Po zakończeniu niezwykłego 2023 roku, pełnego inicjatyw i wyników komercyjnych, rewolucyjny Citroën Ami – w 100% elektryczny – nadal trafia na pierwsze strony gazet, debiutując AMI Charleston By Biancone, prawdziwą podróż do chwalebnej przeszłości marki we współczesnym i zrównoważonym kluczu.
Projekt nosi podpis projektanta i przedsiębiorcy Massimo Biancone, który zinterpretował francuski obiekt mobilności, czerpiąc inspirację z Citroëna 2CV Charleston, kultowej wersji zaprezentowanej w 1980 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, z uderzającą dwukolorową kolorystyką Rouge Delage/Noir i niektórymi cechami stylistycznymi samochodów z lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku, takimi jak okrągłe reflektory i masywne nadkola. Wykończenie było tak udane, że podtrzymało sprzedaż 2CV do 1990 roku, kiedy to ostatni egzemplarz opuścił fabrykę Citroëna w Mangualde (Portugalia), przyczyniając się w znacznym stopniu do przekształcenia małego 2CV w kultowy pojazd, który do dziś jest synonimem wolności, francuskiego uroku i przygody.
Te same cechy można znaleźć w Citroënie Ami – w 100% elektrycznym, rozwiązaniu mobilności, które w nowoczesny sposób interpretuje kreatywność i innowacyjność marki Citroën. Odpowiada na nowe wymagania w zakresie mobilności i wpływu na środowisko, wyróżniając się nowoczesnym charakterem i oryginalnym designem. Dzięki ultrakompaktowym wymiarom, objętości, symetrycznemu designowi i całkowicie nowatorskiemu podejściu graficznemu obala dotychczasowe standardy.
Co więcej, dzięki swojej silnej i wyrazistej tożsamości, pojazd nadaje się do personalizacji przez artystów i projektantów, którzy zachowując jego oryginalny odcisk, mogą dać upust swojej indywidualnej wrażliwości i artystycznej żyłce. Wystarczy pomyśleć o projekcie włoskiego projektanta Massimo Alby, który zinterpretował Ami w 2022 roku, podpisując jednorazowy projekt. „Ami by Massimo Alba” wyrażał gust i charakter mediolańskiego projektanta, rozpoczynając kreatywny dialog na temat potencjalnych nowych połączeń oraz interakcji między światem mobilności a światem mody i designu.
Interakcje, które były kontynuowane w ramach inicjatywy „Les AMI de Ro” Rossany Orlandi z Collectible Design i ambasadorki małego Citroëna Ami, która podczas Milan Design Week zaprezentowała pięć Ami spersonalizowanych przez pięciu projektantów o międzynarodowej renomie.
Jak mówi projektant Massimo Biancone: „Celem projektu 'Ami Charleston’ od samego początku było przywrócenie smaku elegancji i podkreślenie komfortu na pokładzie, koncepcji, które zawsze były obecne w DNA marki Citroën. Podróż polegała na spojrzeniu nowymi oczami na produkt, który jest już na drodze, a pamiętanie o historii, kulturze marki pozwoliło mi stworzyć wersję zdolną połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość”.
Dzięki temu pomysłowi, Ami Charleston przyjmuje klasyczną błyszczącą kolorystykę Rouge Delage/Noir. Celem jest przedstawienie przejścia od pojazdu funkcjonalnego do ekskluzywnego, wygodnego i kultowego, przy jednoczesnym zachowaniu nienaruszonych cech stylistycznych, które sprawiły, że Citroën stał się niepowtarzalną marką na światowej scenie motoryzacyjnej.
AMI Charleston By Biancone to nie tylko estetyczna reinterpretacja, ale także wrażenia z jazdy, które zwiększają wartość Citroëna Ami i przemawiają do klientów poszukujących kompaktowego, elektrycznego, wygodnego i wyjątkowego pojazdu do dojazdów do pracy w mieście. Stąd jeszcze bogatsze i bardziej wyrafinowane wnętrze, o czym świadczą nowe ergonomiczne i wygodne fotele, gumowe dywaniki podłogowe, panele drzwi, centralne lusterko wsteczne i otwierany brezentowy dach. Ponadto, oddając hołd historii Citroëna 2CV, projektant Biancone dodał kieszeń na parasol za fotelem kierowcy.
Inne cechy wyróżniające Ami Charleston by Biancone obejmują światło pod deską rozdzielczą, przyciemniane szyby boczne i tylne dla większej prywatności oraz system audio Bluetooth i zestaw głośnomówiący dla bezpieczniejszej i wygodniejszej jazdy. Wśród dopracowanych detali wyróżniają się ekskluzywne akcesoria, wszystkie tapicerowane skórą, podobnie jak 2CV Charleston z 1980 roku: od tarczy zegarowej po notatnik z ołówkiem, od etui na dokumenty po plecak. Dopełnieniem wyposażenia tej specjalnej wersji jest jednoczęściowa kierownica, będąca wyraźnym hołdem dla 2CV. Na koniec należy pamiętać, że Citroën nie sprzedaje Ami Charleston by Biancone, ale klienci mogą zamówić personalizację bezpośrednio na stronie internetowej projektanta Biancone www.amicharlestonbiancone.com.
„Napawa nas entuzjazmem i dumą świadomość, że projektant o międzynarodowej renomie, jakim jest Massimo Biancone, zdecydował się spersonalizować i udoskonalić nasze niekonwencjonalne i dostępne rozwiązanie w zakresie mobilności za pomocą własnego stylu i kreatywnej techniki. Jest to to samo odważne, oryginalne i kreatywne podejście, które jest w DNA naszej marki. W końcu zawsze czerpaliśmy inspirację z naszej chwalebnej przeszłości, aby tworzyć pojazdy o silnej osobowości estetycznej, ale ozdobione najbardziej wyrafinowaną dostępną obecnie technologią. Nowy Ami Charleston marki Biancone nie jest wyjątkiem” – powiedział Alessandro Musumeci, Dyrektor Marketingu Citroen Włochy.
Najnowsze komentarze