W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski szczególnie udany dla kierowców Citroënów C2-R2 jest z pewnością sezon 2008, w którym to niewielkie rajdówki zdominowały rywalizację w licznie obsadzonej klasie A6, zajmując w klasyfikacji sezonu trzy pierwsze miejsca, wyprzedzając przy tym konkurencję w znacznie mocniejszych samochodach kategorii Super 1600.
Doskonałym wynikiem zakończył się również start Citroëna C2-R2 w ubiegłorocznej edycji Pucharu Polskiego Związku Motorowego. W swoim debiutanckim sezonie na start za kierownicą zupełnie nowej wtedy rajdówki zdecydował się Mariusz Małyszczycki, który odniósł spektakularne zwycięstwo już w pierwszym starcie! Ostatecznie zawodnik z Trójmiasta, po czterech wygranych, triumfował w rozgrywkach Pucharu PZM.
W bieżącym sezonie na krajowej arenie „cedwójki” walczyły jedynie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Przyczyny takiego stanu rzeczy należy prawdopodobnie szukać w błędnej interpretacji nieco zmienionego regulaminu PPZM na rok 2008, zabraniającego startu w „drugoligowych” rajdach kosztownych samochodów klas R2C oraz R3C. Obostrzenia te nie dotyczą Citroënów C2-R2, które homologowane są w klasie R2B, spełniając wszystkie regulaminy i bez przeszkód mogą brać udział w zmaganiach Pucharu Polskiego Związku Motorowego.
Obecnie dominujące w PPZM samochody klasy A7 w Mistrzostwach Polski zwykle przegrywają z rajdówkami klasy R2B, więc nie ulega wątpliwości, że dysponując Citroënem C2-R2 można odnosić sukcesy także w rajdach niższej rangi. Frajda z jazdy prawdziwą A-grupową rajdówką, wyposażoną m.in. w sekwencyjną skrzynię biegów oraz doskonałe hamulce niech będzie dodatkową zachętą, by spróbować walki na odcinkach specjalnych Pucharu PZM właśnie za kierownicą Citroëna C2-R2.
Silnik:
Opracowany na podstawie seryjnego silnika TU5JP4S.
Pojemność skokowa: 1592,64 (1599) cm3
Średnica/skok tłoka: 78,5 (78,7) x 82 mm
Moc maksymalna: 185/7200 (190/7750) KM-obr./min.
Moment obrotowy maksymalny: 175/5000 (175/5500) Nm-obr./min.
Prędkość obrotowa maksymalna: 7600 (8400) obr./min.
Moc z litra: 115,6 (118,75) KM/l
Układ rozrządu:
2 wałki rozrządu w głowicy napędzane przez pasek zębaty. Popychacze mechaniczne z krzywkami o dostosowanym profilu, specjalne tłoki, koło zamachowe silnika o zmniejszonej masie.
Układ zasilania:
Wtrysk wielopunktowy Magneti-Marelli. Pojedyncza przepustnica o średnicy 52 mm.
Przeniesienie napędu:
Przedni napęd. Wzmocnione półosie.
Sprzęgło:
Mechanizm pchany. Pojedyncza tarcza ceramiczno-metalowa (średnica: 184 mm). Tarcza sprzęgła nieamortyzowana.
Skrzynia biegów:
5-biegowa sekwencyjna, mechanizm różnicowy samoblokujący typu ZF.
Układ hamulcowy:
Przód: tarcze wentylowane
– Asfalt: 302 x 26 mm, zaciski 4-tłoczkowe
– Szuter: 283 x 26 mm, zaciski 4-tłoczkowe
Tył: tarcze 247 x 9 (280 x 8) mm, zaciski 1-tłoczkowe (2-tłoczkowe).
Regulowany reduktor. Hamulec ręczny hydrauliczny.
Zawieszenia:
Przód: typu McPherson, specjalne przeguby, specjalna zwrotnica.
Tył: oś w kształcie litery H, specjalne przeguby. Specjalne amortyzatory z przodu i z tyłu.
Przednie i tylne amortyzatory regulowane w trzech zakresach (regulowane ściskanie przy niskiej prędkości, ściskanie przy wysokiej prędkości, rozprężanie i hydrauliczny ogranicznik).
Układ kierowniczy:
Specjalny sterownik układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym (hydraulicznym).
Koła:
Asfalt: Obręcze: 6,5 x 16, opony Michelin lub BFGoodrich: 17/60 x 16
Szuter: Obręcze: 6 x 15, opony Michelin lub BFGoodrich: 15/64 x 15
Masa:
1030 kg
Rozkład przód/tył: 63/37%
Konstrukcja:
Nadwozie wzmocnione z wbudowaną klatką. Osłona spodu silnika.
Wymiary:
Długość: 3666 mm
Szerokość: 1659 mm
Rozstaw osi: 2315 mm
Rozstaw kół przednich: 1466 (1495) mm
Rozstaw kół tylnych: 1444 (1466) mm
Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są: TOTAL, BFGoodrich, GEFCO, CITROËN Finance
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze