Citroën Ami jest w stanie zaoferować innowacyjną i zrównoważoną środowiskowo mobilność nie tylko w środowisku ściśle miejskim. Po raz kolejny dowodzi tego dostawa dla firmy San Giorgio del Porto we Włoszech, która będzie korzystać z dziesięciu jednostek Citroën Ami – 100% ëlectric w ramach swojej infrastruktury morskiej.
Założona w 1928 r. stocznia San Giorgio del Porto zajmuje się naprawą i przebudową statków, jest liderem w Europie i światowym punktem odniesienia w zakresie naprawy, przebudowy i utylizacji/recyklingu statków. Stocznia jest częścią grupy Genova Industrie Navali i zatrudnia około 180 osób, w tym architektów morskich, inżynierów mechaników, wyspecjalizowanych pracowników i zespoły reagowania kryzysowego.
W ramach planu modernizacji floty pojazdów silnikowych i transformacji energetycznej, mającej na celu zmniejszenie emisji i dostosowanie działalności stoczni do priorytetów środowiskowych, San Giorgio del Porto uznał Citroëna Ami -100% ëlectric za idealną odpowiedź na swoje potrzeby w zakresie mobilności. W szczególności pracownicy będą korzystać z dziesięciu Citroënów Ami do poruszania się po obszarze naprawy statków, głównie między siedzibą główną, dokami i suchymi dokami, w których statki są naprawiane.
Citroëna Ami wynosząca do 75 km jest więcej niż wystarczająca na wiele dni użytkowania. Akumulator o pojemności 5,5 KWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 6 KW, ma niezwykle prosty proces ładowania, który można zakończyć w ciągu zaledwie trzech godzin ze standardowego gniazdka 230 V, gotowy do następnego użycia.
Citroën Ami rozwija prędkość do 45 km/h, co jest idealnie dostosowane do ograniczeń, których należy przestrzegać w stoczni, a jego niezwykle kompaktowe wymiary zewnętrzne i promień skrętu wynoszący zaledwie 7 metrów sprawiają, że jest bardzo zwrotny i pozwala operatorom na poruszanie się z dużą zwinnością po placach i łatwe parkowanie na parkingach. Cichy napęd bez emisji CO2 sprawia, że każda podróż jest przyjazna dla środowiska, a duże przeszklone powierzchnie, w tym w pełni przezroczysty szklany dach, zapewniają wyjątkową jasność w kabinie i doskonałą widoczność na zewnątrz. Przestronna, ogrzewana i chroniona przed czynnikami atmosferycznymi kabina pasażerska umożliwia wygodne poruszanie się dwóm osobom siedzącym obok siebie. Wreszcie, obecność ogrzewania zapewnia komfort, a przestrzeń przed nogami pasażera oferuje wystarczająco dużo miejsca do przechowywania wszystkich niezbędnych urządzeń.
Wszystkie te cechy sprawiają, że Citroën Ami jest idealnym rozwiązaniem dla potrzeb stoczni. Dla San Giorgio del Porto jest to inwestycja, która stanowi część średnio- i długoterminowego planu doskonale zgodnego ze zrównoważoną wizją francuskiej marki. W szczególności ochrona środowiska jest jednym z priorytetów i jest jednym z filarów, na których spółka portowa opiera swoje cele i prowadzi swoją działalność, mając na celu zmniejszenie emisji w porcie i zachęcanie do ekologicznej mobilności.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze