Citroën wprowadza system wspomagania parkowania w swoich samochodach. Nowa technologia, która została już sprawdzona w modelu C3 1.4i z 5-przełożeniową skrzynią mechaniczną w wersji Exclusive, umożliwia:
- właściwą ocenę odległości między dwoma zaparkowanymi samochodami
- wspomaganie kierowania w czasie wykonywania manewru poprzez automatyczne skręcanie kierownicy oraz informacje wizualne i dźwiękowe.
System wyznacza nowy kierunek prac badawczych mających na celu rozwijanie technologii przyszłości, zwiększających komfort i przyjemność użytkowania samochodu w ruchu miejskim.
Zobacz: Strona marki Citroën
Innowacyjny zestaw funkcji
„C3 City Park” jest wyposażony w kompleksowy system wspomagania parkowania. Kierowca korzysta z pomocy półautomatycznego urządzenia oraz ze wskazówek wyświetlanych na centralnym ekranie i przekazywanych przez syntetyzator dźwiękowy.
System zapewnia dwie podstawowe funkcje :
szukanie miejsca postojowego między dwoma zaparkowanymi samochodami
Kalkulator sprawdza odległość między dwoma zaparkowanymi autami i informuje kierowcę o możliwości wykonania manewru.
Półautomatyczne wspomaganie manewru:
Samochód automatycznie dobiera kąt skrętu kół, uwzględniając aktualną pozycję oraz pojazdy lub inne elementy w otoczeniu wyznaczające dostępną przestrzeń do parkowania. System pełni rolę „pilota”, udzielając wskazówek kierowcy przy wykonywaniu manewru.
Zasada działania
Kierowca uruchamia system detekcji miejsca (z prawej strony automatycznie, z lewej strony za pomocą kierunkowskazu) przyciskiem umieszczonym w centralnym panelu. System detekcji, który działa przy prędkości poniżej 25 km/h, składa się z trzech czujników odległości, umożliwiających precyzyjną lokalizację znajdujących się w pobliżu przeszkód. Czujniki są umieszczone w przednim i tylnym zderzaku pojazdu.
Po sprawdzeniu, czy miejsce parkingowe zapewnia wystarczającą przestrzeń manewrową, zostaje uruchomiony sygnał dźwiękowy. W tym momencie, po zatrzymaniu pojazdu, kierowca może wybrać funkcję wspomagania manewru parkowania i rozpocząć manewr.
W pełni zwolniony z manewrowania kierownicą prowadzący ogranicza się do jazdy do przodu lub do tyłu, zgodnie z wizualnymi lub dźwiękowymi wskazówkami, które otrzymuje. Automatyczny ruch obrotowy kierownicą jest ciągły i dostosowany do ruchów samochodu.
System może zostać wyłączony w dowolnym momencie, na przykład poprzez chwyt za kierownicę, jeżeli kierowca zechce przejąć kierowanie samochodem.
Prezentując pokazowy model C3 z opracowanym systemem wspomagania parkowania Citroën potwierdza swoje duże możliwości w zakresie innowacji i wolę poszukiwania coraz lepszych rozwiązań w zakresie użytecznych technologii, zwiększających przyjemność jazdy oraz wygodę użytkowania samochodu w warunkach miejskich.
Najnowsze komentarze