Zapoczątkowany w 2020 roku, EY Mobility Consumer Index (MCI) jest corocznym badaniem, które dostarcza unikalnych informacji na temat zmian zachodzących w zachowaniach konsumentów kupujących samochody.
Na podstawie globalnej ankiety przeprowadzonej wśród respondentów, EY Mobility Consumer Index ma również na celu zbadanie zamierzeń w zakresie zakupu samochodu, przeanalizowanie tempa zmian w kierunku przyjęcia pojazdów elektrycznych oraz ocenę drogi konsumentów do zakupu samochodu.
Z tegorocznego badania wynika, że klienci, pomimo rozwoju oferty cyfrowej, chcą korzystać z dealerów i serwisów jako miejsca, w którym kupują swoje auta.
Podczas gdy kanały cyfrowe zyskują na znaczeniu, to jednak doświadczenia osobiste pozostaną ważne dla testów przed zakupem. Klienci ostatecznego zakupu, zarówno nowych, jak i używanych samochodów, oraz usług posprzedażowych wolą dokonywać u dealerów.
- 63% nabywców samochodów woli kontaktować się ze sprzedawcą w salonie w celu zebrania informacji,
- 64% nabywców nowych samochodów woli kupić pojazd w salonie samochodowym,
- 51% klientów woli korzystać z tradycyjnych serwisów,
- 39% nabywców samochodów używanych preferuje zakup pojazdu w salonie sprzedaży,
Na znaczeniu rosną jednak kanały informacyjne w internecie. Aż 63% nabywców szukało informacji o samochodzie na portalach internetowych o motoryzacji, takich jak Francuskie.pl.
Z badania wynika również, że rola dealerów będzie się w najbliższej przyszłości nieco zmieniać. Producenci OEM i dealerzy muszą opracować nowe sposoby nawiązywania pierwszego kontaktu – czy to w formie cyfrowej, czy fizycznej – oraz płynnie zarządzać przejściem między kanałami online i offline. Dealerzy muszą ponownie wcielić się w rolę zaufanych ekspertów, aby nie tylko utrzymać dotychczasowe przychody, ale także wykorzystać nowe możliwości, które się pojawią – czytamy w podsumowaniu badania EY Mobility Consumer Index.
Najnowsze komentarze