Silniki 1.2 PureTech z początkowego okresu produkcji mogą być dotknięte przez problem łuszczącego się paska rozrządu. Awaria skutkuje pogorszeniem wydajności smarowania a w skrajnym wypadku może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
WAŻNE: Wielka akcja przywoławcza samochodów z silnikiem 1.2 PureTech – sprawdź czy Twoje auto jest na liście.
Zobacz: Lista potencjalnych problemów, awarii i uszkodzeń silnika 1.2 PureTech. Aktualizacja 2022.11
Zapytaliśmy o oficjalne stanowisko w tej sprawie producenta silników, koncern Stellantis:
„Zadowolenie klienta jest dla Stellantis priorytetem, dlatego też dla swoich klientów Stellantis ma przygotowaną bogatą ofertę usług serwisowych pozwalających po upływie okresu gwarancji zarządzać ryzykiem ewentualnej awarii pojazdu, w tym usterki silnika. Ponadto klienci, który korzystają z autoryzowanej sieci serwisowej mogą również liczyć na wsparcie producenta, które uzależnione jest m.in. od czynników takich jak wiek pojazdu, przebieg, historia serwisowania, typ i rodzaj usterki, itp.
W odniesieniu do kwestii łuszczącego się paska rozrządu zwracamy uwagę, że problem ten najczęściej jest wynikiem niewłaściwej, niezgodnej z zaleceniami producenta, eksploatacji pojazdu oraz jego serwisowania, co prowadzi do zwiększonej awaryjności pojazdu. Prawidłowe przeprowadzanie procesu serwisowania pojazdu oraz użytkowania go zgodnie z instrukcją obsługi jest kluczowe dla prawidłowego działania pojazdu oraz zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii silnika.
Dlatego też zachęcamy wszystkich użytkowników do ścisłego stosowania się do zaleceń i rekomendacji producenta oraz korzystania z autoryzowanej sieci serwisowej” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu producenta, które przesłał do redakcji Francuskie.pl Wojciech Osoś, dyrektor działu PR Stellantis w Polsce.
Już po publikacji powyższego stanowiska otrzymaliśmy jeszcze uzupełnienie:
„Przyspieszona degradacja paska rozrządu związana jest ściśle ze starzeniem się oleju, które z kolei istotnie zależy od sposobu użytkowania pojazdu. Starzenie się oleju zależy od przebiegu pojazdu, w tym wielokrotnych cykli włączania/wyłączania silnika w połączeniu z krótkimi podróżami (ponieważ silnik pracuje przez większość czasu poniżej optymalnej temperatury pracy pozwalającej na zachowanie prawidłowych procesów spalania).
Przypominamy, że pasek rozrządu jest częścią, którą należy okresowo wymieniać. Częstotliwość jego wymiany jest określona w planie obsługi technicznej dołączonym do pojazdu i przekazanym klientowi.
Każdy pasek rozrządu, który uległ uszkodzeniu przed terminem jego okresowej wymiany lub którego stan (stwierdzony w ramach przeglądu okresowego) jest niewłaściwy można wymienić z częściowym lub całkowitym wsparciem producenta pod warunkiem m.in. wykonania okresowej obsługi technicznej dostosowanej do sposobu użytkowania oraz wieku i przebiegu pojazdu.
Warto raz jeszcze podkreślić, że prawidłowe serwisowanie pojazdu i użytkowanie go zgodnie z instrukcją obsługi ma kluczowe znaczenie dla właściwej eksploatacji pojazdu i zminimalizowania ryzyka awarii silnika. Dlatego zachęcamy wszystkich użytkowników do ścisłego przestrzegania zaleceń producenta i korzystania z autoryzowanej sieci serwisowej.” – napisał Wojciech Osoś. (wytłuszczenia pochodzą od redakcji).
Jeśli masz samochód marki Citroën, DS, Opel czy Peugeot z silnikiem 1.2 PureTech warto umówić się jak najszybciej do najbliższego ASO na sprawdzenie, czy auto nie podlega akcji serwisowej, związanej z wymianą wadliwych pasków.
Warto również wiedzieć, że producent skrócił okresy między wymianami paska rozrządu.
Najnowsze komentarze