Renault pokazało nowiutki model Alpine, auta tyleż wyczynowego, co wirtualnego. Takim samochodem będzie można pojeździć w grze Gran Turismo 6. Oznacza to, że wielu z nas takie Alpine Renault będzie mogło kupić sobie na własność ;-) A wszystko to, by uczcić 60. rocznicę powstania Alpine.
Samochód w oryginalnych wymiarach można od wczoraj oglądać na imprezie Festival Automobile International w Paryżu. Okazję ku temu będziecie mieli do 1. lutego. Jeśli ktoś nie zdąży, to niech zajrzy do Porte de Versailles (tam, gdzie odbywają się co dwa lata targi Paris Mondial de l’Automobile) w dniach 4-8. lutego – będzie się tam odbywać coroczne Rétromobile Show.
Na razie musi nam to jednak wystarczyć w oczekiwaniu na prawdziwy samochód Alpine, nad którym prace trwają. Wielu fanów marki z pewnością bardzo się już niecierpliwi, ale uwierzcie – niedługo doczekamy się Renault Alpine XXI wieku. A tymczasem mogliśmy się już emocjonować wyścigami, w których wyczynowe auto wbiło się nawet na podium w klasie LMP2 w ubiegłorocznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
Auto, które trafiło do gry, wybrano spośród kilkunastu projektów. Łączy w sobie elementy stylistyczne z legendarnych modeli A110, A210 i A220, nie zabrakło też aerodynamicznych nawiązań do lotnictwa.
Ale stylistyka, to tylko część pracy. W Gran Turismo ważne są też odczucia z jazdy i prawdziwość zachowań. Stąd sporo pracy czekało na programistów, którzy mieli odpowiednio przekazać to, co się dzieje z samochodem w określonych warunkach. W tym celu trzeba było „stworzyć” ten samochód nie tylko wizualnie, ale i technicznie.
To, co można zrobić w komputerze, to jedno, ale jak wspomniałem, zbudowano także wersję „poglądową”. Pewnie zrobi furorę, jak swego czasu GTbyCitroën.
Dane techniczne Alpine Vision Gran Turismo:
Typ: karbonowy monocoque
Zawieszenie: podwójne wahacze, regulowane sprężyny i amortyzatory
Silnik: umieszczenie centralne
V8 o pojemności skokowej 4.494 cm³
Moc maksymalna: 450 KM przy 6.500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm przy 2.000 obr./min.
Maksymalna prędkość obrotowa: 7.500 obr./min.
Prędkość maksymalna: 320 km/h
Napęd: na koła tylne
Skrzynia biegów: sekwencyjna siedmiobiegowa
Hamulce przednie: tarcze wentylowane 390 x 32 mm, sześciotłoczkowe zaciski
Hamulce tylne: tarcze wentylowane 355 x 32 mm, czterotłoczkowe zaciski
Masa własna: 900 kg
Rozkład mas (przód/tył): 47% / 53%
Pojemność baku: 75 litrów.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze