poziom zainteresowania. A ja, gość z dalekiej Europy, chyba zostałem potraktowany priorytetowo. Zresztą przyznać muszę, że Chińczycy Europejczyków darzą sporą estymą, czym starałem się im odwdzięczać.

C5 Aircross robi dobre wrażenie również wnętrzem. Trudno przewidzieć, czy właśnie tak będzie ono wyglądało w europejskiej wersji, ale ewidentnie było inspirowane wnętrzem C6 oferowanego w Chinach od ubiegłego roku. Chyba się ten projekt tam przyjął, ale czy spodoba się w Europie? Zobaczymy po Waszych komentarzach.

Na pewno wiele elementów wnętrza C5 Aircrossa może się podobać. Śliczny lewarek skrzyni biegów (automatycznej, rzecz jasna), pikowana skóra na fotelach i kanapie, czy cała masa dysz nawiewów, co pozwala na naprawdę wysoką indywidualizację obiegu powietrza w kabinie. Na załączonych zdjęciach widać, że tapicerka foteli ma trzy kolory – burgund łączony jest z czernią, a ożywia to pasek białej skóry na oparciu świetnie współgrający z białymi przeszyciami całości. Wprawdzie na plastikach wokół ekranu, w tym na przyciskach wykończonych na wysoki połysk odznaczają się odciski palców, ale za to całość wygląda naprawdę nieźle.

Auto zapewnia też całkiem niezłą przestronność. Z przodu to nie problem, ale z tyłu nie każdy konkurent będzie tak dobry. C5 Aircross jest samochodem, który powinien z powodzeniem pomieścić tradycyjną rodzinę. A w Chinach, gdzie wciąż obowiązuje pewien limit w kwestii dzietności, na pewno nie będzie z tym problemu.

Wzorem odświeżonego C5 oraz C6 także w C5 Aircross mamy wirtualne zegary wyświetlane na dużym ekranie przed kierowcą. Mają one ładną grafikę, a wygląd całości można dostosowywać do własnych potrzeb.

Podczas Auto Shanghai 2017 zaprezentowano także najnowszą wersję Citroëna C5. Auto schodzące z rynku na Starym Kontynencie w Chinach żyje i ma się całkiem nieźle. Stylistycznie zmieniło się nieznacznie – otrzymało zmieniony przedni pas, nowe reflektory tylne (podobne do tych z C5 Aircrossa) i parę drobnych detali. W środku – nowe technologie, w tym zegary w postaci ponad 12-calowego wyświetlacza. Rozwiązanie zaadaptowane z Peugeotów 3008 i 5008 nowej generacji. I parę innych zmian. Auto wciąż wygląda znakomicie, jest komfortowe (acz hydropneumatycznego zawieszenia w nim nie stwierdziłem) i dobrze wyposażone. Przy okazji – na emblematach przy oznaczeniu modelu Citroën w Chinach podaje pewne wartości liczbowe. To nie moc silnika, ale… wartość jego maksymalnego momentu obrotowego. Ciekawe, prawda. Zwłaszcza, że benzyniakami jeździ się przecież „na mocy”, a dieslami „na momencie”. No ale to turbo-benzyny, więc i moment spory.

Do tego ciekawostka – Citroën wszystkie te turbodoładowane silniki benzynowe nazywa w Chinach THP PureTech. I oferuje wersje 230 THP PureTech, 350 THP PureTech i 380 THP PureTech. Mają momenty obrotowe, jak w oznaczeniach, i moce odpowiednio 130 KM (to tak naprawdę „nasz” silnik 1.2 PureTech 130), 167 KM (nasze (1.6 THP) oraz 203 KM (niedostępna u nas jednostka 1.8 THP, o której wspominałem już w relacji z Auto Shanghai 2017 poświęconej marce DS Automobiles). Diesli oczywiście się nie oferuje – w osobówkach to jednostki niespotykane w Państwie Środka.

Niestety Citroëna na targach Auto Shanghai 2017 nie podał jeszcze cen odświeżonego C5.

Za to napiszę Wam, że w odświeżonym Citroënie C5 pokazanym na targach Auto Shanghai 2017 pojawiła się także pewna funkcja przejęta z topowego C6. Znaliśmy to już w obłędnym C6 oferowanym w Europie, acz rozwiązanie chińskie jest nieco inne. Pasażer siedzący po prawej stronie kanapy może przesunąć – dla własnej wygody – fotel pasażera siedzącego z przodu. W dawnym C6 europejskim przycisk nie był jednak zlokalizowany tak, jak to ma miejsce w Chinach. Tu jest on z tyłu oparcia tegoż fotela. Ale działa. Tyle, że pasażer kanapy musi się unieść. Albo sięgnąć nogą. Albo czymś trzymanym w dłoni. Ciekawe jednak, że zaimplementowano to także do modelu C5. Cóż – to w Chinach całkiem prestiżowy samochód.

Nie aż tak prestiżowy jednak, jak C6. W porównaniu do modelu, który mieliśmy w Europie, wygląda on słabo, ale wewnątrz jest już dużo lepiej. Kokpit trochę podobny do tego w C5 Aircross, mnóstwo skóry, drewna, sterowanie klimatyzacją i podgrzewanymi miejscami kanapy w rozkładanym na niej podłokietniku. No i obowiązkowo masażer na tych tylnych siedzeniach.

Oczywiście tak, jak i w odświeżonym C5, tak i w C6 przed kierowcą nie ma już klasycznych zegarów, tylko duży kolorowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z grafiką dostosowywaną do potrzeb. Wyposażenie jest bogate, jak przystało na topowego sedana w ofercie. Niestety żadnego takiego samochodu na ulicach Szanghaju nie udało mi się dostrzec. A nie jest to model jakiś wyjątkowo drogi. Pewne pojęcie o poziomach cen macie już w relacji z Auto Shanghai 2017 poświęconej marce DS Automobiles, gdy więc napiszę, że C6 startuje w Państwie Środka z poziomu 189.900 juanów, to przyznacie, że nie jest to jakiś wyjątkowo wysoki pułap. Ta wersja napędzana jest silnikiem 350 THP PureTech, czyli 167-konnym benzyniakiem 1.6. Kolejne pozycje z cennika mają wartości 201.900 juanów, 218.900 juanów (tu już pojawia się silnik 1.8 THP 203 KM), 239.900 juanów, a cennik kończy się na wartości 279.900 juanów. To równowartość jakichś 168.000 zł.

C5 Aircross wzmocni w Chinach ofensywę Citroëna w segmencie SUV-ów. Na razie marka ma tam miejskiego SUV-a C3-XR. Auto jest uważane za nader prestiżowe mimo skromnych rozmiarów. To w zasadzie segment reprezentowany w Europie przez Peugeota 2008, czy Renault Captura. Ale w Chinach to samochód pozycjonowany dość wysoko. Na Auto Shanghai 2017 pokazano biały egzemplarz o niezłym wyposażeniu. Popatrzcie przede wszystkim na konsolę środkową. Tak – to wielki ekran dotykowy systemu telematycznego! Oczywiście automatyczna skrzynia, system bezkluczykowy, skórzana tapicerka, czy obszyta dwukolorową skóra kierownica, to też oczywista oczywistość, że zacytuję klasyka ;-) Nie brakuje też systemu Grip Control. Za to zegary ciągle klasyczne.

Kolejnym modelem, który wzmocni pozycję Citroëna w segmencie SUV-ów, jest zapowiadany przez koncepcyjnego C-Aircrossa C3 Aircross. Ten model pojawi się najpierw w Europie – jeszcze w tym roku – a potem trafi na rynek chiński. Auto zadebiutowało w postaci konceptu na Salonie Samochodowym w Genewie w pierwszej połowie marca br., a teraz Citroën zawiózł je na wystawę Auto Shanghai 2017. Seryjny C3 Aircross będzie już trzecim SUV-em w gamie Citroëna w Chinach. A trzeba pamiętać, że to segment rynku bardzo dynamicznie rozwijający się na całym świecie, również w Państwie Środka.

Na Auto Shanghai 2017 nie mogło u Citroëna zabraknąć sedanów klasy średniej niższej. Były to najnowsze C4 w trójbryłowej postaci oraz nieco od niego przestronniejszy C4L – auta w Europie niedostępne. Chińczycy wciąż jednak kochają ten typ nadwozia, a marka sygnowana szewronami spełnia ich zachcianki. Citroën ma szeroka ofertę wśród kompaktowych sedanów, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Teraz marka wprawdzie idzie w stronę SUV-ów, ale o miłośnikach sedanów nie zapomina. I bardzo dobrze. Tym bardziej, że owo C4 prezentuje się naprawdę nieźle. I na pewno będzie się dobrze sprzedawało choćby na prowincji, gdzie moda na SUV-y wprawdzie też dociera, ale z powodów finansowych pozwolić sobie na nie może mniej ludzi, aniżeli w wielkich aglomeracjach. A tych za Wielkim Murem nie brakuje.

Kompaktowe sedany nie oznaczają, że nie można w nich mieć automatycznej skrzyni biegów, czy skórzanej tapicerki. To są elementy bardzo pożądane w Państwie Środka, więc producenci się do tych oczekiwań dostosowują. Tutaj jednak mamy wciąż klasyczne zegary i kokpit niezbyt przeładowany nowinkami. Acz oczywiście nawigacja z dotykowym ekranem, to nic dziwnego. Takie samochody są, rzecz jasna, zauważalnie droższe od aut rodzimych marek, ale są tez od nich lepiej wyposażone, oferują wyższy poziom bezpieczeństwa oraz nowsze technologie. Tyle, że chińskie marki „pasione” zachodnimi technologiami odstają już od zachodnich konkurentów naprawdę coraz mniej. A stylistycznie wyprzedziły wielu uznanych konkurentów, że wspomnę choćby o Škodzie, czy Volkswagenie… A nie, to akurat marki stylu pozbawione ;-)

Nader duże zainteresowanie na Auto Shanghai 2017 wzbudzał też Citroën Grand C4 Picasso. Minivany nie są w tym kraju samochodami bardzo popularnymi, często jednak kupują je taksówkarze. A przecież Grand C4 Picasso jest samochodem, który jest wręcz wyznacznikiem w swojej klasie. Niezależnie od tego, co głoszą niemieckie pisemka motoryzacyjne wydawane w Polsce. Jak choćby aktualny „Auto Świat”, którego przegląd niebawem opublikujemy. Chińczycy dość mocno oblegali eksponowanego na Auto Shanghai 2017 francuskiego minivana i najwyraźniej bardzo się im on spodobał. Nie dziwię się. A gdyby mogli nim pojeździć, to doceniliby świetne, komfortowe zawieszenie, oraz całą masę elementów sprawiających, że jest to jeden z najlepszych, a może wręcz najlepszy samochód w swojej klasie.

Citroën pokazał na Auto Shanghai 2017 jeszcze jeden, obok C-Aircrossa, koncept. To zaprezentowany po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach w Paryżu zjawiskowy CXperience. Wprawdzie na Auto Shanghai 2017 stał sobie tak trochę z boku, mało eksponowany, ale i tak robił wrażenie.

Citroën rozwija skrzydła. Wprawdzie najbardziej w Chinach, ale trudno się dziwić, skoro jest to dla francuskiej marki największy rynek zbytu. Spora część tamtejszej ofensywy trafi jednak i na Stary Kontynent, choć na niektóre modele, jak na C5 Aircross, przyjdzie nam trochę poczekać. Ale zapewniam Was – jest na co!

 

 

Krzysztof Gregorczyk.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 30085008Auto ShanghaiAzjaC-AircrossC3C3-XRC4C4 PicassoC4LC5C5 AircrossC6CitroenCXperiencefeaturedtargi motoryzacyjne
Udostepnij20Tweet13Udostepnij4
Poprzedni

PSA we Włoszech po pierwszym kwartale 2017 roku

Następny

Peugeot i Citroen – dochodzenie w sprawie oszustwa

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot i Citroen - dochodzenie w sprawie oszustwa

Zlot Klubów Citroena 2CV we Francji

Wsparcie biznesu dla motoryzacyjnych szkół zawodowych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • grz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomek - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Piotr001 - Nowy Peugeot 408 zaprezentowany! Kiedy konkurent Arkany pojawi się w salonach?
  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.