C-Cactus wyznacza nowe kierunki rozwoju motoryzacji, stawiając czoła wyzwaniu stworzenia ekologicznego samochodu w atrakcyjnym stylu z zachowaniem tylko tych elementów wyposażenia, które są niezbędne dla komfortu kierowcy i pasażerów i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Przyjęte założenia są widoczne w doborze materiałów i racjonalizacji na etapie projektowania, która umożliwiła ograniczenie zastosowanych części. W wyniku tych zabiegów kabina samochodu składa się z zaledwie 200 elementów, czyli dwukrotnie mniej niż w klasycznym sedanie o porównywalnych gabarytach.
W prototypie są przewidziane różne rozwiązania układu napędowego:
– optymalny napęd cieplny z wykorzystaniem przyszłego małego silnika benzynowego 1.0l grupy PSA Peugeot Citroën,
– napęd hybrydowy HYmotion2 stanowiący połączenie silnika cieplnego i silnika elektrycznego,
– napęd w pełni elektryczny przeznaczony do eksploatacji w warunkach ruchu miejskiego na krótkich trasach. Ten rodzaj eksploatacji staje się coraz bardziej popularny i powszechny wśród użytkowników, szczególnie niektórych przedsiębiorstw i instytucji.
C-Cactus w wersji z silnikiem elektrycznym jest prezentowany po raz pierwszy z okazji Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu, zasługując na miano samochodu w pełni ekologicznego gdyż dzięki elektrycznemu układowi napędowemu wykazuje zero emisji (0 g/km CO2).
C-Cactus, prototyp oryginalny i pociągający…
Parametry techniczne C-Cactus w wersji z napędem elektrycznym:
akumulator – litowo-jonowy
osiągi – maksymalna prędkość: 110 km/h
autonomia: 150 km
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze