Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, podsyca swój konflikt z Renault, twierdząc, że francuska firma nie będzie w stanie konkurować z BYD i Teslą. Warto w tym kontekście przypomnieć, że Tavares pracował w Renault i został zwolniony przez Carlosa Ghosna.
Carlos Tavares w niedawnym wywiadzie bardzo ostro zaatakował konkurenta. Skrytykował wycofanie się Luca de Meo z wejścia na giełdę z projektem Ampere i zarzucił Renault, ze nie będzie w stanie konkurować z takimi firmami jak BYD i Tesla. Czy jednak Tavares ma rację? Niekoniecznie.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie
Renault, wychodząc z bardzo skomplikowanej sytuacji finansowej, zdołało nie tylko osiągnąć dodatnie wyniki, ale także wprowadzić innowacje, odnawiając i ulepszając całą gamę swoich wersji spalinowych i elektrycznych. Co więcej, Renault udało się również zbudować kilka korzystnych sojuszy w branży motoryzacyjnej, zakończyć konflikt z Nissanem a także pozyskać środki na wewnętrzne inwestycje. Luca de Meo dokonał prawdziwego cudu – oceniają komentatorzy rynku motoryzacyjnego i wskazują na problemy Stellantis w obszarze logistyki, produkcji oraz sprzedaży.
Oczywiście Renault też ma swoje wyzwania, ale sprzedaż i zyski rosną, bez zmniejszania własnych struktur co robi Tavares.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Pod względem technologicznym Renault także jest o krok do przodu, osiągając spektakularną odnowę z mniejszą liczbą marek i z większymi początkowymi trudnościami, odnotowując przy tym wzrost o 16,9% w porównaniu z 3,7% Stellantis, jego rywalem na poziomie europejskim. Zarówno Dacia, jak i Renault zdobyły udziały w rynku, zwłaszcza we Francji, kosztem Citroëna i Peugeota.
Zobacz: Inspiracje do wypraw samochodem: Azja, Australia, Ameryka Południowa, USA, Europa, Indie
Stellantis w tym czasie nie tylko tracił udziały ale też niejako likwidował własne struktury sprzedaży, rozwiązując umowy z dealerami, ograniczając koszty, jednocześnie inwestując w … chińską markę Leapmotor, której samochody sprzedawać w salonach Stellantis w Europie. To wszystko pomysły Tavaresa.
W Polsce doszło do sytuacji, w której Renault uruchamia salony w obiektach, w których do niedawna sprzedano samochody marek Stellantis. Tak było na przykład w Białymstoku, gdzie na wjeździe do miasta dzisiaj od paru tygodni działa nowy salon i serwis marek Dacia oraz Renault.
Ataki na konkurenta mogą być przejawem zadawnionego konfliktu, gdy Tavares musiał z Renault się pożegnać. Warto też przypomnieć, że Renault przejęło sporo ważnych osób ze Stellantis i jak widać pracują oni teraz na rzecz marki z rombem całkiem skutecznie.
Najnowsze komentarze