Po zapoznaniu trasą Rajdu Bohemia każdy z zawodników wiedział, że aby dotrzeć do mety potrzebna będzie odpowiednia technika jazdy. Próby sportowe o długości ponad 20 kilometrów niosły za sobą ryzyko awarii spowodowanych chociażby tzw. zmęczeniem materiału. W tych ciężkich warunkach zwycięzcą drugiej rundy Renault Zdunek Clio Cup został Jacek Płonka, a tuż za nim uplasował się Krzysztof Bubik, który dzięki drugiej pozycji w czeskiej rundzie RSMP awansował na fotel lidera Pucharu. Rajdu nie ukończył Mirosław Włodarczyk – podczas drugiego dnia rywalizacji w jego samochodzie awarii uległa pompa wodna. O prawdziwym pechu może także mówić dotychczasowy faworyt Pucharu, Jarek Szeja, któremu po prologu zapalił się samochód, a podczas pierwszego dnia kierowca z Ustronia zaliczył dachowanie. Po całonocnej naprawie rajdówki udało mu się jednak ukończyć zawody dzięki systemowi SupeRally.
Rajd był długi i ciężki, ale dobrze się do niego przygotowaliśmy posiadając spory zapas nowych części zapasowych i opon. Mimo wielu awarii i kilku błędów kierowców, rajd należy zaliczyć do udanych. Zmienił się lider Pucharu i jest to zjawisko bardzo pozytywne, bo to ożywia rywalizację. O nudzie nie ma mowy. Jak zwykle wyciągniemy odpowiednie wnioski po tej rundzie i postaramy się, aby podczas sierpniowego Rajdu Rzeszowskiego Renault Zdunek Clio Cup był jeszcze lepiej zorganizowanym Pucharem – powiedział Bartłomiej Boruta
Krzysztof Bubik (I dzień: 2. miejsce, II dzień: 1. miejsce, kl. generalna RZCC: 2. miejsce)
To był bardzo ciężki rajd. Na początku pierwszego dnia prowadziliśmy, ale odpadło nam koło i tak podróżowaliśmy aż do mety. Później urwało nam zacisk hamulcowy i drugi dzień rozpoczęliśmy z minutową stratą, ale ostatecznie go wygraliśmy. Pojawiały się także problemy z zawieszeniem, więc jak na tyle awarii, miejsce, które ostatecznie zajęliśmy jest rewelacyjne i co najważniejsze – udało się wyjść na prowadzenie w generalnej klasyfikacji Pucharu.
Adrian Mikiewicz (I dzień: 6. miejsce, II dzień: 9. miejsce, kl. generalna RZCC: 7. miejsce)
Rajd był fajny, ciekawe zakręty, niestety oduczyłem się jazdy na opis i oprócz awarii technicznych (skrzynia biegów, zmiana koła na odcinku), największym problemem był kierowca. Nie jestem przekonany do swojego opisu i nie wykorzystuję go na niewidocznych partiach. Trzeba mi będzie chyba przyspawać nogę do pedału gazu.
Krzysztof Orski (I dzień: 5. miejsce, II dzień: 4. miejsce, kl. generalna RZCC: 4. miejsce)
Na sam początek wycięli nam połowę klatki bezpieczeństwa, bo była niezgodna z Załącznikiem J. Później pilot zapomniał opisu na prolog, więc zaczęło się „grubo”. Opisu nie mieliśmy idealnego i zostawiłem trochę przodu na pewnym murze i trochę tyłu na innym, ale ogólnie zdobyliśmy sporo nowego doświadczenia. Niestety okazało się, że Clio R3 nie ma większych szans w starciu np. z wersją Ragnotti.
Jacek Płonka (I dzień: 1. miejsce, II dzień: 2, miejsce, kl. generalna RZCC: 1. miejsce)
Było dużo trudnych i technicznych odcinków specjalnych ze zdradliwymi zakrętami, na których czasami zalegał brud. Nie było łatwo wygrać, ale dzięki dobrej technice jazdy, dobremu opisowi i bezbłędnej jeździe udało się wygrać. Nasz serwis też się świetnie sprawdził i bardzo za to chłopakom dziękuję.
Tomasz Ratajczyk (I dzień: 7. miejsce, II dzień: 6. miejsce, kl. generalna RZCC: 5. miejsce)
Jak na powrót po 7 latach przerwy, to wcale nie było tak źle. Mieliśmy pewne problemy z synchronizatorem biegów, a ponieważ nie mieliśmy wcześniej testów samochodu, to nie dało się tego wyłapać. Mam nadzieję, że do czasu kolejnej rundy nad tym popracujemy i wynik będzie jeszcze lepszy.
Paweł Serafin (I dzień: 8. miejsce, II dzień: 7. miejsce, kl. generalna RZCC: 8. miejsce)
Elektryka odmówiła nam posłuszeństwa w samochodzie i na ostatnim odcinku drugiego dnia musieliśmy skorzystać z SupeRally. Z kolei podczas pierwszego dnia zmienialiśmy koło na odcinku i w rękach rozsypał się nam lewarek do podnoszenia samochodu. Na szczęście na łące obok leżały pocięte bale drzewa i z nich zrobiliśmy sobie dźwignię. Poza tym przestał nam działać intercom i z pilotem posługiwałem się na migi. To był rajd z przygodami, cały czas coś nas prześladowało.
Michał Streer (I dzień: 4. miejsce, II dzień: 3. miejsce, kl. generalna RZCC: 3. miejsce)
To był bardzo trudny rajd, sporo pozornie wolnych zakrętów. Podczas pierwszego dnia złapaliśmy kapcia. Poza tym hamulce zaczęły szwankować, ale podczas drugiego dnia już je opanowaliśmy. Na pewno zdobyłem sporo nowego doświadczenia i wiem, że na szutrze czuję się dobrze, ale potrzeba mi jeszcze sporo nauki w jeździe po asfalcie.
Jarosław Szeja (I dzień: nie ukończył, II dzień: 5. miejsce, kl. generalna RZCC: 9. miejsce)
To nie był nasz rajd. Podczas pierwszego dnia najpierw siadła nam elektryka (bezpiecznik za parę złotych), a później dachowaliśmy. Spadliśmy z 10-metrowej skarpy, a wszystko przez błąd w opisie. Na szczęście nasz serwis naprawił samochód i mogliśmy wystartować w niedzielę. Niestety na ostatnim odcinku złapaliśmy kapcia i pierwszy raz zmieniałem oponę na odcinku. Mam nadzieję, że limit pecha został wyczerpany na ten sezon i więcej takich sytuacji nie będzie, bo stało się dosłownie wszystko co najgorsze.
Mirosław Włodarczyk (I dzień: 3. miejsce, II dzień: nie ukończył, kl. generalna RZCC: niesklasyfikowany)
Po pierwszym dniu zajmowaliśmy dobre 3. miejsce, ale w niedzielę awarii uległa pompa wodna i takim sposobem nie ukończyliśmy rajdu. Oprócz usterki samochodu na pewno na niekorzyść wpłynęła długa przerwa między kolejnymi rundami Pucharu, bo zdążyłem się wybić z rytmu i trudno mi było się znowu rozjeździć.
Klasyfikacja Renault Zdunek Clio Cup w Rajdzie Bohemia
1. Jacek Płonka – 18 pkt.
2. Krzysztof Bubik – 18 pkt.
3. Michał Streer – 11 pkt.
4. Krzysztof Orski – 9 pkt.
5. Mirosław Włodarczyk – 7 pkt.
6. Tomasz Ratajczyk – 5 pkt.
7. Jarosław Szeja – 4 pkt.
8. Adrian Mikiewicz – 3 pkt.
= Paweł Serafin – 3 pkt.
Klasyfikacja Renault Zdunek Clio Cup po Rajdzie Bohemia
1. Krzysztof Bubik – 32 pkt.
2. Jacek Płonka – 31 pkt.
3. Jarosław Szeja – 24 pkt.
4. Michał Streer – 20 pkt.
5. Krzysztof Orski – 17 pkt.
6. Mirosław Włodarczyk – 15. pkt.
7. Tomasz Ratajczyk – 5 pkt.
8. Adrian Mikiewicz – 3 pkt.
9. Paweł Serafin – 3 pkt.
10. Robert Smolarek – 0 pkt.
Źródło: Renault Zdunek Clio Cup
Najnowsze komentarze